מאזדה CX-5 מבחן דרכים

מאזדה CX-5 עבר מתיחת פנים של אמצע החיים, מתעדכן בעיצוב ובאבזור ומקבל מנוע חזק יותר. יחד עם זאת, לא נגרר למלחמת המחירים ומחירו נותר זהה לבעבר. שווה את הכסף?

ששי כהן 11 בנוב, 2015
מאזדה CX-5

3 שנים בדיוק לאחר שנחת בארץ מאזדה CX-5 והפך לאחד מרבי המכר בקטגוריית רכבי הפנאי בארץ, נחת בקיץ האחרון בארץ הדגם המחודש לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה שאמורה לרענן את הדגם מול המתחרים החדשים. לאחר שבתחילת דרכו בארץ זינק ה- CX5 לצמרת מכירות הג'יפונים, בשנתיים האחרונות איבד את ההובלה, תחילה למיצובישי אאוטלנדר שהעפיל לצמרת, ולאחר מכן גם לקיה ספורטאז' ששבר את השוק עם המחיר האטרקטיבי. בחודשים האחרונים, הושקו מיצובישי אאוטלנדר המחודש ויונדאי טוסון החדש במחירים נמוכים מהצפוי כחלק מהתחרות הגוברת. בדלק מוטורס מצידם, לא מתרגשים לעת עתה מהפחתות המחירים בענף, וה- CX5 המחודש זוכה לתג מחיר בסיסי של 165,000 ש"ח, בדיוק כמו בדגם היוצא,( למעט הפחתת המע"מ ) ולמרות זאת הוא עדיין נמכר מצוין עם 2,858 מסירות מתחילת השנה. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.



מאזדה CX-5 - עדיין נאה ומרשימה

מאזדה CX-5 – עדיין נאה ומרשימה


בכל הנוגע להופעה החיצונית, שומר מאזדה CX-5 על קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, ומלטש אותם קלות עם עדכונים בעיצוב חזית הרכב, חישוקי הגלגלים ונגיעות קוסמטיות פה ושם, שככל הנראה, רק בעלים של CX5 יוכלו להבחין בשינויים. עם 4.55 מטר באורך, 1.84 מטר רוחב, 1.67 מטר גובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר באחד הרכבים הגדולים בקטגוריה והמרווחים לחמישה נוסעים. נפח תא המטען לעומת זאת, קטן מהממוצע ועומד על 403 ליטר בלבד, אך יחד עם זאת בהחלט מספיק לשימושים מקובלים של משפחה.
מאזדה CX-5 - תא מטען קטן מהמקובל אך עדיין מספיק לשימושים משפחתיים.

מאזדה CX-5 – תא מטען קטן מהמקובל אך עדיין מספיק לשימושים משפחתיים.


תא נוסעים, אבזור
בתוך הקבינה, נהנה ה- CX5 החדש מסביבת נהג ונוסעים מעודכנת, עם שיפור ניכר באיכות החומרים וההרכבה, עדכוני עיצוב קלים ושיפור האבזור הסטנדרטי. המושבים נוחים ותומכים, תנוחת הנהיגה גבוהה ונעימה ורק הראות לאחור מעט מוגבלת. לצד ריבוי משטחי פלסטיק רך ונעים למגע המסייעים לתחושה נעימה יותר בתא הנוסעים, הגוונים הכהים ששולטים בתא הנוסעים פוגעים מעט באווירה ושילוב צבעים בהיר יותר יכל לסייע לאווירה נעימה יותר ופחות קודרת. האבזור הסטנדרטי עשיר כסטנדרט ( רמת גימור Executive ) וכולל: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, התנעה בכפתור, מערכת מולטימדיה מקורית חדשה תומכת עברית ונשלטת מההגה, עם צג מגע, מצלמת רוורס ודיבורית מקורית. ניתן לשדרג אותה במערכת ניווט בתוספת תשלום. מעבר לכך תמצאו גם מחשב דרך, בלם יד חשמלי, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, הגה וידית הילוכים מצופי עור, חישוקי גלגלים קלים "17 ועוד. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה עירונית אוטומטית שנוספה במסגרת מתיחת הפנים ולמכונית ציון מלא במבחן הריסוק האירופאי. גרסת ה- Luxury שנבחנת כאן כוללת בנוסף חישוקי "19 קלים וגג שמש חשמלי ועולה 13,000 ש"ח יותר.
מאזדה CX-5 - אבזור עשיר כסטנדרט, אך גוונים כהים בתא הנוסעים יוצרים אווירה מעט קודרת

מאזדה CX-5 – אבזור עשיר כסטנדרט, אך גוונים כהים בתא הנוסעים יוצרים אווירה מעט קודרת


יחידת כח, ביצועים
מתחת למכסה המנוע, מצויד ה- CX-5 המחודש במנוע המוכר בנפח 2.0 ליטר מסדרת ה- Skyactive החסכונית של החברה, שעבר שדרוג ומציע תאימות לדרישות זיהום האוויר EURO 6 ויחד עם זאת הגדלת ההספק ב-10 כ"ס ל-165 ב- 6,000 סל"ד ומומנט משופר קלות של 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ויחדיו הם מציעים רכב זריז מהמקובל לקטגוריה עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות ומהירות מרבית של 187 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש, מדובר ברכב נינוח למדי המספק ביצועים טובים. ההיגוי קל ומדויק והכלי מגיב בזריזות לכל לחיצה על דוושת הגז ומספק יכולות עקיפה מהירות ובטוחות. בסעיף הנוחות, נרשמת פעולה מעודנת יחסית של המתלים שסופגים היטב מהמורות מזדמנות, אך רכב המבחן ( ברמת הגימור הגבוהה Luxury ) מצויד בחישוקי "20 שפוגעים קלות בנוחות הנסיעה.
מאזדה CX-5 - נעימה לנהיגה בכביש

מאזדה CX-5 – נעימה לנהיגה בכביש


מחוץ לאספלט
ומה עם השטח? למרות שמדובר בדגם בעל הנעה קדמית בלבד ( משווק בארץ גם בגרסת 4X4 ), במהלך סוף השבוע בו היה ברשותינו, התקשינו לעמוד בפיתוי ויצאנו עימו לסיבוב שבילים קצר במזג אוויר סוער במיוחד. במקרה הזה סיפק לנו ה- CX-5 נהיגה חוויתית ומלאת הנאה במסלול קליל שאינו מחייב הנעה כפולה וללא כל חשש להזדקקות לחילוץ, כאשר לזכותו של הרכב מרווח גחון נאה של 21.5 ס"מ, מנוע חזק וחישוקי גלגלים גדולים שבמקרה הזה סייעו דווקא ליכולת. אמנם ברור שמרביתם המוחץ של הלקוחות לא יעזבו את האספלט לטובת השבילים ובוודאי לא ביום חורפי, אולם עבור מי שמנוסה קצת בנהיגת שטח, וקונה " ג'יפ " לא רק כדי לטפס על מדרכות הקניון, ניתן בהחלט לרדת מדי פעם לטיולי שבילים או שטח קל בגבולות ההיגיון כמובן, ואף להינות.
מאזדה CX-5 - יכולות מפתיעות גם בשטח קל וללא הנעה כפולה

מאזדה CX-5 – יכולות מפתיעות גם בשטח קל וללא הנעה כפולה


מאזדה CX5 צריכת דלק
למרות שלל נסיעות עירוניות ואף קפיצה קטנה לשטח, בסיכום ימי המבחן הציג מאזדה CX-5 תצרוכת דלק מרשימה של 12.8 ק"מ לליטר בממוצע, וסביר שנהג שנצמד לכללי החיסכון בדלק ישיג תוצאה טובה עוד יותר. לעניות דעתי, מדובר בתוצאה הטובה ביותר אותה השגנו עד כה במבחנים לג'יפונים בסגמנט הזה, ומאשר את טענות מאזדה ליעילות טכנולוגיית ה-Skyactive שמיושמת בשלדת הרכב, במנוע ובתיבת ההילוכים, וכוללת בנוסף גם את מערכת ה- I-STOP המכבה את המנוע בעת עמידה ומסייעת לחיסכון של עד 5% בצריכת הדלק. דרגת הזיהום מנגד, סבירה בלבד ועומדת על 8.
מאזדה CX-5

מאזדה CX-5


שווה את הכסף?
בסופו של מבחן, מציעה מאזדה CX5 המחודשת רכב פנאי משפחתי נעים מאוד לנהיגה, מאובזר בנדיבות כבר ברמת הגימור הבסיסית, בטיחותי וחסכוני מאוד בדלק. מנגד, במחיר התחלתי של 165,000 ש"ח, הוא יקר יחסית לממוצע בקטגוריה והביקוש הגבוה לו בשוק מלווה במחיר קשיח שאינו נתון עד כמה שידוע לנו למו"מ באולם התצוגה. יחד עם זאת, בהתחשב במוניטין האמינות והסחירות הטובים של הדגם, מדובר באחת העסקאות הטובות בקטגוריה, אם תסכימו לשלם קצת יותר.