מבחן דרכים: אינפיניטי Q30 דגם 2.0 ליטר 4X4

אינפיניטי Q30 מצטרפת לקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות, עם מראה של דוגמנית מסלול, מכלולים רבים מבית מרצדס ותא נוסעים המרווח בקטגוריה, מה שיהפוך אותה כנראה למנוע הצמיחה המרכזי של המותג בישראל.

ששי כהן 02 ביול, 2017
אינפיניטי Q30

מדובר במכוניות קומפקטיות שבמחיר שלהן אפשר לרכוש אחלה רכב פנאי ולהישאר עם הרבה עודף, ואפשר גם לקנות מכונית מנהלים מרווחת ומפנקת ולהישאר עם עודף, אבל למכוניות הקומפקטיות שאנחנו מדברים עליהם יש משהו אחד וחשוב מאוד בחזית, וקוראים לו "סמל יוקרתי". בשוק הרכב, יש ללוגו הזה הרבה כח, הן תדמיתי עבור הרוכשים והן כלכלי עבור היבואנים, כאשר רכישת דגמי כניסה לעולם היוקרה כיום לא יקרה משמעותית ממחיר מכונית מנהלים ממותג עממי. באאודי, ב.מ.וו, וולוו ומרצדס, המשפחתיות הקומפקטיות האלה אחראיות עיקריות לזינוק במכירות המותגים בשנים האחרונות. כעת יש גם אחת כזו למותג היוקרה של ניסאן, וקוראים לה אינפיניטי Q30.


עיצוב ספורטיבי ומפתה עיצוב ספורטיבי ומפתה
האינפיניטי הזולה ביותר
הרבה זמן חיכו באינפיניטי ישראל למכונית כמו ה-Q30. בשעה שהמתחרות חיככו ידיים בהנאה מדי שנה בשנים האחרונות, לנוכח ביצועי המכירות של המשפחתיות הקומפקטיות שלהן, באינפיניטי הסתכלו מהצד ולא יכלו להשתתף בחגיגה. לאחרונה נחתה בארץ ה-Q30, האמורה להיות מנוע הצמיחה המרכזי של המותג בישראל, עם תג מחיר התחלתי של 179,900 שקל "בלבד", מחיר הנמוך בלא פחות מ-60,000 שקל מהדגם הזול ביותר של אינפיניטי עד כה, אך גם דומה מדי למחירי מרבית המתחרות.יצירת אומנות (צילום: משה נרקיס) יצירת אומנות (צילום: משה נרקיס)
מלכת היופי של 2017?
מפגש במציאות חושף מכונית יפהפיה: העיצוב שרירי ובולט, החרטום אגרסיבי למראה, בתי הגלגלים מודגשים, קווי העיצוב מפוסלים בידי אומן, חישוקי הגלגלים מתחילים ב-"18 כסטנדרט והתוצאה הכללית ספורטיבית, אלגנטית ומרשימה. לטעמנו, מדובר בקומפקטית היוקרתית היפה ביותר בארץ. מעבר לכך, מדובר גם במכונית הגדולה בקטגוריה: עם 4.43 מטר באורך ו-1.81 מטר רוחב, היא לא רק ארוכה ורחבה מהמקובל בקטגוריה, אלא גם גבוהה משמעותית מהמתחרות עם 1.48 מטר גובה, נתון אשר מקנה לה תחושה קלה של קרוסאובר, למרות שבחו"ל משווקת המכונית גם בגרסת ג'יפון מעט יותר מוגבהת העונה לשם QX30. אל אלו מצטרפים בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ שנחשב לטוב בסגמנט, נתון המקביל למרווחות שבמשפחתיות כיום, לצד תא מטען בנפח 430 ליטר הגדול משמעותית מהמתחרות.
פנים
לצד העיצוב החיצוני הראוותני והמקורי, כניסה לתא הנוסעים חושפת כבר עיצוב שגרתי יותר וכמעט נטול התחכמויות. וזה לא שזה רע, העיצוב מודרני, האווירה ספורטיבית והכל נראה בנוי היטב ומשדר חסינות, וייתכן שאלו רק הגוונים הכהים ששלטו בתא הנוסעים ופגעו מעט בתחושת היוקרה. ה-Q30 שמבוססת אגב על ה-A קלאס של מרצדס, חולקת עימה רכיבים רבים, ושלל מתגים ותפריטים בלוח השעונים מוכרים היטב מהמותג הגרמני. ראוי לציין גם את המושבים הספורטיבים הקדמיים הנוחים ואוחזים, לצד ידית ההילוכים הקטנטנה והמעוצבת בסגנון הייטק. מצד שני, ישנן קצת בעיות בהנדסת האנוש: ידית האיתות משותפת גם למגבים, בקרת השיוט מוסתרת מאחור, ונרשם מיעוט יחסי בתאי אחסון שימושיים.

אינפיניטי Q30
אבזור
אבזור הרכב נדיב כסטנדרט (רמת גימור "פרימיום") ביחס לגרסאות הבסיס של המתחרות וכולל: מערכת שמע מקורית עם מסך "7, חישוקי "18, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, בלם יד חשמלי, חיישן גשם, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, חיישני חניה אחוריים, חימום מושבים קדמיים, מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, בורר מצבי נהיגה, דיבורית BT, בקרת שיוט, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים ו-2 יציאות USB, כאשר רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה "Sport", כלל גם גג זכוכית פנורמי עם ווילון חשמלי, ריפודי מושבים משולבים עור, מושבי ספורט, חישוקי "19 ספורטיביים, מערכת שמע מתקדמת מבית BOSE ועוד. לצד החובה, נציין שגם ברמת הגימור הגבוהה לא תמצאו מפתח חכם ותצטרכו להניע את הרכב בסיבוב מפתח, וגם נעדרים מהתפריט מצלמת רוורס ומערכת ניווט שהפכו לכמעט סטנדרטים בקטגוריה.
בטיחות
כבר ברמת הגימור הבסיסית תמצאו באינפיניטי Q30 כ-7 כריות אוויר, מערכת התראה לירידת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת התראה מפני התנגשות חזיתית עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ותאורת יום מסוג LED. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת בנוסף גם מערכת תאורה קדמית אדפטיבית עוקבת פנייה והחלפת אורות אוטומטית. מעבר לכך, מדובר במכונית שזכתה בחמישה כוכבי ריסוק במבחן הבטיחות האירופאי.
אינפיניטי Q30 גבוהה מהממוצע בסגנון כמו קרוסאובר (צילום: משה נרקיס)
על הכביש
בפיתוח אינפיניטי Q30 נעזרה החברה בשיתוף פעולה נרחב עם מרצדס, אשר תרמה לדגם החדש את שלדת ה-A קלאס, יחד עם המנועים ותיבת ההילוכים. בשונה מה-A קלאס שמוצעת בארץ החל מדגם 122 כ"ס, ה-Q30 משווקת כאן כבר בגרסת הבסיס במנוע הטורבו 1.6 ליטר 156 כ"ס המוכר של מרצדס, וכן בגרסת ההנעה הכפולה 2.0 ליטר 211 כ"ס המצוידת גם בהנעה כפולה, כשלשתיהן תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
גרסת ה-2.0 ליטר החזקה שהתייצבה אצלנו למבחן, מספקת בהחלט את הסחורה: עם 7.3 שניות ל-100 קמ"ש היא זריזה מאוד ביציאה מהמקום, וגם עקיפות נעשות בקלילות ובבטיחות. אל אלו מצטרפים בלמים חזקים ונושכים ואחיזת כביש מעולה הודות למערכת ההנעה הכפולה והצמיגים הספורטיביים רחבי הגומי, כך שלהביא אותה למצבים של תת היגוי ניתן רק במצבים מאוד קיצוניים. לצד חווית הנהיגה המהנה, חשוב לזכור שלא מדובר במכונית ספורט של ממש, אלא בקומפקטית ספורטיבית ומהירה. בסעיף החובה, נוחות הנסיעה אינה מצטיינת, כאשר עם מתלי ספורט וחישוקי "19 עם צמיגים בחתך נמוך, נפגמת נוחות הנסיעה (בעיקר בכבישים עירוניים) ואליהם מצטרפים גם רעשי מנוע ורוח קלים שחודרים לתא הנוסעים. את ימי המבחן סיימה ה-Q30 עם צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר בתנאים מעט מאומצים מהמקובל.
אינפיניטי Q30
החל מ-179,900 שקל
אינפיניטי Q30 נכנסת לסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות הפורח, כשלזכותה עיצוב חיצוני מהפנט, יחידות כח חזקות, תא נוסעים מרווח מהממוצע ואבזור בטיחותי נדיב מהמקובל כיום בסגמנט, כשבסעיף החובה, מסתפקת המכונית (לפחות בגרסת ה-2.0 ליטר החזקה הנבחנת כאן) בנוחות נסיעה בינונית. במחיר החל מ-179,900 שקל לדגם הבסיסי ועד ל-225 אלף שקל לדגם הבכיר הנבחן כאן, מדובר במחירים הדומים למחירי המתחרות, כאשר לעומת מרצדס A קלאס שעימה היא חולקת מכלולים רבים, היא זולה משמעותית. בשורה התחתונה, מדובר בקומפקטית יוקרתית ייחודית ומעניינת שללא ספק תגרור את מכירות אינפיניטי בישראל כלפי מעלה בתקופה הקרובה.
בעד: עיצוב, יחידת כח, אבזור בטיחותי, מרווחת ושימושית נגד: נוחות נסיעה בינונית לסיכום: מסובבת ראשים