הפחתת מחירים בקרוב? אושר שינוי המיסוי לדו גלגלי

בשעה טובה : משרד האוצר ברשות משה כחלון אישר שינוי מיסוי דו גלגלי הכולל מיסוי אופנועים וקטנועים לפי הספק וביטול ההפרדה בין אופנועים לקטנועים.

ששי כהן 24 באוג, 2015
קוואסאקי נינג'ה 300

הרפורמה למיסוי דו-גלגלי הוגן יותר יוצאת לדרך בישראל: לאחר שנתיים של דיונים ודחיות שונות, חתם הבוקר שר האוצר משה כחלון על ביטול האבחנה בין מיסוי אופנועים לקטנועים, ושיטת מיסוי חדשה אשר קובעת את המס לפי נפח המנוע והספק הכלי, הצפויה להוזיל את מרבית מחירי הקטנועים והאופנועים בישראל. בניגוד למצב הנוכחי בו נהנו קטנועי 125 סמ"ק ממיסוי של 40% ושאר הכלים ממיסוי גבוה יותר שהגיע עד 70%, בשיטת המיסוי החדשה ימוסו כלים עד 500 סמ"ק בשיעור של 40-70% ( בהתאם להספק ), בנפחי מנוע בין 501-800 סמ"ק המס יעמוד על 50-70% בהתאם להספק ובנפח מנוע מעל 800 סמ"ק יעמוד שיעור המס על 70%. מעבר לכך, יוענקו הנחות לכלים שמאובזרים במערכות בטיחותיות כמו ABS בשיעור של 610-1,700 ש"ח.



בתגובה להודעת משרד האוצר, אמרה הבוקר טל ברנר-דרורי, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר כי "האיגוד ילמד את הרפורמה ואת השלכותיה בימים הקרובים. לדעתנו, כבר עתה קיים צורך, ובייחוד בנסיבות הקיימות של עומסים תחבורתיים כבדים באזור גוש דן, להפחית את רמת המיסוי של הכלים המשמשים לפתרון תעבורתי, עירוני ופרברי שהספקם עד 25KW‏ ולהעמידו על שיעור נמוך מ 40%."
לקראת עומסי התנועה הכבדים הצפויים באזור המרכז בשנים הקרובות עקב עבודות הרכבת הקלה, באיגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי לא מסתפקים בצו השעה עליו חתם היום השר ודורשים הפחתה נוספת של המיסוי לקטנועים קטני נפח. באיגוד מתרעמים כי בעשור האחרון הופחת נטל המס על רכב בכלל ועל רכב קטן בפרט, כך ששיעור המס על כלי רכב קטנים נמוך משיעור המס על קטנועים. "אין לכך אח ורע בעולם. בעולם קיימת מגמה ברורה של עידוד נסיעה בכלי רכב דו-גלגלי תוך הבנה ברורה של היתרונות של רכב דו גלגלי."


עוד מדו גלגלי