מאזדה 2 החדשה 2015 מבחן דרכים

הישר לצמרת מכוניות הסופר-מיני בישראל: מאזדה 2 החדשה זוכה לעיצוב יפהפה, יחידת כח חסכונית מבעבר ותא נוסעים המציע ניחוח פרימיום אמיתי בגרסה המאובזרת.

ששי כהן 11 ביונ, 2015
מאזדה 2 החדשה 2015

יותר מ-11,300 מדגמי מאזדה 2 מהדור הקודם של הרכב שנמכרו בישראל, הפכו אותה לאחת ממכוניות הסופר-מיני הנמכרות ביותר בארץ בשנים האחרונות, כאשר רובן נמכרו לציי רכב, אך גם בקרב לקוחות פרטיים, נהנתה המכונית מביקוש ער. ה-2 היוצאת היתה מכונית וותיקה למדי שהחלה את דרכה בשנת 2007 והיתה למעשה למאזדה שיוצרה הכי הרבה שנים. כעת, באיחור קל מהצפוי, נחתה ה-2 החדשה גם בארץ, אך לצערו של היבואן, עקב ביקוש גבוה בעולם, תסבול המכונית מקשיי אספקה בשנה הראשונה לשיווק שלה בארץ, מה שמביא את היבואן להתרכז לפחות בשנה הקרובה בשיווק הדגם בקרב הלקוחות הפרטיים דווקא, ופחות בקרב ציי הרכב ועם מחיר התחלתי לא נמוך של 99,900 ש"ח. אם חלמתם להביא אותה בתנאי יד ראשונה 0 ק"מ מליסינג ב-80,000 ש"ח כפי ששווק הדור היוצא בכמויות לא מבוטלות בשנה האחרונה, אז תמשיכו לחלום. כמות מצומצמת יחסית של רכבים שהוקצו לישראל בשנה הקרובה, תייצר לפי תחזיות היבואן יותר ביקוש מהיצע. מה יש לדגם החדש להציע? יצאנו לבדוק.


מאזדה 2 החדשה 2015- עיצוב מודרני ומפתה

מאזדה 2 החדשה 2015- עיצוב מודרני ומפתה


מלכת היופי החדשה?
הדבר הראשון שמושך כמובן במאזדה 2 החדשה, הוא ההופעה החיצונית המלבבת ומפתה שהופכת את הדגם לאחד היפים ביותר בקטגוריית הסופר-מיני. מדובר גם במכונית שצמחה במידות עם 4.06 מטר אורך ( 14+ ס"מ ) ובסיס גלגלים של 257 ס"מ ( 9+ ס"מ ), לצד רוחב זהה של 1.69 מטר וצמצום של חצי ס"מ בגובה המכונית ל-1.49 מטר. בסעיף השימושיות, צמח נפח תא המטען ל-280 ליטר, שאמנם טובים משמעותית מהדור היוצא, אך ממוצעים למדי לקטגוריה. בשורה התחתונה מדובר במכונית מעט יותר מרווחת מבעבר, שמספקת מרחב מחייה סביר לארבעה מבוגרים.
מאזדה 2 החדשה 2015- תא נוסעים ברמת הגימור הגבוהה המקנה תחושת פרימיום אמיתית

מאזדה 2 החדשה 2015- תא נוסעים ברמת הגימור הגבוהה המקנה תחושת פרימיום אמיתית


תא נוסעים ואבזור – עלולה להביך מכוניות פרימיום יקרות בהרבה
כניסה לתא הנוסעים חושפת משהו חדש ושונה מהצפוי בקטגוריה: ה-2 החדשה שהתייצבה למבחן ברמת הגימור הבכירה 'פיור וויט' ( Pure White ) חושפת תא נוסעים ברמה שעשויה להביך מכוניות פרימיום יקרות בהרבה. זה מתחיל בעיצוב מקורי ומרשים המקנה אווירה מאוד נעימה בתא הנוסעים, וממשיך ברמת אבזור גבוהה במיוחד שתתקשו לעיתים למצוא גם במכוניות שעולות כפול ויותר. אמנם בחינה לעומק לוח השעונים חושפת פלסטיק קשיח ולא רך, אולם האיכות הכללית והגימור גבוהים בהחלט. הדגם שהתיצב למבחן, כלל לצד אבזור חשמלי מקובל גם התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, מערכת המולטימדיה המקורית והמצוינת MZD, הכוללת מסך מגע "7, ממשק שליטה עם 5 לחצנים, תמיכה מלאה בעברית, דיבורית BT ומצלמת רוורס מקוריים, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה, חיישני אורות וגשם, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, חישוקי "16 קלים, בורר מצבי נהיגה רגיל / SPORT, גלגל הגה, ידית הילוכים ובלם היד מצופים עור, בקרת אקלים ובאופן נדיר למדי בקטגוריה, ריפודי עור למושבים בצבע קרם, הנמתחים גם לדיפוני הדלתות וממשיכים לרוחב הדשבורד. בימים רגילים, קשה להרשים עיתונאי רכב בעיצוב שסוחט WOW, הפעם זה הצליח להם ובגדול. ללא ספק תא הנוסעים של המאזדה 2 הוא אחד המרשימים ביותר בהם נתקלנו בשנים האחרונות ולמען הסר ספק, גם הגרסאות הפחות מאובזרות שלה, עמוסות כל טוב ומצוידות הרבה מעבר למקובל בקטגוריה.
מאזדה 2 החדשה 2015- מעט יותר מרווחת מאחור

מאזדה 2 החדשה 2015- מעט יותר מרווחת מאחור


בטיחות
לאחר שהתרשמנו עמוקות מאבזור הנוחות של ה-2 החדשה, גם בסעיף הבטיחות רושמת ה-2 שלל מערכות בטיחות מתקדמות, שגם במקרה הנ"ל נחשבות לנדירות גם בקטגוריות יקרות בהרבה. ה-2 מצוידת החל מרמת הגימור השניה 'Dynamic' ב- 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית לנסיעה עירונית עד 30 קמ"ש, מערכת התראת סטייה מנתיב, מערכת לאיתור שטחים מתים עם התראת תעבורה צולבת בנסיעה לאחור וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. למרות זאת, במבחן הריסוק האירופאי, זכתה המכונית ב-4 כוכבי בטיחות בלבד, אך יאמר לזכותה שבשקלול הניקוד היא ממש גרדה את הכוכב החמישי ומדובר גם במבחנים מחמירים מבעבר.
מאזדה 2 החדשה 2015- מהנה לנהיגה

מאזדה 2 החדשה 2015- מהנה לנהיגה


על הכביש
מאזדה 2 החדשה משווקת בארץ בגרסת מנוע אחת בלבד, הכוללת מנוע בנפח 1.5 ליטר מסדרת ה- SkyActive החסכונית של החברה, המפיק במקרה שלנו 111 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 14.78 קג"מ ב-4,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח המספקת ביצועים טובים משמעותית מהדור היוצא עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10.3 שניות ומהירות מרבית של 188 קמ"ש לפי נתוני היצרן. יחד עם זאת, הזינוק מהמקום איננו זריז כפי שמספקים מנועי טורבו קטנים יותר של המתחרות, והתחושה היא של רכב מעט כבד. מעבר לכך, מדובר ברכב שממשיך את קודמו בכל הנוגע לחווית נהיגה, ומציע אופי ספורטיבי משהו בהתנהגות, לצד אחיזת כביש גבוהה, המספקים הרבה כיף ככל שהכביש הופך להיות מפותל יותר. מנגד, כיול המתלים מעט נוקשה מהצפוי ומספק נוחות בינונית כאשר איכות הסלילה לא טובה. דבר נוסף, תחת רגל כבדה על הגז, מתגלה המכונית גם כרועשת יחסית, עם בידוד לא מספק מרעשי חוץ ומנוע. במבחן תחנת הדלק, עמדה צריכת הדלק שלה על 13.2 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק למדי מאותם 17.5 ק"מ לליטר שמצהיר היצרן, אולם עדיין חסכונית למדי.
מאזדה 2 החדשה 2015

מאזדה 2 החדשה 2015


לסיכום
מאזדה 2 החדשה נכנסת לשוק מכוניות הסופר-מיני העמוס מתחרות חדשות וטובות, כאשר התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן עזה. במחיר של 99,900 ש"ח לדגם הבסיסי, 105,900 ש"ח לגרסת הדיינמיק המאובזרת ועד ל- 114,900 ש"ח לגרסה הבכירה הנבחנת כאן, מבהירים במאזדה שהם לא מתכוונים להתחרות בקטגוריה ברמת המחיר, אלא בהיבט התמורה לכסף, עם אבזור נדיב למדי ואף קיצוני ברמת הגימור הגבוהה ביחס למקובל בקטגוריה, המשולב בעיצוב חיצוני ופנימי מפתים, יחידת כח חזקה יחסית וחסכונית בדלק והנאה מנהיגה. בצד החובה, נוחות הנסיעה מעט נוקשה ותחת נהיגה מאומצת, היא מעט רועשת. כשמוסיפים למשוואה גם את מוניטין האמינות והסחירות של מאזדה, נדמה שיש כאן בשורה התחתונה להיט נוסף של מאזדה, שלא יתקשה במיוחד לעמוד ביעד המכירות של היבואן.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, צריכת דלק, אבזור, הנאה מנהיגה
נגד: נוחות לא תמיד גבוהה, מעט רועשת תחת נהיגה מאומצת
סיכום : מכונית סופר-מיני יוקרתית עם סמל עממי?



,