לקסוס IS300h מבחן דרכים

את המהפכה ההיברידית של לקסוס בישראל, משלימה לקסוס IS300h החדשה, שמצוידת לראשונה גם בעיצוב דרמטי, יחידת כח חסכונית במיוחד ותג מחיר נמוך מבעבר. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש ממה לחשוש.

ששי כהן 29 בנוב, 2013

רבות אנו נוטים להתלונן על מחירי המכוניות הגבוהים בארץ בצורה מוגזמת בהשוואה לעמיתנו השוכנים בחו"ל, אך הרשו לי להפתיע אתכם מעט : לא הכל שחור, ודוגמא מעודדת משהו מספקת לקסוס IS300h החדשה שנחתה בארץ בחודש שעבר. הדגם החדש נחת עם תג מחיר התחלתי של 249 אלף שקל ומחליף את הדור הקודם שהחל את דרכו ( יחד עם מותג לקסוס בישראל ) בסוף שנת 2006 עם תג מחיר בסיסי שהחל אז בלא פחות מ- 296,000 שקל, שנחשבו אפילו למשהו הוגן יחסית ביחס למתחרים… אז בהתחשב שהדגם החדש עולה על קודמו בכל היבט, מה לנו להלין?

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


בכל הנוגע להופעה החיצונית, זונחת ה-IS החדשה את אותו עיצוב אלגנטי שמרני משהו שליווה את הדגם הקודם ומחדשת עם עיצוב ספורט- אלגנט כמעט דרמטי בהופעתו, עם חזית " שעון החול" המאפיינת את שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס ויחידות תאורה קטנות וקרביות למראה, המעוטרות בנוסף בתאורת יום LED בעיצוב " וי " ייחודי. בלקסוס, החליטו באופן ראוי להערכה לחשוב קצת מחוץ לקופסה והתוצאה במבחן המציאות מרשימה מאוד. בנוסף, כחלק מטיפול נקודות תורפה של הדגם היוצא, צומחת ה- IS300 גם בממדים עם תוספת של 8 ס"מ באורך ל- 4.66 מטר, 1 ס"מ ברוחב ל- 1.81 מטר והכי חשוב, גם הגדלת בסיס הגלגלים ב- 7 ס"מ ל- 280 ס"מ, המשפיעים משמעותית לטובה על המרווח בספסל האחורי. למרות המראה הספורטיבי והמרכב הנמוך, צומח הדגם גם בחצי ס"מ בגובה ל-1.43 מטר, ובכל הנוגע למשקל הכולל, למרות ציודו של הרכב ביחידת הנעה היברידית הכוללת סוללות כבדות, המשקל צמח רק ב- 90 ק"ג ל-1.62 טון. לצד אלה, ה- IS300h גם שימושית יותר עם תא המטען שצמח ב- 52 ליטר ל- 450 ליטר, שוב, למרות השימוש בסוללות התופסות נפח רב.
לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


כניסה לקבינה, חושפת את אחד מתאי הנוסעים היפים והמרשימים בהם נתקלנו לאחרונה. העיצוב כמעט מפוסל, שילוב הגוונים ( בדגם המבחן – שחור וקרם ) מצויין, האווירה מאוד יוקרתית והכל זועק גם איכות. איכות החומרים מעולה, וכך גם ההרכבה, ולמרות שנדמה היה שכבר קשה לרגש בסגמנט, בלקסוס בהחלט הצליחו. בשורה התחתונה : בשילוב מושבי העור המפנקים והתומכים, תנוחת הנהיגה המושלמת והסביבה המעוצבת, מתקבלת כמעט אווירה של תא טייס.
לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


ההתקדמות הרבה בתא הנוסעים נמשכת גם לספסל האחורי, שמחדש בדגם החדש עם שפע של מרווח לצמד מבוגרים או לשלושה ילדים ומטפל למעשה באחת מנקודות התורפה שלהדור היוצא. אבזור הרכב כולל כסטנדרט: מערכת שמע מקורית עם מסך "7 השולט על מגוון מערכות הרכב, התנעה בלחיצת כפתור, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים ספורטיבית מההגה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת הכוללת כגימיק נחמד גם שליטה על הטמפ' באמצעות ממשק מגע, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, דיבורית בלוט'וס, קישוריות USB ו- Aux, פנסים קדמיים Bi-Xenon עם מערכת שטיפת פנסים,מראה פנימית מתכהה ומראות צד מתקפלות חשמלית, שעון אנלוגי יוקרתי ומעוצב עם תאורת רקע בטכנולוגית LED, תאורת LED קדמית ואחורית, חישוקי גלגלים "17 קלים ועוד. חבילת הבטיחות כוללת 8 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וצמיגי Run Flat המאפשרים נסיעה בטוחה גם במצב תקר וללא לחץ אויר.
רמת הגימור האמצעית " LUXURY " כוללת בנוסף : ריפודי עור,מושבים קדמיים מחוממים בעלי כוונון חשמלי, מצלמת עזר לחניה וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים. חבילת ה- PREMIUM של רכב המבחן, כללה גם דיפוני עץ , גג שמש חשמלי ומערכת פתיחה, נעילה והתנעה ללא מפתח ועוד.
תלונות? בהחלט : היכן ריפודי העור ומערכת ה- KEYLESS שאפיינו את הדגם היוצא כבר בדגם הבסיסי? דבר נוסף, למרות שמדובר ברכב בטיחותי ביותר, קצת חסרים לנו אפילו כאופציה, מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה וכ'ו שהפכו להיות אפילו פריט סטנדרטי במספר מכוניות עממיות .
לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


לקסוס IS החדשה, מוצעת בעולם בדגמי בנזין והייבריד. באופן שיווקי וחכם, החליט היבואן לוותר בשלב הנוכחי על גרסת ה- IS250 בעלת מנוע ה- 6 צילינדרים, ולהסתפק ביבוא ה- ה- IS300h ההיברידי החדש המצויד במנוע בנזין 2.5 ליטר ( 4 צילינדרים ) ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בפילוח המכירות של לקסוס בישראל בשנים האחרונות, ניכרת בבירור העדפה משמעותית לדגמים ההיברידים השולטים השנה כבר ב- 70% מהמכירות בארץ ונראה שגרסת ה- IS250 החדשה היתה נותרת בעיקר כקישוט באולם התצוגה. למרות הבחירה בדגם ההיברידי כדגם היחיד לעת עתה במשפחת ה- IS החדשה, נותרה המכונית נאמנה לקטגוריית הספורט סדאן ועדיין מהנה לנהיגה. כחלק משמירה על המסורת, גם כאן תמצאו הנעה אחורית בתפריט, ולמרות הוויתור על מנוע 6 הצילינדרים, היחידה ההיברידית חזקה למדי ומספקת נתוני ביצועים דומים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות ושפע של כח זמין בכל סל"ד. הפתעה נוספת נרשמת בתפעול הגיר הרציף, המציע התנהגות הקרובה מאוד לגיר אוטומטי פלנטרי וכמעט ללא תחושה של " נסיעה על הילוך אחד " בתאוצה נחרצת. לצד הנסיעה השקטה ביותר, בין השאר הודות למערכת ההיברידית המאפשרת נסיעה למרחק של כמה ק"מ על חשמל בלבד ובמהירות של עד 50 קמ"ש, לחיצה בריאה על דוושת התאוצה, בשילוב מצב " ספורט " בבורר מצבי הנהיגה( המוסיף גם מד סל"ד בלוח השעונים), מספקת ביצועים משכנעים למדי וביצוע עקיפות בלי שום בעיה, אך הכל שוב בחרישיות ובאלגנטיות. [לצד אלה, אחיזת הכביש גבוהה ביותר, נוחות הנסיעה מצוינת ואפילו ההגה די מתקשר, אך לא מדובר במשהו שיאיים בסעיף הביצועים על מיטב התוצרת הגרמנית.
לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


ויש גם צליל של בייבי פרארי…
כדי לספק קצת יותר פאן, מצאה לקסוס פיתרון לשקט המופתי בדמות גימיק הכולל רמקול פנימי ייחודי המספק צליל מדומה של המנוע, כאילו היה בייבי פרארי ומתנהג בעצמה בהתאם ללחיצה על דוושת הגז והמשחק בהעברות ההילוכים מההגה. עד כמה שזה נשמע כסוג של בדיחה, מדובר בגימיק מהנה ומשעשע המוסיף הרבה לחוויה הספורטיבית, אך ניתן כמובן לניתוק ע"י מתג אם לא אהבתם את הרעיון… מצד שני, להנאה הווקאלית יש מחיר בדמות צריכת דלק שנפגעת עקב הרצון למשוך הילוכים ולהתענג על הצליל הפיקטיבי…
לקסוס IS300h – צריכת דלק
בסופו של דבר, ההנעה ההיברידית מטרתה לחסוך בדלק ובפליטת המזהמים. במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק על 17.6 ק"מ לליטר בממוצע, נתון הנחשב פנטסטי למכונית בסגמנט הנ"ל ובעל טווח נסיעה של 800 ק"מ ללא כל בעיה על מיכל דלק בודד. בחיי היום יום ובהקפדה יתרה על חוקי הנהיגה החסכונית, בהחלט ניתן יהיה להשיג אפילו כ- 20 ק"מ לליטר. לצד אלה, מדובר גם במכונית ידידותית מאוד לסביבה עם פליטת CO2 של 103 גרם לק"מ בלבד, המסייעת למכונית להשיג דרגת זיהום 2 מרשימה.
לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )

לקסוס IS300h מבחן דרכים ( wheel )


ספורט אלגנט משובח
בסופם של ימי המבחן, אפשר לסכם ולומר שה- IS300h הינו רכב משובח נוסף מבית לקסוס. מדובר כאן במכונית מצוינת העולה על קודמתה בכמה רמות. את יתרונות ה- IS הקודמת באיכות, בביצועים, ובנוחות, מטבלת ה- IS300h החדשה בהופעה מוחצנת ומפתה, יחידת כח היברידית וחסכונית באופן שעלול להביך אפילו כמה מכוניות מיני, וכמעט ללא התפשרות בסעיף הביצועים למרות הוויתור על מנוע ה- 6 צילינדרים. חסרונות של ממש לא מצאנו ואם נהיה קטנוניים, אז האבזור בדגם הכניסה מעט מביש ( דבר שיפתר ככל הנראה באירוע המכירות הקרוב עם חבילת אבזור משודרגת במתנה ). בהתחשב בתג המחיר האטרקטיבי שצנח בדגם החדש ומתחיל ב- 249 אלף שקל, היא בהחלט הולכת לעשות חיים קשים למתחרות הגרמניות, אם לא בהתנהגות הספורטיבית, אז בהחלט בשאר הסעיפים ועוד לפני שהזכרנו את תדמית האמינות המושלמת.