מבחן דרכים: ג'יפ רנגייד 2017 2X4

ג'יפון היוקרה הזול בישראל: ג'יפ רנגייד תחת היבואנית החדשה, זוכה למחיר הזול בקטגוריה ומציע הנעה 2X4, אבזור עשיר כסטנדרט ומראה מסובב ראשים. אבל, האם הוא עדיין JEEP אמיתי?

ששי כהן 27 באפר, 2017
גי'פ רנגייד

עולם הרכב משתגע: כשיצרנית הרכב פרארי המייצרת מכוניות ספורט קיצוניות, מייצרת כיום רק דגמים אוטומטים, וכשפורשה ומזראטי המזוהות גם הן עם מכוניות ספורט עתירות ביצועים, מוכרות כיום הרבה יותר רכבי שטח מאשר מכוניות ספורט אמיתיות, אז גם לג'יפ (JEEP), אייקון השטח המפואר והוותיק בעולם, ניתן לסלוח כשיותר ויותר דגמים שלו עושים כיום שימוש בהנעה קדמית בלבד על חשבון הנעה 4X4, ומסתפקים במראה השטח המבוקש, על חשבון יכולות שטח אמיתיות שלרוכשים רבים כיום אין שום עניין בהם.




חזית יפהפיה בעיצוב מסורתי של JEEP חזית יפהפיה בעיצוב מסורתי של JEEP
ג'יפון היוקרה הזול בארץ!
כחלק מהרצון לחזק את מכירות מותג ג'יפ בישראל תחת היבואן החדש שהחל רשמית את פעילותו בחודש ינואר האחרון, זכו מספר דגמי JEEP להפחתות מחיר שונות, כאשר מחירו של ג'יפ רנגייד, דגם הכניסה למותג היוקרתי שהושק לפני כשנה בארץ במחיר התחלתי של 170 אלף שקל, פחת ל-155,900 שקל, המתייגים אותו כג'יפון היוקרה הזול ביותר בישראל. יהיו שיגידו שהוא עדיין יקר, מכיוון שפיאט 500X (האח החצי תאום שלו) משווק במחיר נמוך משמעותית, אולם בחירה בדגם של ה-500X עם רמת אבזור גבוהה המקבילה פחות או יותר לרנגייד, מביאה את ה-500X למחיר הגבוה אפילו ב-1,000 שקל…
עיצוב קשוח
בשונה ממרבית הג'יפונים המשווקים כיום בשוק, לג'יפ רנגייד יש מראה קשוח ובולט על הכביש, המשלב מרכב מרובע משהו וגבוה משמעותית מהמקובל (1.7 מטר), עם גריל קדמי בעיצוב מסורתי המזוהה מידית עם דגמי ג'יפ, המעניק לרכב אפקט הגעה מרשים. על הכביש מציע הרנגייד עיצוב חריג ושונה מהמקובל, מהסוג של או שאוהבים או שלא, אנחנו כאן בכל מקרה, מאוד אוהבים את העיצוב הנועז והמתחכם, ודווקא בעידן בו מרבית הרכבים הולכים ונהיים דומים מדי אחד לשני, כיף להיתקל ברכב בעל עיצוב ייחודי שללא ספק יוצר עניין על הכביש.
תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ומאובזר היטב כבר ברמת הגימור הבסיסית תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ומאובזר היטב כבר ברמת הגימור הבסיסית
תא נוסעים
התמקמות במושב הנהג חושפת בראש ובראשונה תנוחת ישיבה גבוהה, המלווה לרוב בשדה ראיה טוב לצדדים, שנפגמת מעט לפנים בשל קורות A עבות מדי. לוח השעונים מודרני ומקורי וכחלק מהמיתוג של "JEEP", שופע תא הנוסעים בשלל איורים וסמלים חביבים, המדגישים את מסורת מותג רכב השטח, (לרבות סמל הגריל המפורסם של ג'יפ המעטר שלל משטחים ברכב). לצד אלה, המושבים נוחים ונעימים למגע, שילוב הצבעים מוצלח ותורם לאווירה יוקרתית בתא הנוסעים, וידית אחיזה לנוסע ליד הנהג תורמת לאווירה המתבקשת של רכב שטח. גם הדלקה של מערכת המולטימדיה המקורית מלווה ברקע של שטח, אך מסך המגע מעט קטן ביחס למקובל כיום ("5). גימיק נוסף שמצאנו היה תא אחסון מקורי וגדול יחסית מתחת למושב הנוסע הקדמי, ונקודת ביקורת נוספת נרשמת רק במרווח מצומצם יחסית לרגליים בספסל האחורי, בשל בסיס גלגלים צנוע יחסית של 257 ס"מ. ל-3 ילדים בכל מקרה, כנראה שלא יהיה צפוף.
תא אחסון מקורי מתחת למושב הנוסע תא אחסון מקורי מתחת למושב הנוסע
אבזור, בטיחות
בשעה שכל מיני דגמי יוקרה מתהדרים במחיר בסיסי נגיש יחסית, אך כניסה לרכב חושפת תא נוסעים כמעט ערום מאבזור, לזכותו של הרנגייד, גרסת ה- 2X4 הבסיסית בהיצע, משווקת ברמת גימור אחת וגבוהה למדי "Longitude", הכוללת: מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע "5, דיבורית BT עם הזרמת שמע, חיבורי USB ו-AUX, שקע חשמל אחורי 230V, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה וידית הילוכים מצופים עור, מצפן, תאורת פנים עשירה הכוללת תאורת אווירה מסוג LED, מחזיקי כוסות מוארים, חישוקי גלגלים קלים "16, בלם יד חשמלי, משענת יד קדמית, מחשב דרך ועוד. לצד אלה, האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, בקרת לחץ אוויר בצמיגים וחיישני רוורס, אך לא תמצאו כאן מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב. יחד עם זאת, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
על שטח מקצועי הוא יכול מקסימום לתצפת מהצד... על שטח מקצועי הוא יכול מקסימום לתצפת מהצד…
על הכביש
מתחת למכסה המנוע, מצויד הרנגייד במנוע טורבו 1.4 ליטר, המפיק 140 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,750 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, כאשר גרסת ה-4X4 משווקת עם הספק של 170 כ"ס ותיבת אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. על הכביש מציע מנוע הטורבו קצב זריז יחסית, התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש אמנם לא הכי מרשימה עם 11 שניות, אך ביחס לג'יפונים כמו ספורטאז' וטוסון 1.6, מדובר ברכב זריז בהרבה, שיספק ללא ספק את מרבית הלקוחות. בסעיף נוחות הנסיעה, בשל כיול מתלים קשיח יחסית, המיועד גם לנסיעות שטח, הנסיעה מעט קשיחה וקופצנית ובמיוחד שאיכות הכביש אינה במיטבה.
בטיולי שבילים הוא דווקא טוב מהממוצע בקטגוריה בטיולי שבילים הוא דווקא טוב מהממוצע בקטגוריה
קצת בשטח, צריכת דלק
למרות שלקחנו למבחן את גרסת ה- 2X4 הבסיסית, לא התאפקנו וירדנו עימו גם לטיול שבילים קליל. עם מרווח גחון של 17.1 ס"מ, מנוע חזק יחסית, מרכב קומפקטי לא כבד מדי ויכולות נאות של השלדה כיאה למותג JEEP, הציע הרנגייד חווית נסיעה מפתיעה גם בשטח קליל, שתספק לכם בונוס של נסיעת שטח לא רק על דרכי כורכר מהודקות. רחוק כמובן מרכב שטח אמיתי, אך עדיין עם יכולות קצת מעל לממוצע בקטגוריה. את ימי המבחן סיים הרנגייד עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.
צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר במבחן צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר במבחן
לסיכום
בעבור 155,900 שקל בו מוצע כיום ג'יפ רנגייד (+טרייד-אין במחיר מחירון בימים אלו), מדובר לא רק בג'יפון עם סמל יוקרתי הזול ביותר בארץ שניתן לרכוש כיום, אלא גם בדגם כניסה מכובד למותג JEEP, הנחשב לאייקון השטח המוביל בעולם. בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו ג'יפון קומקפטי בעל עיצוב מקורי וחריג בנוף (יהיו גם מי שלא יאהבו אותו), גבוה ובולט מהממוצע, מצויד בתא נוסעים מקורי ומאובזר היטב, בטיחותי מאוד (למרות היעדר מערכות בטיחות מתקדמות), מספיק חזק ודי חסכוני בדלק. כבונוס, בזמנכם החופשי יציע אפילו יכולות מסוימות בשטח טובות מהמקובל בקטגוריה. עבור JEEP בישראל, מדובר ללא ספק באחד ממנועי הצמיחה של המותג בארץ. אם בשנת 2016 נמסרו בארץ רק 48 מדגמי הרנגייד, אז בחודש החולף לבדו (מרץ), נמסרו בארץ 19 מדגמי הרנגייד, רובם המוחץ (17 יח') מהדגם המוזל הנבחן כאן.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, יחידת כח, סמל, נגד: קצת קופצני, היעדר מערכות בטיחות מתקדמות לסיכום: ג'יפון קומפקטי שהיינו רוצים בחנייה!