לקסוס IS300h המחודשת 2018 – מבחן דרכים

לקסוס IS300h זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, הכוללת מראה מעודכן, תוספת הכרחית של מערכות בטיחות מתקדמות, וגם מחיר שפחת קצת כדי לעודד את המכירות בעידן בו כמעט כולם רוצים רכבי פנאי. שווה את הכסף?

ששי כהן 14 בפבר, 2018
לקסוס IS300h המחודשת 2018

לקסוס IS300h היא מכונית חשובה ליבואן המקומי: אשתקד היא מכרה כאן 247 מכוניות, והיתה לדגם השני הנמכר ביותר של לקסוס בישראל (אחרי ה-NX) ועם נתח שוק של כ-20% מכלל המכירות. דווקא בשנה בה תחזית המכירות בענף הרכב פסימית, עם שלל דיבורים על ירידה במסירות רכב חדש, מעריכים בלקסוס כי ה-IS300h דווקא תצמח השנה ל-300 מסירות, הודות למתיחת פנים מקיפה שעבר הדגם והפחתת מחיר קלה שאמורה להפוך אותה לתחרותית יותר. האם תצליח במשימה? ימים יגידו.

לקסוס IS300h המחודשת 2018 (צילום: משה נרקיס)


מחוטבת
במסגרת מתיחת הפנים זוכה ה-IS300H לעיצוב מעודכן, כשעיקר השינויים מתרכז בחזית מחודשת לרכב עם יחידות תאורה חדשות, גריל שעון החול שעוצב מחדש ומראה ספורטיבי ודינמי יותר. מאחור, ניתן להבחין בפגוש חדש המסתיר את מערכת הפליטה (ובניגוד למתחרים העושים שימוש בצמד מפלטים גדולים ומודגשים) ובנוסף, תמצאו גם חישוקי "17 קלים בעיצוב חדש, הנעולים על צמיגי אל תקר (Run Flat), משום שאין גלגל רזרבי.



עיצוב הפנים שהיה אולטרה מודרני לפני כ-4 שנים בעת שהוצג הדור הנוכחי, כבר פחות מרשים כיום, אולם הודות לעיצוב המוצלח, עדיין נחשב לאחד מתאי הנוסעים הנאים בקטגוריה. האיכות כצפוי מלקסוס, משובחת, עם חומרים באיכות גבוהה ושילוב נרחב של עור, דיפונים איכותיים, פלסטיק רך וגם נגיעות עץ ברכב המבחן. במסגרת מתיחת הפנים, נרשמו עדכונים קוסמטים קלים בתא הנוסעים, כשהמרכזי בהם הוא אופציה למסך מולטימדיה רחב "10.1. פחות אהבנו את הספסל האחורי עם ההגבהה במרכזו אשר פוגע משמעותית בנוחות הנוסע באמצע. שני האחרים לעומת זאת, ייהנו מישיבה נוחה ומפנקת על מושבי העור.

הדגם משווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר הבסיסית "LUXURY" כוללת: מושבים ספורטיביים בריפוד Tahara משולב בד כולל חימום למושבים הקדמיים, מסך 4.2 אינץ' צבעוני בלוח השעונים, מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' צבעוני לשליטה על מערכות הרכב, בקרת אקלים נשלטת באמצעות ממשק מגע, פנסי LED קדמיים עם מערכת שטיפת פנסים, מראות צד מתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני אורות וגשם ועוד, כאשר אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וכולל מעתה: התרעה של שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, זיהוי תמרורים והחלפת אורות אוטומטית.

לקסוס IS300h המחודשת 2018 (צילום: משה נרקיס)


תמורת 36,000 שקלים נוספים, תקבלו את גרסת ה-"Premium" הכוללת גם ריפודי עור מלא, מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי, חלון גג חשמלי, פנסי Full Led בחזית, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים וכניסה לרכב ללא מפתח. תמורת 30,000 שקל נוספים, תקבלו את רמת הגימור הבכירה High Premium שנבחנה כאן, שכללה בנוסף: מערכת קול משובחת מבית Mark Levinson הכוללת 15 רמקולים, מסך בגודל 10.3 אינץ', מצלמת רוורס וחיישני חניה אחוריים וקדמיים מקוריים, הגה עם כוונון חשמל, אוורור למושבים הקדמיים, חבילת זיכרון למושב הנהג ומערכת Easy Access לכניסה/ יציאה קלה ממושב הנהג ועוד.

מהירה אך לא ספורטיבית
מתחת למכסה המנוע מדובר באותה יחידת כח היברידית המוכרת, הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר (4 צילינדרים) ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה אחורית. על הכביש מספקת ה-IS300h שילוב מוצלח של ביצועים נאים עם נוחות גבוהה ביותר, ההופכים אותה לספינת שיוט מהירה, שקטה ומפנקת. יחד עם זאת, עם 8.4 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר בהחלט במכונית זריזה שתעשה את המוטל עליה בקלילות וביעילות, אולם ריגושים ספורטיביים אמיתיים לא ממש תמצאו בדגם הזה, שפותח על מזבח החיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה. יהיו שיאהבו את החדות והריגושים של המתחרות הגרמניות, אבל עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים, ממש לא צריך יותר מזה בחיי היום יום, ועם הנעה אחורית וביטול בקרת היציבות, יוכלו חובבי רכב גם מעט להשתעשע איתה.  בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית בימי המבחן כ-13.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שהיו מאומצים מעט לרכב. עם היצמדות לכללי החיסכון בדלק, תוכלו כנראה לנוע סביב ה-16 ק"מ לליטר במציאות ואולי אף יותר.

לקסוס IS300h המחודשת 2018 (צילום: משה נרקיס)


החל מ-229,000 שקל
לקסוס IS300h המחודשת מציעה בשורה התחתונה מכונית ספורט-אלגנט משובחת, במחיר תחרותי ביחס למקובל בסגמנט. לזכותה, עיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים סופר איכותי ומפנק (בדגמים המאובזרים), נוחות נסיעה משובחת (ושקטה), ושילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. בסעיף החובה, אבזור הדגם הבסיסי מעט מאכזב ויהיו מי שימצאו את הרכב לא ממש ספורטיבי. בהתחשב במוניטין האמינות ושמירת הערך המתלווים ללקסוס, ניתן להניח שהמכונית הזאת לא רק שקטה בנהיגה, אלא גם תעניק סוג של שקט נפשי לרוכשים שנים ארוכות.
בעד: עיצוב, נוחות, צריכת דלק, מוניטין נגד: אבזור בדגם הבסיסי לסיכום: גם יפה וגם אופה