יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר – מבחן דרכים

גרסת ה-1.0 ליטר אוטומטית הבסיסית של יונדאי I10, נהנתה עד כה ממכירות נאות, אך עומדת לאחרונה בפני מתקפה מבית קיה. מה יש לה להציע, יצאנו לבדוק.

ששי כהן 27 באוג, 2015
יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר -

נחיתתה הקיץ של קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית, עוררה את שוק מכוניות המיני האוטומטיות הזולות, כאשר בכוונת הפיקנטו לצוד לקוחות חדשים, בעיקר בקרב אלו המחפשים אחר מכונית מיני עירונית, אוטומטית, חסכונית ובעיקר זולה לרכישה. מדובר בשוק מצוצמם למדי הכולל בעיקר את יונדאי I10 וסוזוקי אלטו המצוידות במנוע 1.0 ליטר וגיר אוטומטי, כאשר מרבית המתחרות מצוידות בגיר רובוטי חד מצמדי, שהופך אותם מצד אחד לחסכוניות במיוחד בדלק, אולם משום מה, לא מצליחות להתחבב יתר על המידה בקרב הלקוח הישראלי הממוצע. אז אחרי שבחנו בשבוע שעבר את קיה פיקנטו החדשה עם מנוע 1.0 ליטר וגיר אוטומטי, יצאנו לבדוק האם מתחרתה העיקרית בארץ : יונדאי I10 צריכה לחשוש מהתחרות החדשה.


יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר - עיצוב מהיפים בקטגוריה

יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר – עיצוב מהיפים בקטגוריה


הכי גדולה בקטגוריה
הדור הנוכחי של יונדאי I10 כבר די וותיק בארץ ושיווקו החל כבר בינואר 2014. מדובר במכונית השניה הנמכרת ביותר בקטגוריית המיני בארץ עם 5,332 יחידות שעלו לכביש ב-7 החודשים הראשונים של השנה, רובם מהדגמים האוטומטים, ו-2,148 מדגמי ה- 1.0 ליטר אוטומטים הבסיסיים. למרות שהדגם משווק כבר יותר משנה וחצי, מדובר עדיין באחת ממכוניות המיני הנאות בקבוצה, וכנראה הכי גדולה במידות עם 3.67 מטר באורך, 1.66 מטרברוחב, 1.5 מטר גובה ובסיס גלגלים של 238 ס"מ, המספק מרווח נאה לארבעה נוסעים או זוג ושלושה ילדים קטנים. בסעיף השימושיות מציע ה- I10 את אחד מתאי המטען הגדולים ביותר בקטגוריה עם נפח של 252 ליטר, אשר מספקים בהחלט לאכלוס עגלת תינוק ממוצעת ( לא משהו ברור מאליו אצל המתחרות ).
יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר -תא מטען גדול ביחס למתחרות

יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר -תא מטען גדול ביחס למתחרות


כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים נאה ושימושי שלמרות שמדובר ברכב זול ובסיסי, איננו מרגיש כך. סביבת הנהג ולוח השעונים בנויים היטב, איכות הגימור גבוהה ורק חומרים קשים מסגירים את היותו של הדגם זול. שילוב הצבעים בלוח השעונים תורם לאווירה נעימה ואף צעירה, אך האבזור בסיסי למדי ( רמת הגימור Insight ) וכולל צמד חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX ומחשב דרך. האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. לצידה של רמת הגימור הבסיסית, מוצעת גם רמת גימור מאובזרת יותר " Premium " הכוללת בנוסף : כיוון מראות חשמלי, חלונות חשמל גם מאחור וחישוקי גלגלים קלים. לא ממש פרימיום, אבל סביר.
יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר -סביבת נהג ונוסעים נעימה, אך האבזור בסיסי

יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר -סביבת נהג ונוסעים נעימה, אך האבזור בסיסי


מתחת למכסה המנוע, מצוידת ה- I10 במנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים המפיק 66 כ"ס ומומנט מרבי של 9.6 קג"מ ב- 3,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד. גם במקרה הנ"ל, מדובר ברכב שיספק ביצועים סבירים אם רוב נסיעותיכם הינם בתוך המרחב העירוני. מחוץ לעיר, תזדקקו ליותר סבלנות, שכן תאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כאן כ-16.8 שניות ארוכות למדי, המהירות המרבית עומדת על 145 קמ"ש וכל ניסיון לסחוט ביצועים גורר יותר רעש ותצרוכת דלק גבוהה ומיותרת. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאם אתם נהגים שלא ממהרים בד"כ ולא מחפשים אחר ביצועים, סביר להניח שהביצועים של הרכב בהחלט יספקו אתכם, אך עקיפות לדוגמה, דורשות משנה זהירות. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה בד"כ, אך המתלים מעט קשיחים ומעבירים מהמורות כאשר הכביש אינו סלול היטב.
יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר - גדולה מרוב המתחרות

יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר – גדולה מרוב המתחרות


בכל הנוגע לצריכת דלק, במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של ה- I10 האוטומטית 1.0 ליטר על 12.8 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מעט מאומצים. ביחס למכוניות מיני אוטומטיות היא נחשבת בסדר, אך השוואה שלה למכוניות מיני בעלות גיר רובוטי, מניבה צריכת דלק גבוהה משמעותית. אין מה לעשות, על נוחות משלמים ותיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית גוררת צריכה גבוהה יחסית ביחס לצפוי. מעבר לכך, מדובר במכונית עם דרגת זיהום 5, מעט גבוהה לסגמנט.
יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר - מובילה את מכוניות המיני 1.0 ליטר אוטומטית במכירות

יונדאי I10 אוטומטית 1.0 ליטר – מובילה את מכוניות המיני 1.0 ליטר אוטומטית במכירות


שווה את הכסף?
יונדאי I10 נהנית ממכירות מצוינות בשוק הישראלי וככל הנראה בצדק. ביחס למתחרות, מציעה ה-I10 את המידות הגדולות ביותר בקטגוריה, עיצוב נאה למדי, תא נוסעים מרווח למדי ומתאים לחמישה נוסעים ( 4 אצל חלק גדול מהמתחרות ), ביצועים ממוצעים לקבוצה, אבזור סביר ומוניטין אמינות, סחירות ושירות טובים. מנגד, צריכת הדלק לא מרשימה לטובה ביחס לצפוי ממנוע 1.0 ליטר וכל מתחרה המצוידת בגיר רובוטי מציעה תצרוכת דלק טובה משמעותית. במחיר של 69,700 ש"ח לגרסת ה- Insight הבסיסית הנבחנת כאן, מדובר בדגם המומלץ במשפחת ה- 1.0 ליטר, המספק תמורה נאה למדי לכסף. גרסת הפרימיום שמאובזרת קצת יותר, דורשת תוספת של 5,200 ש"ח ומתקרבת למחיר גרסת ה- 1.2 ליטר, מה שהופך אותה לפחות משתלמת. יחד עם זאת, עומדת ברקע גם הפיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית החדשה שעונדת תג מחיר מעט זול יותר ( 800- ש"ח ) שתעשה לדגם חיים קצת קשים. לנו הצרכנים, זה יעשה ככל הנראה טוב.
מעוניינים בהצעת מחיר אטרקטיבית לדגם? הכניסו פרטים כאן

Error: Contact form not found.