מאזדה CX-4 נחשפה רשמית בסין

מאזדה CX-4 מצטרף לדגמי הקרוסאוברים של החברה ומבטיח להיות הספורטיבי והמהנה ביותר לנהיגה בחבורה. לעת עתה, לא נראה שהדגם יגיע השנה לישראל.

ששי כהן 26 באפר, 2016
מאזדה CX-4

מאזדה מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי שלה והציגה רשמית בסין את ה- CX-4 שממוקמת מעל ל-CX-3 הקומפקטית ומתחת ל- CX-5. לצד מראה ספורטיבי מפתה והבטחה לאופי ספורטיבי, נראה ששיווק הדגם רחוק מאוד מלהגיע לישראל, עקב ייעודו בשלב הראשון רק לשוק הסיני. אם להסתמך על כך שה- CX-3 הקטן יותר מתעכב כבר יותר משנה וספק אם יגיע גם הוא עד סוף השנה לארץ. מדובר בשני דגמים שיכלו במחירים נכונים לשפר משמעותית את מכירות המותג בארץ, אך ככל הנראה, בתקופה הקרובה נוכל לפגוש אותם רק בחו"ל.
לצד עיצוב קרוסאובר מודרני וספורטיבי, השונה מצמד האחים שלו, מציע ה-CX-4 מידות משפחתיות עם 4.63 מטר באורך ו-1.84 מטר ברוחב, לצד גובה של 1.53 מטר הנמוך מעט מהקובל, לטובת התנהגות כביש ספורטיבית יותר. בסיס הגלגלים שלו נדיב ועומד על 270 ס"מ, המבטיחים מרווח נאה לחמישה נוסעים. במאזדה מבטיחים אופי ספורטיבי ומהנה לנהיגה, אך יחד עם זאת מדובר ברכב שיוכל להציע גם יכולת שטח קלה, עם אופציה להנעה כפולה ומרווח גחון של 20 ס"מ.מאזדה CX-4 מאזדה CX-4
בתוך תא הנוסעים, עיצוב סביבת הנהג מזכירה את מאזדה 3 המשפחתית ומדגישה את האופי הספורטיבי של המכונית, והאבזור כולל את מערכת המולטימדיה המקורית של החברה MZD עם מסך "7, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית ומפוצלת, תצוגה עילית על נתוני הדרך, פנסי LED קדמיים ואחוריים וחישוקי גלגלים קלים "17 או "19 בהתאם לרמת הגימור.מאזדה CX-4 מאזדה CX-4
היצע המנועים יכלול את מנוע ה-2.0 ליטר 158 כ"ס ו- 20.6 קג"מ ו- 2.5 ליטר 192 כ"ס ו- 25.7 קג"מ, שניהם מסדרת מנועי ה-SkyActive החסכונית של החברה, המשודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות עם 6 הילוכים.
האם בסופו של דבר תגיע מאזדה CX-4 גם לארץ? נצטרך קודם כל לחכות להופעתו של הרכב בתערוכת רכב אירופאית, שתסלול את דרכו לאירופה וגם אלינו.