לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל – מבחן דרכים

לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל הושק בישראל לפני כשנה במחיר התחלתי של 470 אלף שקל יקרים להחריד. הפחתת מחיר חדה לפני מספר חודשים ל-339 אלף שקל, הפכה אותו לרלוונטי בקרב המתחרים. שווה את הכסף?

ששי כהן 18 בפבר, 2016
לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל

לפני כמעט כשנה הושק בארץ לנד רובר דיסקברי ספורט החדש, מחליפו של הפרילנדר, במחיר התחלתי של 470 אלף שקל יקר להחריד, שאיים להשאיר את רכב הפנאי שטח החדש של לנד רובר בעיקר כקישוט ( ויש בהחלט לומר יפה ) באולם התצוגה של לנד רובר. הביקורות הראשוניות היו די חיוביות כל עוד לא הגיעו לשורה התחתונה בה צויין המחיר. מספר חודשים לאחר מכן, לקראת סוף הקיץ, הצליחה חברת המזרח היבואנית להצניח את מחיר הדגם, עם השקת מחירון מחודש לדגם, הכולל גם גרסת דיזל חדשה וחסכונית עם תג מחיר שפוי בהרבה המתחיל ב-339,000 שקל. במחיר החדש, הדומה מאוד למחירי המתחרים ( אאודי Q5, BMW X3, וולוו XC60 ומרצדס GLC), נפתר הדיסקברי ספורט בראש ובראשונה מעול המחיר הבעייתי שישב לו עמוק על הצוואר. מה יש לו עוד להציע? יצאנו לבדוק.
לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל
הופעה נאה
כבר במפגש הראשוני עימו במציאות, מסתבר שמדובר ברכב פנאי מהיפים יותר שקיימים בקטגוריה היוקרתית. בדומה לדגמים חדשים של היצרן מהשנים האחרונות, גם במקרה הנ"ל מדובר ברכב מודרני מאוד למראה, שאיננו כולל סממני עיצוב מהותיים מהעבר, אך עדיין יזוהה מיד בחזית כחלק ממשפחת המלוכה הבריטית. גרסת הדיזל שנבחנת כאן והגיעה בתצורת 7 מקומות, אמנם קצרה בכמה ס"מ באורך המכונית מהמקובל אצל המתחרות עם 4.6 מטר באורך, אך רחבה מהממוצע עם 2.07 מטר, וגבוהה מהמקובל עם 1.72 מטר. יחד עם זאת, בסיס הגלגלים שלה סביר בלבד לקטגוריה,עם 274 ס"מ, מה שתורם בסופו של דבר לתא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים כולל תא מטען נדיב במיוחד, או לחמישה מבוגרים + 2 ילדים קומפקטים במידותיהם ותא מטען בנפח של מכונית מיני באכלוס כל 7 המושבים. בכל מקרה, האפשרות ל-7 מושבים בשעת הצורך מבורכת ואופצית קיפול המושבים האחוריים לתוך רצפת תא המטען תורמת גם היא לנוחיות.לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל – תא מטען ענק עם קיפול שורת המושבים השלישית
ניחוח של יגואר בתא הנוסעים??
סביבת הנהג בדיסקברי ספורט מודרנית ונאה למראה, ושילוב הגוונים הבהירים בלוח השעונים ובריפודי המושבים תורם לאווירה יוקרתית משהו.  המושבים נוחים, תנוחת הישיבה גבוהה וההרגשה הכללית נעימה. יחד עם זאת, עיצוב קונסולת המכשירים המרכזית מעט פשוט ביחס למצופה, אך בקרב לוח השעונים עצמו נתקלנו בלא מעט פריטים ומכלולים שמשרתים כיום גם את דגמי יגואר ( הנמצאת כיום תחת אותה בעלות ). אבזור הרכב כולל כסטנדרט (רמת גימור SE) מערכת שמע מקורית עם מסך מגע "8 נשלטת מההגה עם דיבורית BT ויציאות USB ו-AUX, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, 8 כריות אוויר, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, תאורת יום LED קדמית, חיישני אורות וגשם, תאורת פנים עשירה כולל חיישני קרבה, חיישני נסיעה לאחור, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, הגה בציפוי עור, מסך 4X4 לבקרת מצב הרכב בנסיעה בשטח, מערכת בקרת שטח ( Terrain Response ), ריפודי מושבים משולבים עור, מושבים קדמיים חשמליים ועוד.
לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל- תא נוסעים מודרני ונאה אך לא יוקרתי מספיק כצפוי
רכב המבחן שהיה ברמת גימור גבוהה יותר " SE 7PLUS" כלל בנוסף: 7 מושבים, גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, מערכת משודרגת עם 11 רמקולים ועוד. לצד אלה, מציע הרכב בטיחות מלאה עם 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל
מנוע, ביצועים
מנוע הטורבו-דיזל ששוכן בחזית הרכב, הינו טורבו-דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר, המפיק 180 כ"ס ומפיק מומנט מרבי של 43.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. על הכביש, מזנק הדיסקברי דיזל בנחישות וביעילות ומציע קצב התקדמות משביע רצון, לצד בידוד רעשים מצוין שמשאיר את רעשי הדיזל בחוץ. בכלל, מנוע הדיזל מודרני ושקט מאוד ואיננו מעביר כמעט כלל ויברציות לתא הנוסעים, וסביר להניח שנוסעים מזדמנים שיצטרפו אליכם לנסיעה, לא ידעו כלל כי מדובר במנוע דיזל.
לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל
למרות שילוב המילה " ספורט " בשם הדגם, קשה באמת לצפות להתנהגות ספורטיבית כלשהי של הרכב. אמנם ביצועי הכביש שלו נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומהירות מרבית של 189 קמ"ש מוצהרת ע"י היצרן, אולם מתלי הרכב רכים יחסית ונהיגה קצת מאתגרת בכביש הררי לא נמצאת בתפריט שלו. מצד שני, כיאה למותג מבית לנד רובר, מציע הדיסקברי ספורט יכולות שטח טובות מהממוצע לאחיו לקטגוריה. הדגם מצויד בהנעה כפולה חכמה, המעבירה רוב הזמן את הכח לגלגלים הקדמיים בלבד, ומשלבת גם את האחוריים בהתאם לדרישות שיפור האחיזה בפועל, שלצידן של מרווח גחון של 21.2 ס"מ וזוויות גישה ונטישה נאות (25 ו-31 מעלות בהתאמה ), יאפשרו לכם לגשת לשטח קצת יותר טכני מטיולי שבילים פופולריים ,וידאג גם להוציא אתכם בשלום בזכות שלל מערכות מתקדמות וביניהן מערכת בחירת מצבי השטח ( כביש, סלעים, חול ושלג ). חשוב לזכור שלא מדובר ברכב שטח קשוח בסגנון הדיפנדר, אלא ברכב פנאי עירוני בעל יכולות שטח מעל לממוצע אצל חבריו לקטגוריה. את ימי המבחן סיים הדיסקברי ספורט דיזל עם תצרוכת דלק של 11.7 ק"מ לליטר בנהיגה מגוונת אך לא מאומצת.לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל, חסכוני עם 11.7 ק"מ לליטר במבחן
לסיכום
בשורה התחתונה, במחירו הנוכחי והמוזל, מציע לנד רובר דיסקברי דיזל חלופה מעניינת למתחרות הפופולריות, כשלזכותו עיצוב חיצוני מפתה, תא נוסעים מרווח ושימושי עם אופציה להסעת 7 נוסעים, יכולות שטח טובות מהממוצע ויחידת כח חזקה וחסכונית בדגמי הדיזל. בסעיף החובה, תא הנוסעים שלו מעט פחות מהודר מהמתחרות של אאודי ו- BMW ואיכות הגימור נדרשת לשיפור קל. באופן אישי, אנחנו היינו בוחרים בדיסקברי ספורט דיזל הבסיסי, המצויד במנוע 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ותצרוכת דלק של 18.86 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, שעונד תג מחיר של 339 אלף שקל תחרותיים, הזולים ב-50 אלף שקל מגרסת הדיזל החזקה יותר.