מבחן דרכים: אודי A5 החדשה – יפה ואופה

מעבר לעיצוב הספורטיבי המפתה, לתדמית הנוצצת ולסמל היוקרתי, מציעה אודי A5 החדשה שילוב מוצלח של ביצועים חמים ונוחות נסיעה גבוהה בשוק קטן ותחרותי.

ששי כהן 17 בפבר, 2017

כמה התקדמנו בעשר שנים? בשנת 2006 הציעה אודי S3, גרסת העל של ה- A3 הקומפקטית נתוני ביצועים שלא היה ניתן להתעלם מהם: 265 כ"ס, 5.7 שניות ל-100 קמ"ש, הנעה 4X4 ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. 10 שנים חלפו מאז, ומספרים שהיו פעם מרשימים ביותר, כבר לא נחשבים לביצועי על כיום, ובמירוץ החימוש של דגמי הספורט, מדובר בביצועים שמאפיינים כיום גרסאות ביניים לכל היותר. כך באודי A5 החדשה שהושקה אשתקד, גרסת האמצע שלה מציעה נתונים כמעט זהים: 252 כ"ס, 5.8 שניות, 4X4 ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. גרסת העל שלה, ה- S5, תפיק לכם כבר 354 כ"ס ו-4.7 שניות…




הופעה ספורטיבית אלגנטית במיטבה הופעה ספורטיבית אלגנטית במיטבה (צילום: משה נרקיס)
10 שנים לקח לאודי להציג מחליפה לדור הראשון של מכונית הקופה של החברה, אשר זכתה להצלחה בעולם והביאה לאודי לקוחות רבים. הדור השני שנחשף אשתקד, מבוסס גם הוא על ה- A4 המשפחתית ומציע גרסת קופה מוחצנת ושרירית שעושה הרבה חשק לנהוג. למרות שמירה על קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, מדובר במכונית חדשה לחלוטין, הנהנית מעיצוב ספורטיבי משובח שנטול התחכמויות וגימיקים, ומציע קווים נקיים ומודרנים שנראה שימשכו מבטים מעריצים גם כמה שנים טובות קדימה. מעבר לפינה, מחכות לה מתחרות חדשות כמו מרצדס C קלאס קופה החדשה ולקסוס RC200, שיחד עם אחרות, מתחרות בשוק קטן ותחרותי.
בדומה למתחרות בשוק הקופה הנשענות על דגמי הסדאן, כניסה לתא הנוסעים של ה- A5 חושפת דשבורד ולוח שעונים שהועתקו כמעט במלואם מאודי A4 החדשה. ולא שזה רע: העיצוב יוקרתי, הפלסטיקה משובחת מושבי העור ספורטיביים ותומכים, ואיכות ההרכבה לא פחות ממעולה. פחות אהבנו את האלומיניום המוברש המקיף את הדשבורד וגם תפעול מערכת השמע עם ממשק ה-MMI המתקדם והידידותי, עדיין דורש הסתגלות ובזבוז זמן מיותר בבחירת תחנה ברדיו לדוגמה.
תא נוסעים אלגנטי ומפנק תא נוסעים איכותי ומפנק
אחת הבעיות המוכרות לכל בעלים של רכב קופה נוגעת למיקום חגורות הבטיחות שממוקם רחוק מדי לאחור, בשל הדלתות הרחבות. ה- A5 החדשה מציעה כאן פיתרון נחמד הכולל מסילה חשמלית ייחודית המביאה לנהג ולנוסע שלצידו את החגורה קרוב אליו ברגע שהוא נכנס למכונית וסוגר את הדלת, ופותרת אותם למעשה מהצורך לחפש את החגורה מאחור. לצד אלה, מדובר אף במכונית קופה מרווחת למדי לארבעה נוסעים, כאשר הודות לבסיס גלגלים של 276 ס"מ, ורוחב של 1.85 מטר, גם צמד מבוגרים יכולים לשבת מאחור ואפילו בנוחות יחסית. בכלל, מדובר במכונית גדולה יחסית, המציעה גם שימושיות לא רעה ותא המטען שלה בנפח 465 ליטר הינו הגדול ביותר בסגמנט.
עיצוב קופה מסובב ראשים עיצוב קופה מסובב ראשים (צילום: משה נרקיס)
למרות שמדובר במכונית ספורטיבית, מדובר במכונית מתורבתת למדי: בנהיגה מתונה היא מציעה נסיעה חלקה ושקטה מאוד, ומכיוון שמנוע הטורבו 2.0 ליטר שלה כלל לא מתאמץ, בתוך שניות אתם עשויים למצוא את עצמכם נוהגים במהירות גבוהה מהמהירות המרבית מבלי שתשימו לב. לוח השעונים הדיגיטלי "12.3 שמוצע כאופציה בדגם, בעל אפשרות של הצגת ה- GPS המקורי של החברה על מרבית לוח השעונים, אולם איננו בעל תכונות של WAZE ולא יתריע לכם על סכנות של מצלמות מהירות ומשטרה שאורבים לכם בדרך. מעבר לכך האבזור הסטנדרטי של הדגם כולל גם : מושבי ספורט קדמיים עם כיוונון חשמלי מלא וכסא נהג עם זיכרון, ריפודי עור עם שילוב אלקנטרה, גג זכוכית חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים בעלת 3 אזורים ועוד, והאבזור הבטיחותי קפץ מדרגה וכולל מעתה גם מערכת בלימה אוטומטית, מערכת התראה על שטח מת במראה, מערכת מניעת סינוור אוטומטית, מצלמת רוורס מקורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים ועוד.
ה-A5 שפותחה על שלדת ה-MLB החדשה של הקונצרן, המשרתת את הדגמים הגדולים שלה, מציעה מרכב קל וחזק מבעבר, ויחד עם מערכת מתלים רכה יחסית, מציעה נוחות נסיעה גבוהה מהצפוי, המאפשרת לכם לגמוא מאות ק"מ של נהיגה, כמעט ללא עייפות. אך מכיוון שרוכשי מכוניות ספורט לרוב לא קונים את הרכב כדי לשייט עימו בנוחות וברוגע, ברגע שתרמסו את דוושת הגז לרצפה, ידהרו 252 כ"ס של המכונית יחד עם 37.7 קג"מ של מומנט המתקבל בטווח של 1,600-4,500 סל"ד, ויטיסו אתכם ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, עם חיוך שימרח לכם על הפנים והרבה הנאה.
גרסת הקוואטרו מציעה אחיזת כביש מושלמת גרסת הקוואטרו מציעה אחיזת כביש מושלמת (צילום: משה נרקיס)
תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים בעלת 7 ההילוכים, עובדת יפה מאוד עם המנוע, מציעה פעולה ומהירה וחלקה ומאפשרת קיק-דאונים יעילים שיסייעו לכם בעקיפות זריזות ובטוחות. לצד אלה, מעבר למצב "Sport" מחדד את תגובת המנוע והגיר, מקשיח את ההגה ומלווה בצליל ספורטיבי משכר שבוקע מהאגזוזים ונשמע היטב בחלל הרכב ומעצים את החוויה. הנעת הקוואטרו (4X4) של המכונית, תדאג גם לאחיזת כביש מושלמת, ויחד עם מערכות הבקרה האלקטרוניות, יהיה קשה מאוד להוציא אותה משלוותה. את ימי המבחן סיימה ה- A5 קוואטרו עם צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מאומצים. עם נהיגה שגרתית ונינוחה תוכלו לצפות ל-10 ק"מ לליטר במציאות.
מרווחת ושימושית במפתיע מרווחת ושימושית במפתיע
במחיר התחלתי של 359,900 שקל לגרסת הכניסה של אודי A5 החדשה (190 כ"ס) או 409,900 שקל לדגם הקוואטרו הנבחן כאן (לפני תוספות מיוחדות), מדובר במחירים מקובלים לסגמנט רכבי הקופה היוקרתיים, המהווים קפיצה של 100 אלף ש"ח בממוצע לעומת מחירי גרסאות הסדאן עליהן הן מבוססות. בתמורה לכך, תקבלו מכונית ספורטיבית מהנה לנהיגה, המחמיאה לבעליה וגורמת לו לחייך עוד לפני שהוא החל לנהוג, ויחד עם זאת מציעה עדיין שילוב מוצלח מאוד של ביצועים שהיו נחשבים עד לפני כעשור לביצועי על, יחד עם נוחות נסיעה גבוהה בחיי היום יום. לקוחות ספורטיביים מובהקים, עדיין יפזלו אחר ה- S5 הקיצונית, אולם מרבית הלקוחות שלה בארץ, יבחרו דווקא בדגם הספורטבק (5 דלתות) החדש שיגיע לארץ בהמשך, וכמו קודמו ירכז את מרבית מכירות הדגם בארץ.