כ-5,250 מערכות בטיחות "MOVON" הותקנו עד כה בארץ

חברת "א.ד.י מערכות לרכב" מדווחת על הצלחה בהחדרת מערכת הבטיחות "MOVON" הקוריאנית בישראל, עם כ-5,250 מערכות בשווי 11 מיליון שקל שהותקנו ב-5 החודשים הראשונים לשיווק.

ששי כהן 24 באוג, 2017
מערכת בטיחות MOVON

חברת "א.ד.י מערכות לרכב" מדווחת על הצלחה בהחדרת מערכת הבטיחות "MOVON" הקוריאנית בישראל, עם  כ-5,250 מערכות בשווי 11 מיליון שקל שהותקנו ב-5 החודשים הראשונים לשיווק. "נוהל 151" של משרד התחבורה שאמור להתפרסם בימים הקרובים, עשוי להאיץ משמעותית את קצב התקנת מערכת הבטיחות ברכבים משומשים.




5 חודשים לאחר שהחלה "א.ד.י מערכות לרכב" בהחדרת מערכת הבטיחות הקוריאנית "מובון" המתחרה במערכת המקורית של "מובילאיי", מדווחת החברה על התקנתן בישראל של -5,250 מערכות.  עפ"י "נוהל 151" שאושר ע"י ועדת הכספים של הכנסת ושמשרד התחבורה עומד לפרסם ממש בימים הקרובים, כל רכב שעלה לכביש לאחר ינואר 2000 ולפני מאי 2017, ואשר יתקין מערכת בטיחות הכוללת שתי פונקציות עיקריות (בלבד) התרעת התנגשות והתראת סטייה ממסלול, יקבל החזר כספי של 1500 ₪ בשלוש השנים הקרובות (700 ₪ בשנה א' וב' ו 100 ₪ בשנה שלישית) באמצעות הנחה באגרת הרכב.
יחד עם זאת, הזכאות להחזר הכספי היא רק לרכבים שיתקינו את המערכת בטיחות לאחר פרסום הנוהל.
בחברה מדווחים בנוסף שלאחר שעד כה שווקה המערכת רק עם התרעה על התנגשות ברכב שמלפנים (FCW) והתרעה על סטייה ממסלול הנסיעה (LDW), החלה היבואנית לשווק לאחרונה גם את דגם "MOVON TOP" הכולל מעתה גם זיהוי והתרעה מפני התנגשות בהולכי רגל ורוכב דו גלגלי (PCW). ביחס למערכת המקבילה של מובילאיי, חסר למערכת הקוריאנית עתה רק זיהוי תמרורים, אך מצד שני, נהנית המערכת באופן ייחודי גם ממצלמת דרך מובנת לתיעוד מהלך הנסיעה, התרעה מפני שכחת ילדים ברכב (בחיווי קולי דובר עברית עם כיבוי המנוע) ועוד.
אחד היתרונות אגב של הגברת התחרות עם מובילאיי, נוגע לירידת המחירים שמאפיינת את שוק מערכות הבטיחות המתקדמות בארץ, וממנו נהנים כיום הצרכנים המבקשים לשדרג את רכבם במערכת הבטיחות מצילת החיים.