לקסוס NX200 טורבו מבחן דרכים : יותר עמל פחות חשמל

לקסוס NX200 טורבו זונחת את עקרונות צריכת דלק הנמוכה המזוהים עם דגמי החברה בארץ ומתבלת במקומם בביצועים משכנעים, נוחות מקסימלית והנאה מנהיגה. לא השתכנעתם, יש גם גרסה היברידית חסכונית.

ששי כהן 19 ביונ, 2015
לקסוס NX200 טורבו

הלקסוס שהורסת ללקסוס את הממוצע של 91!
במחצית הראשונה של שנות ה-60, הפרסומות של חברת החשמל והמסרים השיווקיים שלה, הולידו את הססמה "יותר חשמל פחות עמל" שתכליתה היה לגרום לאנשים להבין שרכישת יותר מוצרים חשמליים לבית, תסייע לנוחות ותחסוך עבודת יד קשה במטלות הבית. בלקסוס ישראל, או יותר נכון לקוחות לקסוס בישראל, כנראה לקחו את הססמה הזאת הכי רחוק שאפשר ושנת 2014 הסתכמה במכירות שיא של המותג בישראל עם 1,003 רכבים חדשים שנמסרו, כאשר 91% מהמכירות היו של הדגמים ההיברידים המצוידים גם במנוע חשמלי שתורם משמעותית לצריכת דלק נמוכה במיוחד, שקסמה יותר ללקוחות מאשר ביצועים והנאה מנהיגה שנדחקו קצת לאחור. מי אמר שלעשירים לא אכפת ממחיר הדלק? עובדה. כמעט כולם בחרו בדגמים החסכוניים.



לקסוס NX200 טורבו- הופעה מוחצנת ונועזת מלקסוס שנחשבה עד לאחרונה כשמרנית

לקסוס NX200 טורבו- הופעה מוחצנת ונועזת מלקסוס שנחשבה עד לאחרונה כשמרנית


למרבה ההפתעה, מסתבר שהציבור עדיין לא נואש מדגמים המכוונים יותר לנהג, וכשמגיע רכב כזה, שמספק ביצועים משכנעים והנאה מנהיגה, אז עניין החיסכון בדלק יכול להידחק קצת הצידה. לקסוס NX החדשה שנחתה כאן בתחילת השנה, משווקת הן בדגם ההיברידי והן בדגם טורבו הספורטיבי יותר. במה בחרו עד כה הלקוחות ? 117 בדגם הטורבו החזק ו-105 לקוחות בדגם ההיברידי החסכוני במיוחד. מפתיע? כנראה שלא רק אותנו, אולי גם את אנשי היבואן שחוזים במכונית שהורסת להם את הממוצע של 91% דגמים היברידים של מותג היוקרה היפני שנמכרו בארץ אשתקד.2015-06-16 06.28.07
רכב מוחצן – מבר רפאלי ועד מושיק עפייה
כבר במפגש במציאות עם ה- NX200, ברור לכל ששפת העיצוב החדשה של החברה, שהחלה בלקסוס IS300h וכוללת זניחה של העיצובים השמרניים ומעבר לדגמים נחשקים ומוחצנים יותר, מקבלת ב- NX פירוש חדש ונועז עוד יותר. באופן אישי, אני חושב שזה הרכב היפה ביותר בקבוצת רכבי הפנאי היוקרתיים כיום, ונראה שגם קהל היעד אימץ אותו בחדווה כאשר ה-NX מתברג מתחילת השנה במקום השני במכירות הסגמנט עם 222 מסירות, אחרי אודי Q5 שמוביל את הקבוצה עם 319 מסירות ולפני וולוו XC60 שרכש 108 לקוחות מתחילת השנה. כחלק ממסע הפרסום של הדגם , נוכחנו לדעת שבר רפאלי הפכה להיות לקוחה של ה- NX כבר בתחילת דרכו של הדגם בארץ, ובשבוע שעבר גם הצטרף לרשימה גם מושיק עפיה שזכה ברכב במסגרת גמר האח הגדול VIP. כל שנותר לקוות בשבילו, שמס הכנסה לא יקח לו את הרכב על ההתחלה…
לקסוס NX200 טורבו- הנעה 4X4 כאופציה

לקסוס NX200 טורבו- הנעה 4X4 כאופציה


שימושיות
בכל הנוגע למידות החיצוניות, מציע ה- NX אורך ממוצע לקבוצה עם 4.63 מטר, רוחב מעט קטן מהממוצע עם 1.87 מטר וגובה נמוך משמעותית מהממוצע עם 1.64 מטר, המיועדים ליצור לרכב מראה קומפקטי יחסית וידידותי לנהיגה, לצד התנהגות כביש ספורטיבית יותר וצריכת דלק נמוכה במקביל. למרבה הפלא, למרות בסיס גלגלים צנוע של 266 ס"מ, בזכות תכנון חכם של מהנדסי החברה, מציע הרכב תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, עם מרווח מפתיע ומצוין ליושבים מאחור שנהנים משפע של מקום מהרגליים ועד הראש. לצד אלה, מציע הלקסוס בתחום השימושיות תא מטען נדיב בנפח 500 ליטר ושלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות המפוזרים בחלל הרכב.
לקסוס NX200 טורבו- תא נוסעים מפואר,מאובזר ונעים מאוד לשהייה

לקסוס NX200 טורבו- תא נוסעים מפואר,מאובזר ונעים מאוד לשהייה


תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת כרגיל בלקסוס, סביבת נהג ונוסעים מעוצבת, מהודרת ונעימה מאוד לשהייה, כאשר רכב המבחן צויד בשילוב הצבעים קרם-שחור המקנה לתא הנוסעים אווירה יוקרתית ומזמינה מאוד. אבזור הדגם כסטנדרט ( רמת גימור Luxury ) כולל בין היתר: מסך "7 צבעוני לשליטה במערכות הרכב, מסך נוסף "4.2 במרכז לוח השעונים, מושבים ספורטיביים בגימור Tahara (דמוי עור), Keyless מלא – כניסה, נעילה והתנעה ללא מפתח, פנסי LED ראשיים, חימום למושבים הקדמיים, מצלמת רוורס מקורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם חניה אלקטרוני אוטומטי, חישוקי אלומיניום "18, מערכת מולטימדיה, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, 8 כריות אוויר ועוד. רכב המבחן שהגיע עם חבילת ה-Premium המהודרת, מציע בנוסף: מערכת הנעה 4X4, מושבים בריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים (8 מצבים), תא מטען חשמלי, מערכת בטיחות PCS ובקרת שיוט אקטיבית (ACC).
לקסוס NX200 טורבו- למרות בסיס גלגלים צנוע יחסית, מרווח מפתיע לטובה במושב האחורי

לקסוס NX200 טורבו- למרות בסיס גלגלים צנוע יחסית, מרווח מפתיע לטובה במושב האחורי


NX 200t – מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין הראשון מסוגו בלקסוס
עם ה- NX200t מצטרפת לקסוס לראשונה לעידן מנועי הטורבו הקומפקטיים, עם מנוע 2.0 ליטר המפיק 238 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ המתקבל כבר מ- 1,650 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, הכוללת אפשרות העברת הילוכים ספורטיבית מההגה, וביחד מספקת יחידת הכח הנ"ל ביצועים חמים למדי עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 7.1 שניות בלבד ( 7.3 שניות בדגם ה- 4X4 ) ומהירות מרבית של 200 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש, בתגובה לכל לחיצה בריאה על הדוושה, מזנקת ה- NX בנחישות מהמקום ומציע קצב צבירת מהירות בקו ישר מרשים למדי. עם ההגעה לכבישים מפותלים, מראה ה-NX יכולת מצוינת לצלוח פניות במהירות, תוך שהוא אוחז היטב באספלט ומשרה ביטחון רב, לצד הנאה אמיתית מנהיגה. לצד אלה, מדובר ברכב יוקרה המספק את הנוחות הגבוהה הנדרשת, והכל נעשה בשקט מופתי, אמנם עדיין לא ברמה של האח ההיברידי, אך עדיין באופן משביע רצון.
לקסוס NX200 טורבו - בנהיגה נכונה ומחושבת, יכול לספק גם פאן בשטח קליל

לקסוס NX200 טורבו – בנהיגה נכונה ומחושבת, יכול לספק גם פאן בשטח קליל


בכל הנוגע לבטיחות, צויד רכב המבחן בבקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית המסוגלת להאיט את הרכב עד למהירות של 15 קמ"ש, אך משום מה לא עד עצירה מוחלטת. בשורה התחתונה, מדובר ברכב בטיחותי מאוד שאף נהנה מחמישה כוכבי ריסוק במבחן הריסוק האירופאי. את ימי המבחן סיימנו בתחנת הדלק עם צריכת דלק ממוצעת של 8.6 ק"מ לליטר, בנסיעות שכללו המון תנועה עירונית מעיקה, אך גם שיוט נינוח ולעיתים ספורטיבי בכביש המהיר. בסה"כ מדובר בצריכת דלק ממוצעת לסגמנט, וכפי שציינו בתחילה, מי שמחפש לחסוך בדלק, טוב יעשה אם יבחר בדגם ההיברידי. לגבי השטח, ה- NX אינו באמת מיועד לשטח, אך מי שבכל זאת לא יעמוד בפיתוי וירד לרגע מהאספלט, יגלה יכולת צליחת שבילים ואף יותר בקצב מהיר, עם אחיזה גבוהה, פעולת מתלים ובולמים שקטה, ויכולת מעט יותר גבוהה מקרוסאובר עירוני ממוצע, הודות למערכת ההנעה הכפולה.

בצמרת ה- SUV היוקרתיים הקומפקטיים
מחיר לקסוס NX200t מתחיל ב- 296,000 ש"ח, ממשיך ב-326,000 ש"ח לדגם הפרימיום שנבחן כאן ומעפיל עד 356,000 ש"ח לגרסת ה- F Sport בעלת רמת הגימור הספורטיבית. במחיר הנ"ל מציע ה- NX200 רכב פנאי-שטח מעוצב ומוחצן מבחוץ, מהודר ומפנק בתא הנוסעים וכולל לראשונה בלקסוס יחידת כח חזקה וביצועיסטית המספקת שפע של הנאה וחווית נהיגה, לצד צריכת דלק ממוצעת לקטגוריה. ביחס למתחרות, ובהתחשב ברמת האבזור הגבוהה כבר בדגם הכניסה, מדובר גם במכונית שזולה בכמה עשרות אלפי שקלים מרוב המתחרות, מה שהופך את החבילה לתמורה טובה לכסף. בהתחשב במוניטין האמינות המושלם שיש לחברה, נראה שרכב הפנאי החדש של לקסוס מתברג בין הטובים ביותר בסגמנט, אולי אפילו, הטוב ביותר.