כנס אקומושן 2016- שלל פיתוחים ישראלים לתחבורה חכמה

200 סטארט-אפים, 60 מציגים, עשרות נציגים בכירים מ-40 חברות בינלאומיות ומאות אורחים השתתפו בכנס אקומושן הרביעי, בו נחשפו שלל פתרונות ורעיונות לתחבורה החכמה העתידית.

ששי כהן 24 במאי, 2016
כנס אקומושן 2016

בסוף השבוע החולף, התקיים בפעם הרביעית ברציפות כנס EcoMotion המבטיח שלל פתרונות לתחבורה חכמה עתידית, ומצליח להביא לארץ עשרות משקיעים משלל חברות מובילות בענף הרכב העולמי, המגיעים לארץ מתוך אמון בטכנולוגיה הישראלית שאולי תביא את הדבר הבא בתחום התחבורה העתידית. האירוע שהתקיים במרכז פרס לשלום, ריכז 200 סטארט-אפים, 60 מציגים ועשרות נציגים בכירים מ-40 חברות בינלאומיות,ביניהם נציגים של אאודי, פולקסווגן, הונדה, BMW ועוד.




בין הפיתוחים שהוצגו באירוע:
ElectRoad – מערכת המאפשרת הנעת רכבים חשמליים/היברידיים בזמן הנסיעה בכביש בזכות טכנולוגיה אלחוטית הנמצאת בכביש. האנרגיה מועברת ישירות לרכב ומאפשרת גם טעינת הסוללה ובכך ElectRoad מספקת את הפתרון לחסרון העיקרי ברכבים מסוג זה שהוא הצורך בסוללה שתספק טווח טעינה.
AutoTalks – הציגו מהפכת תקשורת באמצעות מערכת המאפשרת תקשורת בין רכבים. בכנס הוצגה הטכנולוגיה באמצעות שני רכבים שהציגו את יכולות המערכת במקרה של בלימות פתע או התנגשות, ברגע שישנה סכנה לפגיעה ברכב אחר, המערכת משדרת מסר לרכב שצפוי להיפגע על מנת שינהג בזהירות.
GuardKnox – רכבים בעידן של היום הופכים לממוחשבים יותר ויותר. מחשוב המכונית מצריך חשיבה מיוחדת בעידן הסייבר והפריצה למכוניות ושליטה בהם ובנתונים שלהם. חברת GuardKnox הינה בין פורצי הדרך בתחום האבטחה שמציעה כבר עכשיו פתרון בחומרה שעבד בהצלחה רבה במערכות אחרות והותאם לעולם הרכב. פתרון זה נותן מענה הוליסטי ושלם לאבטחת הרכב יחד עם עמידה בסטנדרטים מחמירים של עולם האבטחה. זהו גם הייחוד שלה מול כל החברות המתחרות המפתחות תוכנה בלבד.
Anagog – אפליקציה המשתמשת בסנסורים של הסמראטפון כדי לזהות ולנתח באיזה מצב תנועתי המשתמש נמצא – הליכה, רכבת, אוטובוס וכך מעניקה שירותים רלבנטיים בזמן אמת. באם אתה נמצא ברכב – תקבל התראה על חניה שהתפנתה, ברכבת – תזכורת באיזה תחנה לרדת, בהליכה בקניון תקבל קופון הטבה לחנויות וכו'. כמות הדאטה האנונימי העצומה שנאספת על ידי החברה בכל העולם משמשת להפקת מידע על בתי עסק ולצורכי ערים חכמות.MovingLife - הציגו קולנועית שלמה היכולה להתקפל ולהפוך למזוודת טרולי שאפשר להעלות לתא המטען של המטוס. MovingLife – הציגו קולנועית שלמה היכולה להתקפל ולהפוך למזוודת טרולי שאפשר להעלות לתא המטען של המטוס.
MovingLife – קשה להאמין שקולנועית שלמה יכולה להתקפל ולהפוך למזוודת טרולי שאפשר להעלות לתא המטען של המטוס. המעצבים והמהנדסים של חברת MovingLife הציגו בכנס את הפתרון שעשוי לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של משתמשים רבים בארץ ובעולם ויאפשר להעביר את הקולנועית ממקום למקום ביתר קלות.
GreenQ – שירות המשדרג ומייעל את איסוף הפסולת העירוני הקיים. באמצעות רכיב המותקן על גבי משאיות הזבל ניתן יהיה לבצע מעקב אחר האיסוף. המעקב יאפשר לנהל את איסוף הפסולת בצורה יותר חכמה, כך לדוגמא – במקום לשלוח משאית שלמה לאיסוף פסולת קטנה ניתן יהיה לשלוח טנדר קטן יותר. הפתרון יעניק ליישובים חסכון אנרגטי וכספי רב.
לדברי בועז ממו מנכ"ל EcoMotion: "הכנס הרביעי של קהילת EcoMotion מוכיח את הבשלות של תחום התחבורה החכמה בישראל. קרוב ל-100 אורחים מעשרות חברות בינלאומיות שהגיעו והתעניינו בפיתוחים ובמיזמים שהוצגו בכנס, מעידים יותר מהכל על העוצמה והכוח שיש לקהילה תוך ארבע שנים מהיווסדה ועל התרומה הישראלית לתחום התחבורה העולמי. אנו מודים לכל המשתתפים והמבקרים בכנס וקוראים ליזמים נוספים להצטרף לקהילה."