ישראל תארח בסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה

לאחר שקצרו אשתקד הישגים מרשימים צמד נהגי המרוץ רז הימן והלל סגל, יוצאת גם השנה נבחרת פוינטר לסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה, כאשר לרגל 70 שנה למדינה, המירוץ האחרון בסבב צפוי להתקיים בישראל.

ששי כהן 09 במאי, 2018

רגע לפני שהם עולים על מטוס בדרך לסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה, ערכו הבוקר נבחרת פוינטר מסיבת עיתונאים, בה הציגו נהגי המירוץ רז הימן והלל סגל את תוכניותיהם לסבב המרוצים הקרוב, שיחל בסוף שבוע הבא ביוון, בהשתתפותם של 37 צוותים מכל העולם אשר יתחרו בסדרת מרוצים ברומניה, יוון, בולגריה וטורקיה, ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, אז גם לראשונה בישראל, כמחווה ל-70 שנה למדינה.



7 צוותים מישראל יתחרו בסבב הקרוב

השנה מתוכננים 6 מרוצים בליגה מתוכם יתחרה הצוות ב- 4. הצהובה (הכינוי של רכב המרוץ של הנבחרת…) החלה את המסע בשייט לאתונה כבר בסוף אפריל, בדרכה לנקודת הזינוק לראלי יוון (הראלי הראשון) – העיירה קסטוריה שעל הגבול הצפוני עם מקדוניה. לראלי שייערך ב- 17-20.5 יגיעו צוותים רבים מיוון, בולגריה, טורקיה, רומניה, סרביה, פורטוגל, צרפת, הונגריה, קפריסין, אוקראינה, איטליה ואפילו 7 צוותים מישראל. שטח המרוץ יהיה בעיקר הררי ומיוער והרכבים יתחרו על שבילים מפותלים תוך שינויי גובה רבים. אורכו הכולל של הראלי הוא כ 1000 ק"מ, מתוכם כ 500 ק"מ של קטעים תחרותיים.

המרוץ השני בסבב בו ישתתפו רז והלל יתקיים ב 22-24.6 – באחה רומניה. זהו מרוץ חד יומי  ארוך ובשנה שעברה סיים אותו צוות פוינטר במקום הראשון הכללי. מדובר בשטח שונה לחלוטין מזה שביוון – פתוח ומישורי, לאורך שטחים חקלאיים ותעלות השקייה. ניתן להגיע למהירויות גבוהות של עד 160 קמ"ש ויש לתת תשומת לב רבה לניווט הדורש דיוק ודקדקנות. אזורים מסוימים עשויים להיות בוציים ובשנה שעברה לכדו לא מעט צוותים שאיבדו זמן רב. בבאחה רומניה משתתפים גם אופנוענים ורוכבי טרקטורונים וכמות המשתתפים צפויה להיות כפולה מזו שבראלי יוון. מאפיין ייחודי למרוץ זה הוא היותו מורכב מקטע תחרותי אחד בלבד של 500 ק"מ, כל עצירה מהזינוק לסיום היא על חשבון הזמן של המתחרה וצוותים רבים ב 2017 לא הצליחו לעמוד בזמן הגג ולסיים את המרוץ.

רז הימן והלל סגל והצהובה (צילום: צחי אשר)

רז הימן והלל סגל והצהובה (צילום: צחי אשר)

המרוץ השלישי בסבב יהיה באחה בולגריה בו ייטול הצוות חלק בפעם הראשונה ויתקיים ב 27-29.7. מתכונת המרוץ דומה לראלי יוון, כלומר שלושה ימי מרוץ המורכבים מקטעי קישור וקטעים תחרותיים שאורכם אינו עולה על 100 ק"מ ברצף. הצוותים המקומיים בבולגריה רבים וחזקים ומפגשים איתם בשנים האחרונות לימדו שצפויה תחרות קשה מאוד מולם על המקום הראשון.

המירוץ האחרון בסבב המרוצים הנוכחי צפוי להתקיים לראשונה בישראל, במירוץ שיימשך 3 ימים מבאר שבע לאילת ובנוף מדברי השונה קיצונית מנופי המדינות האירופאיות בהן נעשה המרוץ באופן קבוע.
אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל, הנחשבת לספונסר העיקרי של הנבחרת הישראלית המובילה בראלי ב-15 שנים האחרונות, הביע שוב את מורת רוחו מהתנערות משרד התחבורה ומשרד התרבות והספורט מחוסר תמיכתם בספורט הראלי הישראלי, אשר כבר הביא הרבה פרסים וכבוד למדינת ישראל בעבר. לצידה של פוינטר גם חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO היפניים תומכת בקבוצה של רז והלל כבר 6 שנים וגם השנה תרמה לנבחרת את סט צמיגי השטח המלא מסדרת Open Country של החברה.
קצת על הצהובה הטובה ( רכב המרוץ…)

מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילינדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר. בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל.