לקסוס LS500 החדשה נחשפה בארה"ב- דור 5 ומתקדם

לקסוס LS500, ספינת הדגל של מותג היוקרה היפני, נחשפת בדור חדש ומתקדם, המציע עיצוב דמוי קופה, מנוע V6 המפיק 415 כ"ס, תיבת 10 הילוכים אוט' והבטחה לנוחות, פאר וחווית נהיגה סוחפת.

ששי כהן 09 בינו, 2017

10 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של לקסוס LS, ספינת הדגל של יצרנית היוקרה היפנית, חושפת לקסוס בארה"ב את ה- LS החדשה,  המבטיחה דור חדש ומתקדם שייתן מענה לדגמי הפאר של המתחרים ובראשם מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ואאודי A8. בשונה מהדור היוצא ששווק בדגמי בנזין והייבריד, הדגם החדש נחשף לעת עתה רק בגרסת בנזין העונה לשם LS500.




לקסוס LS500 החדשה לקסוס LS500 החדשה
הדור החמישי של ה- LS זוכה לעיצוב חדש לחלוטין בסגנון רכב קופה 4 דלתות, המציע שילוב של מראה אלגנטי ספורטיבי ונחשק. הדגם פותח על שלדת ה-L-GA החדשה של לקסוס, הנחשבת לקשיחה בתולדות לקסוס, אך יחד עם זאת קלה (90 ק"ג פחות מהדגם היוצא) ובעלת אופי המעניק דינמיות, ביצועים ונוחות לרכב יותר מאי פעם. ה-LS החדשה צומחת גם במידות עם 5.23 מטר באורך, 1.9 מטר רוחב ובסיס גלגלים שצמח ב-35 מ"מ ל- 312 ס"מ. בסעיף הגובה, מצמצמת המכונית 15 מ"מ ל- 1.45 מטר.
לקסוס LS החדשה לקסוס LS החדשה
כחלק מהשאיפה לשיפור בביצועים, לצד דרישות זיהום האוויר המחמירות ופליטת המזהמים, זונחת לקסוס את מנוע ה- V8 שאפיין את הדור היוצא, ומציידת את הדגם החדש במנוע V6 חדש בפנח 3.5 ליטר, בטכנולוגיית טווין טורבו, המפיק 415 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 הילוכים (המשרתת גם את מכונית הספורט LC500). עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד, לצה הבטחה לחווית נהיגה סוחפת וספורטיבית הנדרשת כיום בפלח מכוניות הפאר, לצד שילוב מושלם לדברי החברה לנוחות נסיעה עם נהיגה שקטה לחלוטין, בין השאר הודות לשיטות עמעום קול חדשות, עם בקרת רעש פעילה הדואגת לשקט בתא הנוסעים, על ידי איתור צליל המנוע הנכנס לתוך המכונית וביטול תדרים מסוימים באמצעות צליל אנטי פאזה מרמקולי השמע.

לקסוס LS החדשה

לקסוס LS החדשה


בתוך תא הנוסעים רושמת לקסוס LS החדשה תחושת יוקרה מזמינה עם חלל פנים המעוצב בהשראת אסתטיקה יפנית מסורתית. ברשימת האבזור הארוכה והעשירה של הדגם תמצאו בין השאר: מושבים קדמיים חשמליים עם 28 אפשרויות הכוללים חימום, קירור ועיסוי, אופציה למושבים אחוריים הכוללים עיסוי שיאצו והדום לרגליים, חבילת שמע של סראונד בתלת ממד מבית מארק לווינסון המיועדת לחובבי המוזיקה וכוללת רמקולים בתקרה, צג ניווט "12.3, מערכת תצוגה עילית ומערכת הבטיחות של לקסוס Lexus Safety System+ המציעה לצד מערכות בטיחות מקובלות גם זיהוי הולכי רגל אינטואיטיבי הראשון בעולם עם היגוי פעיל. כאשר המערכת מזהה הולך רגל בנתיב המכונית וכי עלולה להתרחש התנגשות, ה-LS תבלום אוטומטית ותעקוף את האיש תוך הישארות בנתיב.
לקסוס LS500 החדשה צפויה להגיע לשוק עוד השנה, וייתכן ושיווקה יחל בארץ לקראת סוף השנה.