מאזדה 3 ספורט במבחן דרכים: המשפחתית שתוציא לכם את הג'יפון מהראש?

האם זאת המכונית שמסוגלת לבלום את מעבר הלקוחות לרכבי פנאי קומפקטיים? מאזדה 3 מאמצת את גרסת ה-2.0 ליטר 165 כ"ס כדגם הבסיסי ( גם לציי רכב), משדרגת משמעותית את האבזור ומוזילה לקינוח את המחיר. אז מה חסר?

ששי כהן 09 באוג, 2016
מאזדה 3 ספורט 2016

הנהירה ההמונית בשוק הרכב החדש לעבר רכבי הפנאי היא כנראה עובדה מוגמרת. משפחתית סדאן אוטומטית שהיתה עד לא מזמן הנשק הכי חשוב לכל יבואן בארסנל הכלים שלו, התחלפה בנשק מודרני ויעיל יותר העונה לשם " ג'יפון ". בימים בהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון הם רבי המכר בשוק והדגם השלישי הוא קיה פיקנטו, נראה ששיווק מכונית משפחתית סדאן קלאסית הפך למשימה קשה יותר. יחד עם זאת, מוקדם עדיין להספיד את סגמנט המשפחתיות והודות בעיקר לציי הרכב, המשפחתיות הפופולריות עדיין מספקות נתוני מכירות מרשימים.

מאזדה 3 ספורט 2016 מאזדה 3 "ספורט" 2016
מהלך שיווקי חדש
בדלק מוטורס יבואנית מאזדה, שעוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות בשוק המשפחתיות, יצאו בחודש החולף במהלך אסטרגי חדש האמור למנוע את בריחת הלקוחות לשוק הג'יפונים, בו מאמצת מאזדה 3 את מנוע ה- 2 ליטר החזק כמנוע המרכזי של הדגם, ויחד עם שדרוג משמעותי של האבזור הסטנדרטי ומחיר שפחת ל-130 אלף שקל, אמורה להציע חבילה אטרקטיבית במיוחד שעשויה לשנות את כללי המשחק. במקרה הנ"ל לא מדובר רק בגרסה שמוצעת עבור הלקוחות הפרטיים, אלא גם עבור לקוחות חברות הליסינג שיקבלו את הרכב ממקום העבודה.
במהלך החדש מנסה מאזדה 3 לא רק למנוע את נטישת הלקוחות לשוק רכבי הפנאי, אלא גם לתת מענה לתחרות העולה בשוק המשפחתיות הפופולריות שזוכה להתחדשות עם יונדאי אלנטרה החדשה וטויוטה קורולה המחודשת, לצד סקודה אוקטביה הוותיקה, שנהנים כולם ממכירות נאות של אלפי יחידות מתחילת השנה. גם מאזדה 3 עצמה איננה מסכנה ולמרות הירידה בביקוש בסגמנט, עדיין מסרה כמות מרשימה של 5,148 מכוניות ב-7 החודשים הראשונים של השנה. במקרה שלה , מדובר גם בדגם וותיק בשוק המקומי שחוגג כמעט 3 שנים ובתערוכת אוקטובר הקרובה תוצג מתיחת פנים לדגם שתגיע לארץ במהלך 2017.
מאזדה 3 ספורט 2016 מאזדה 3 "ספורט" 2016
מאזדה 3 ספורט 2016
מערך הדגמים המעודכן לדגמי מאזדה 3 כולל גם החלפת רמות הגימור וקביעת רמת גימור "ספורט" הבסיסית המיועדת גם לציי הרכב אותה לקחנו למבחן. לצד עיצוב ספורטיבי לדגם המודגש במיוחד בגרסת ההאצ'בק 5 דלתות של רכב המבחן, נראית המאזדה עדיין עדכנית ומודרנית למראה, ויחד עם חישוקי ה- "18 הקלים שמגיעים מעתה כסטנדרט והצבע האדום הייחודי (תוספת של 3,000 ש"ח) מציגה המכונית הופעה בהחלט מפתה, ועדיין אחת היפות בקטגוריה.
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים נאה ומרשימה הן למראה והן למגע. בכלל, הדגמים החדשים של מאזדה, מציעים בשנים האחרונות התקדמות גדולה מאוד באיכות החומרים בתא הנוסעים ובאבזור, ומציעים אף תחושת פרימיום קלילה, שמתעצמת כשמדובר ברכב משפחתי ממותג עממי. המרווח ליושבים מלפנים נאה, אך מאחור המצב קצת פחות מזהיר, ולמרות התחושה שמדובר במכונית קטנה יותר ממשפחתיות כמו יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה, הנתונים הרשמיים מצביעים על מידות חיצוניות כמעט זהות ( בגרסת הסדאן ), לצד בסיס גלגלים זהה של 270 ס"מ לשלושתן. נפח תא המטען לעומת זאת, קטן משמעותית במאזדה ועומד על 414 ליטר בגרסת הסדאן ו-314 ליטר בלבד בדגם ה- 5 דלתות.
מאזדה 3 ספורט 2016 - תא מטען בנפח סביר בדגם ה-5 דלתות מאזדה 3 "ספורט" 2016 – תא מטען בנפח סביר בדגם ה-5 דלתות
אבזור נוחות משודרג
במסגרת עדכון רמות הגימור החדשות, מציעה ה-3 גם אבזור נדיב החל מרמת הגימור הבסיסית " Sport" הכוללת בין השאר: חישוקי "18 קלים, תאורה אחורית בטכנולוגיית LED, חיישני אורות וגשם, מערכת המולטימדיה המקורית MZD CONNECT, הכוללת מסך מגע 7”, ממשק הפעלה מלא בעברית, ובקר פיקוד ראשי בקונסולה המרכזית, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, כפתור התנעה, קיפול מראות חשמלי ומראה פנימית עם עמעום אוטומטי ועוד בתא הנוסעים.
רמת הגימור האמצעית Comfort כוללת בנוסף: לוח שעונים משודרג הכולל מד סל"ד גדול במרכזו, תצוגה עילית של נתוני דרך על השמשה הקדמי וגימורי כרום, תאורה ותאים נוספים בתא הנוסעים. רמת הגימור הבכירה Premium, המחליפה את דגם הספיריט שהיה הבכיר בהיצע עד כה, כוללת בנוסף: מושב נהג חשמלי, ריפודי עור בצבע לבן או שחור לבחירה עם תפירה כפולה, גג שמש חשמלי וכניסה לרכב ללא מפתח. לצד אבזור הנוחות מציגה ה-3 שדרוג משמעותי גם באבזור הבטיחות המתקדם עם כאשר לצידה של מערכת הבלימה האוטונומית המוכרת, נוספו כסטנדרט מעתה גם מערכת להתראת סטייה מנתיב, חיישן אורות גבוהים ופנסי קסנון עוקבי פניה, בעזרתם השיגה בין השאר המכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.
מאזדה 3 ספורט 2016 - תא נוסעים מעוצב, איכותי ומאוד מאובזר כבר מרמת הגימור הבסיסית מאזדה 3 "ספורט" 2016 – תא נוסעים מעוצב, איכותי ומאוד מאובזר כבר מרמת הגימור הבסיסית
הסטנדרט החדש: מנוע 2.0 ליטר 165 כ"ס
החדשה העיקרית בדגמים המעודכנים נוגעת לאימוץ מנוע ה- 2.0 ליטר החזק כמנוע הסטנדרטי של הדגם, המחליף את מנוע ה- 1.5 ליטר 120 כ"ס שהיה המרכזי עד כה בשיווק הדגם בישראל. מנוע ה-2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ומומנט מרבי של 21.4 קג"מ, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ומציע ביצועים מרשימים לממוצע בקטגוריה עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב- 8.9 שניות, המאפשרים ניצול טוב יותר של שלדת הרכב בעלת האופי הספורטיבי. על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד ונעימה לנהיגה, המאפשרת גם הנאה אמיתית בנהיגה בכבישים מפותלים הודות לשלדה הטובה המאפשרת ביצועים ספורטיביים יחסית למקובל בקרב משפחתיות. למרות החשש מחישוקי ה-"18 הספורטיביים היכולים לפגוע בנוחות הנסיעה, מדובר לרוב גם במכונית נוחה למדי שאיננה ממהרת להתרסק על תחלואי האספלט. בסיומו של המבחן הציגה מאזדה 3 2.0 ליטר גם תצרוכת דלק נאה של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע. לחובבי איכות הסביבה נוסיף שגם מדובר בדגם ידידותי למדי עם דרגת זיהום 5 ( 4 בסדאן ).
מאזדה 3 ספורט 2016 - מנוע 2.0 ליטר חזק וחסכוני: 12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן מאזדה 3 "ספורט" 2016 – מנוע 2.0 ליטר חזק וחסכוני: 12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן
שווה את הכסף?
במחיר של 130 אלף שקל לגרסת ה-2.0 ליטר ברמת הגימור הבסיסית אך העשירה באבזור, קשה לנבא עד כמה תצליח מאזדה 3 למנוע את נטישת קהל הלקוחות המסורתיים לעבר החלום של ג'יפון בחניה. מצד אחד, מדובר במכונית משפחתית מצוינת המציעה שילוב מוצלח של ביצועים ותצרוכת דלק, לצד אבזור סטנדרטי נדיב במיוחד, הארוזים בעיצוב ספורטיבי מפתה ותג מחיר תחרותי. מצד שני, מדובר ברכב נמוך יחסית שאינו נהנה מלוק של ג'יפון שהפך להיות סמל הסטטוס החדש של מעמד הביניים. כך או כך, התמורה למחיר השתפרה פלאים ומול המתחרות החדשות בסגמנט היא מציעה עסקה משתלמת ומעניינת במיוחד, שסביר שתביא לה לקוחות רבים.