להיט שוודי חדש? נחשף וולוו XC40

לאחר שה-XC60 הפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בעולם, חושפת רשמית וולוו את האח הקטן יותר – XC40, שיתחרה בדגמים כמו ב.מ.וו X1 ואאודי Q3. בישראל במהלך 2018.

ששי כהן 22 בספט, 2017
וולוו XC40

וולוו חשפה במילנו את ה-XC40 החדש, המצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים שנחשבת לצומחת ביותר בעולם הרכב כיום, ועתיד להזניק משמעותית את מכירות המותג. ה-XC40 הינו רכב הפנאי-שטח השלישי בחברה, כאשר צמד הדגמים האחרים: ה-XC60 נחשב לדגם הנמכר ביותר של המותג בעולם, עם כ-114,577 יחידות מתחילת השנה, וה-XC90 נחשב לדגם השני הנמכר של המותג בעולם עם כ-52,659 עותקים שנמכרו מתחילת השנה.



הרכב השיתופי הראשון של וולוו
בכל הנוגע לעיצוב, ה-XC40 זוכה לחזית בשפת העיצוב המוכרת של וולוו מהשנים האחרונות, אך עם עיצוב מקורי מהצד שדורש גם הסתגלות קלה, עם שילוב הדלת האחורית וקורה C באופן שונה מהמקובל. בוולוו מדווחים גם שה-XC40 יהיה הדגם הראשון של החברה בעולם, שיציע אפשרויות שיתוף עם המשפחה וחברים, הודות למפתח דיגיטלי (אפליקציה לסמארטפון) שיוצע ברכב ויאפשר שימוש של חברים ומשפחה ברכב ללא צורך בסחיבת המפתח-שלט המקורי. רבות דובר כבר בעולם הרכב על היותם של הרכבים העתידיים רכבים שיתופיים, אולם נראה שבארץ המקרה הזה עדיין רחוק מלהיות מיושם, ולכל היותר ייהנו בעלי הרכב החדש מהאפשרות של העברת הרכב בין ההורים לילדים ללא צורך בשימוש המפתח, בהנחה שהאפשרות החדישה תוצע גם בארץ.
וולוו XC40 וולוו XC40
הדגם החדש יושב גם על שלדת ה- CMA החדשה של וולוו, שעתידה לשרת גם את ה- V40 הבאה, יחד עם דגמים היברידים וחשמליים קומפקטים חדשים של החברה שיוצגו בשנים הקרובות. בתוך תא הנוסעים, יציע הדגם עיצוב חדש לחלוטין שאינו מזוהה עם דגמי וולוו האחרים, אך יחד עם זאת מאמץ שלל מערכות דומות, כמו צג המגע הראשי בגודל "12.3 ולוח השעונים הדיגיטלי "9. מעבר לכך, מבטיחים בוולוו את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות של החברה, אותם פגשנו גם ב-XC60 וב-XC90 החדשים, לרבות מערכת ה- 'פיילוט אסיסט', העושה צעד נוסף לקראת עידן הנהיגה האוטונומית.
וולוו XC40 וולוו XC40
היצע הדגמים יחל כבר בשלב הראשון עם מנועי ה-4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בגרסאות T5 בנזין (כנראה 240 כ"ס) ו-D4 דיזל עם 180 כ"ס, שיוצעו בשילוב לתיבה אוטומטית 8 הילוכים או גם עם אופציה לגיר ידני בגרסת הדיזל. בהמשך הדרך יוצעו גם דגמים נוספים לרבות דגם היברידי ודגם חשמלי מלא.
מתי בארץ?
שיווק וולוו XC40 החדש יחל כבר בחודש נובמבר הקרוב בשווקים מסויימים באירופה, אך בארץ יושק הדגם ככל הנראה רק בסביבות מחצית 2018, עם מחיר שצפוי לנוע סביב המתחרים, משהו באיזור ה-230 אלף שקל להערכתנו לדגם כניסה שיהיה מצויד באבזור עשיר כסטנדרט ומעל למתחרות הגרמניות.