לקסוס GS300h מבחן דרכים

לקסוס GS300h זכתה למתיחת פנים מקיפה, הכוללת עיצוב אגרסיבי יותר, הבטחה להיות החסכונית בקטגוריה ומחיר שצנח בנוסף ב-38,000 שקל לעומת הדגם היוצא. חבילה מנצחת?

ששי כהן 23 במאי, 2016
לקסוס GS300h החדשה

4 שנים לאחר שנחת בארץ הדור הרביעי של לקסוס GS, מכונית הסאלון היוקרתית של החברה היפנית, נחתה בארץ לאחרונה הגרסה המחודשת שעברה מתיחת פנים מקיפה, המבטיחה עיצוב נועז מבעבר והבטחה להיות הכי חסכונית בדלק בסגמנט. בניגוד למתחרות הגרמניות השולטות במכירות הסגמנט ומיובאות לארץ בשלל דגמים וגרסאות, בלקסוס מסתפקים לעת עתה בצמד דגמים לשוק המקומי: ה- GS300h ההיברידית החסכונית, וה- GS450h ההיברידית הספורטיבית, המיועדת יותר לחובבי הביצועים, המיובאים בשלל רמות גימור. מדובר בשוק קטן יחסית בארץ בשל הנהירה של הלקוחות לרכבי הפנאי השונים, אך עדיין מדובר בסגמנט המרכז פחות או יותר 1,500מסירות בשנה, ועומד בפני התעוררות מסוימת בתקופה הקרובה עם הגעתן של וולוו S90 ומרצדס E קלאס החדשות.
לקסוס GS300h החדשה- עיקר השינויים בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית לקסוס GS300h החדשה- עיקר השינויים בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית
עיצוב חיצוני מפתה מבעבר
את עיקר השינויים בדגם המחודש, רושמת ה-GS בעיצובה החיצוני של המכונית, עם אימוץ שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, ה- L-finesse, הכולל חזית חדשה ואגרסיבית יותר למראה, הגריל האופייני למותג בעיצוב שעון חול ויחידות תאורה ספורטיביות בטכנולוגיית LED. התוצאה על הכביש, הופעה מוחצנת יותר ומפתה יותר ביחס לדגם היוצא, אך עדיין אלגנטית וללא הצטעצעויות מיותרות. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב מחודש ובחלקה האחורי של המכונית נרשמות יחידות תאורה מבוססות LED בעיצוב חדש, ופגוש אחורי מעודכן.לקסוס GS300h החדשה - תא נוסעים יוקרתי, מצויד כהלכה ומאוד נעים לשהיה לקסוס GS300h החדשה – תא נוסעים יוקרתי, מצויד כהלכה ומאוד נעים לשהיה
תא נוסעים זועק יוקרה
בתוך הקבינה, מציעה ה-GS300h כצפוי עיצוב יוקרתי ומרשים כאשר האיכות זועקת מכל פינה. הדגם המחודש כולל גם הגה ולוח שעונים בעיצוב חדש, שלל עדכונים עיצוביים בקונסולה המרכזית ובמתגים השונים ומסך מולטימדיה בגודל "8 הכולל ממשק שליטה משופר וידידותי יותר למשתמש מבעבר. אבזור הדגם ברמת הגימור הבסיסית " Luxury " שופר בדגם החדש וכולל: מערכת מולטימדיה בעלת 12 רמקולים ו- DVD, מושבי עור מתכווננים חשמלית ובעלי חימום ואוורור, הגה עם כוונון חשמלי לעומק ולגובה, מערכת כניסה, נעילה והתנעה ללא מפתח, חבילת זיכרונות, פנסי LED מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס מקורית, חיישני חניה אחוריים, בלם חניה אלקטרוני אוטומטי, חישוקי סגסוגת "17, מראות צד מתקפלות אוט' ועוד, אך האבזור הבטיחותי מאכזב עם 10 כריות אוויר ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים בגרסת הבסיס. בסעיף השימושיות, לצד שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים ברכב, מציעה המכונית תא מטען נדיב במיוחד ביחס למכונית היברידית בנפח 450 ליטר, שאפשר אחסון ציוד רב לפיקניק יום העצמאות כולל שולחן מתקפל שאינו נכנס בד"כ לכל רכב…תא מטען בנפח 450 ליטר - גדול ביחס לרכב היברידי ומאפשר אחסון שולחן מתקפל, כסאות ועוד תא מטען בנפח 450 ליטר – גדול ביחס לרכב היברידי ומאפשר אחסון שולחן מתקפל, כסאות ועוד
חבילת פרימיום נדרשת בשל הבטיחות המשודרגת משמעותית
כדי לקבל את חבילת הבטיחות המתקדמת של לקסוס ( LSS+ ) הכוללת שלל מערכות מצילות חיים כמו: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אורות גבוהים אוטומטים, תצטרכו לשדרג לרמת הגימור הגבוהה "Pemium"' הכוללת בנוסף גם דיפוני עץ, חלון שמש וחיישני חניה מקוריים אחוריים וקדמיים. מחיר חבילת הפרימיום אגב סביר בהחלט כשמדובר ברכבי יוקרה ועומד על 25,000 שקל ולדעתנו מצדיק את התוספת ובעיקר בשל חבילת הבטיחות המשודרגת.לקסוס GS300h החדשה - מרווח נאה ליושבים מאחור הנהנים גם מבקרת אקלים נפרדת לקסוס GS300h החדשה – מרווח נאה ליושבים מאחור ואווירה מפנקת
יחידת הנעה היברידית חזקה וחסכונית
בדומה לשאר דגמי לקסוס בישראל, מתרכז היבואן בעיקר בשיווק הדגמים ההיברידים של היצרן ובדומה ל-IS , גם ה-GS משווקת בארץ רק בדגמים היברידים. הדגם הנבחן כאן, הוא ה-GS300h שמרכז את מרבית מכירות הדגם בארץ ומצויד ביחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ"ס ומבטיחים שילוב אופטימלי של ביצועים נאים וחיסכון בדלק. על הכביש, למרות הנעה אחורית המסייעת לאופי ספורטיבי… והספק מכובד של 223 סוסים, הביצועים אמנם זריזים, אך עם 9 שניות ל-100 קמ"ש מתקשים להתעלות על נתוני ביצועים של משפחתית עממית המצוידת במנוע טורבו. יחד עם זאת, מדובר במכונית מבריקה: התאוצה חלקה ושקטה להפליא ( ואף מרגישה מהירה מהנתונים הרשמיים ), התיבה האוטומטית הרציפה נעדרת את תופעות הלוואי המאפיינות תיבה רציפה ( "נסיעה על הילוך 1" ) ומציעה אופי פעולה חלק ונינוח, ולמרות שמדובר ביחידת כח לא חזקה במיוחד ביחס למכונית סאלון, הביצועים יותר מטובים, אחיזת הכביש גבוהה מאוד ועקיפות נעשות בקלילות עם מספיק כח זמין ברגל בכל רגע. אבל ה-GS300h לא מכוונת בעיקר לביצועים, אלא לנוחות, חיסכון בדלק ושמירה על איכות הסביבה, ואת זה היא עושה באופן משביע רצון, עם נסיעה שקטה לחלוטין גם תחת מאמץ, יכולת לנסוע על חשמל בלבד בנסיעה עירונית ומתלים היודעים לגהץ את האספלט הישראלי ולהציע נוחות נסיעה משובחת. את הבונוס העיקרי של ההנעה ההיברידית תפגשו בתחנת הדלק, שם סיפקה לנו המכונית תצרוכת דלק של 13.7 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בתנאים מאומצים יחסית. חובבי איכות הסביבה, ישמחו לגלות שלדגם גם דרגת זיהום 2.לקסוס GS300h החדשה - יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק לקסוס GS300h החדשה – יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק
חבילה מנצחת?
בסיכומו של מבחן, מציעה לקסוס GS300h החדשה מכונית סאלון משובחת המציעה שילוב מוצלח של יוקרה, נוחות ויחידת כח חזקה וחסכונית במיוחד בדלק. בצד החובה: הביצועים אמנם טובים אך לא מתעלים על מכונית טורבו משפחתית עממית, ואבזור הבטיחות בגרסת הבסיס אינו מספק כיום ומחייב לדעתנו שדרוג לגרסת הפרימיום המצוידת, בתוספת זניחה ( יחסית לרכב יוקרה) של 25,000 שקל. כשמוסיפים למשוואה את תג המחיר שמתחיל ב- 329,000 שקל, מדובר כאן כבר בתמורה מצוינת לכסף, עם מחיר שישאיר לכם עודף רב בחשבון הבנק ביחס לכל המתחרות הגרמניות. כשמוסיפים בשורה התחתונה את מוניטין האמינות ללא תחרות שמוענק ללקסוס דרך כמעט קבע ע"י כל מיני ארגוני צרכנות מובילים בעולם, נראה לנו שנכון להיום מדובר כאן בחבילה מנצחת עם תמורה מצוינת למחיר.