כך תבחרו רכבים יד שנייה מומלצים לשנת 2016

יש כמה נושאים שכדאי להתייחס אליהם על מנת לבחור רכבים יד שנייה. במאמר הבא נציג את השיקולים המרכזיים ונסביר איזה כלים יכולים לסייע למעקב אחר הדגמים המומלצים ( מדור שיווקי )

ששי כהן 19 בינו, 2016
לוח רכב למכירה

בשנים האחרונות נוספו לכבישי ישראל יותר מ- 220 אלף כלי רכב חדשים בשנה, מה שמעלה את ההיצע של רכבים יד שנייה. רכבים מומלצים לשנת 2016 יכולים להתאים לזוגות צעירים, למשפחות ולאנשי עסקים, אך לא כולם יודעים איך לבחור אותם.
שוק הרכב המשומש מהווה את החלופה הזמינה היחידה לשוק כלי הרכב החדשים והפילוח העיקרי מתבצע לפי סוג המוכר וגיל הרכב. בשנת 2009-2010 למשל התנהגו מחירי המכוניות המשומשות באופן דומה למחירי המכוניות החדשות, אך משנת 2011 מתקיימת תופעה של ירידת מחירים.
מדוע מחירי הרכבים המשומשים ירדו בשנים האחרונות?
הפער בין מחירי רכב חדש ורכב משומש מנומק במספר הסברים. ראשית, ישנה הרחבה משמעותית של יבוא כלי רכב זולים בעקבות הרפורמה במיסוי הירוק. כלי רכב קטנים וידידותיים לסביבה נמצאים בכמויות גדולות על כבישי הארץ בשנת 2015 בגלל הפחתתה משמעותית במס קניה. כתוצאה מכך, ב-2016 הם ממשיכים להיות מומלצים על ידי מביני עניין.
שנית, התחרות בשוק הרכב המשומש הוחרפה בשנים האחרונות בעקבות הגידול בהיצע המכוניות שהגיעו מחברות ליסינג וציי רכב. הגידול בהיצע לא פגש ישירות בעלייה בעקומת הביקוש, והתוצאה היא כמובן ירידת מחירים של עשרות אחוזים על הדגמים המובילים. אם בשנת 2008 עמד מדד מחירי המכוניות המשומשות על 97 אלף ש"ח בממוצע, הרי שבשנת 2013 הוא צנח לממוצע של 88.5 אלף ש"ח בלבד. יותר אנשים רוכשים כלי רכב זולים אך הם לא מוותרים על איכות החיים ורמת הבטיחות.
שיקולים לבחירת רכב יד שנייה
על אף האמור לעיל, המחיר הוא כמובן לא השיקול היחיד שאליו מתייחסים כשבוחרים רכב יד שנייה. כדאי לעקוב אחר הדגמים המומלצים ולחלק את הרכבים לקטגוריות של משפחתי, מסחרי ומנהלים. כך מבצעים סינון גס בין הצעות על רכבים יד שנייה וחוסכים זמן ומאמץ. הדרך הפשוטה ביותר לבצע מעקב כזה היא באמצעות לוח רכב של האתר WINWIN. הלוח מחולק בצורה נוחה למודעות על רכבים פרטיים, מסחריים ורכבי שטח, כמו גם לאופנועים, קטנועים, משאיות וכלי שייט. בהמשך ניתן להיעזר בלוח כדי לקבל מידע על רכבי יוקרה ואביזרי רכב.

שיקול נוסף ולא פחות משמעותי לבחירת דגמים מומלצים הוא רמת הבטיחות. זהו נתון המפורסם על ידי היצרן והוא משמש את כל מי שרוצה ליהנות מנסיעה שקטה ורגועה. רמת הבטיחות נבדקת במבחני ריסוק, שמבוצעים בדרך כלל על פי תקן אירופאי או בינלאומי. ניתן לקבל מידע על רמת הבטיחות של הדגמים המומלצים באתרי האינטרנט של היצרן או בספר הרכב עצמו. באותה הזדמנות אפשר גם לברר על נתוני צריכת הדלק של הרכב. נתונים אלו מגולמים בכמות הליטרים שהרכב צורך לכל 100 קילומטר של נסיעה. רכבים בקטגוריית מיני וסופר מיני נוטים להיות חסכוניים יותר בהשוואה לרכבים משפחתיים ומסחריים, אולם אלו בדרך כלל גם הדגמים שידרשו הוצאות תחזוקה קבועות וביקורים תכופים במוסך.
לסיכום, שנת 2016 היא בהחלט תקופה טובה לקנות רכב משומש. ירידת המחירים בשוק המשני צפויה להגיע לשיא בחודשים הקרובים והיצע הדגמים המובילים עולה. עם זאת, המטרה שלכם בתור רוכשי רכב יד שנייה צריכה להיות התאמה של הדגם למסגרת התקציב ולאופי השימוש. התחילו בסינון גס לפי קטגוריות, המשיכו עם בדיקת רמת הבטיחות והביאו בחשבון את עלויות הדלק והתחזוקה.

  • הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן