כנס EcoMotion 2015 : ענקית הרכבות הצרפתית מצטרפת

מיזם התחבורה החכמה EcoMotion ערך היום את הכנס השלישי בו נחשפו שלל רעיונות לתחבורה העתידית לצד ענקית הרכבות הצרפתית SNCF שמצטרפת כשותפה אסטרטגית.

ששי כהן 27 באפר, 2015
כנס EcoMotion 2015

שנתיים לאחר שהחלה פעילות לראשונה, ערכה היום קהילת EcoMotion את הכנס השלישי שלה לתחבורה חכמה עתידית במרכז פרס לשלום ביפו, בו הציגו עשרות יזמים פתרונות שונים לתחבורה בעתיד. באירוע היום זכה המכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת ת"א לשותפה אסטרטגית חדשה מחו"ל עם הבעת האמון של ענקית הרכבות הצרפתית SNCF, שמצטרפת למיזם ותשמש כיועצת וסתפק מנטורים ויועצים שינחו את הצוותים במיזם, גישה לשוק האירופי והגלובלי ושופטים מקצועיים לשלבים השונים. מדובר בחברה שמפעילה רכבות בכל רחבי אירופה, מסיעה כ-4 מיליון נוסעים ביום ובעלת הכנסות שנתיות של 32 מיליארד יורו.


המכונית הראשונה שמודפסת במדפסת תלת מימד בכנס EcoMotion 2015

המכונית הראשונה שמודפסת במדפסת תלת מימד בכנס EcoMotion 2015


בין הפיתוחים והרעיונות שהוצגו היום הופיעו חברת local motors מארה"ב שהציגה את הרכב הראשון שהודפס במדפסת תלת מימד. צמד יזמים ישראלים הציגו את ה-City Transformer – רכב שיודע לצמצם את מידותיו לממדים הקרובים לאופנוע ובכך לחסוך מקומות חנייה. חברת BNC הציגה את מערכת האנדרואיד הראשונה לרכב, המשדרגת את מערכת המולטימדיה המקורית של היצרנים עם שלל אפליקציות, אפשרויות שיקוף הטלפון, הטוענת למערכת הראשונה בעולם שמוגנת סייבר. עוד הוצגו בתערוכה שלל מערכות ואפליקציות שינסו לאתר עבורכם חנייה פנויה, כאשר חלקן מבוססות על תשתיות רשתות חברתיות. חברת Algolion הציגה פיתוח המאפשר זיהוי מוקדם של סוללות רכב שעשויות להתלקח.
כנס EcoMotion 2015

כנס EcoMotion 2015


לצידם של המפתחים, הוצגו גם כלים חשמליים רבים כולל אופנועי ZERO החשמליים מארה"ב, קטנועי בליץ החשמליים, רנו טוויזי- הקוואדרו-סייקל העירוני החשמלי של רנו ששיווקו בארץ נדחה שוב ושוב, ניסאן ליף – המשפחתית החשמלית שמשווקת כאן בשקט בשקט בשנתיים האחרונות, מערכת תקשורת חדשה של משטרת התנועה ועוד.