מבחן דרכים: דיאלים ארומה – קטנוע חֶסֶךְ (קטנוע LOW-COST)‏

את דיאלים ארומה, הקטנוע הכי זול בישראל, יוכל לממן אפילו חייל ג'ובניק ממשכורת צבאית ולהישאר אפילו עם עודף… מה יש לו להציע מעבר למחיר הזול?

ששי כהן 19 בינו, 2017

קטנוע חֶסֶךְ
בדיוק בימים בהם לקחנו למבחן את דיאלים ארומה, חשפה האקדמיה ללשון העברית שלל מילים חדשות, ביניהן המילה "חֶסֶךְ ", המהווה פירוש לביטוי הלועזי low-cost. מבחינתינו, התיאור הקולע בדיוק לתיאור דיאלים ארומה (הנקרא גם YC125) וגם לאח החצי תאום שלו דיאלים דארט (DART) שהושקו בחודש החולף בישראל במחיר של 9,000 שקל, ההופך אותם לקטנועים הזולים בישראל. באלבר היבואנית מציעים את הכלים החדשים גם בעסקת מימון אטרקטיבית הכוללת 36 תשלומים של 250 שקל והקטנוע שלכם. בלי מקדמה ובלי סוף תקופה. בת'כלס, גם חייל ג'ובניק שמקבל היום משכורת צבאית בסיסית של 352.5 ש"ח בחודש, יכול להישאר עם עודף…




עיצוב רטרו נאה עיצוב רטרו נאה
עיצוב רטרו נאה
בשונה מכל מיני קטנועים סינים זולים שנחתו כאן בשנים האחרונות עם תג מחיר זול, וסבלו מעיצוב מיושן ואיכות ירודה במיוחד בחלק מהכלים, מפגש במציאות עם דיאלים ארומה חושף כלי מודרני המעוצב בסגנון רטרו מרשים. בכל הנוגע למראה החיצוני, נראה שהיצרן הקוריאני לא חסך והתוצאה היא כלי נעים מאוד לעין שבוודאי לא תתביישו להיראות רוכבים עליו. להפך. מעבר לכך, מדובר בקטנוע גדול יחסית, המושב גדול ומרווח ומאפשר גם הרכבת רוכב נוסף ללא צפיפות מעיקה מדי, והוא מציע שימושיות טובה עם מדרס שטוח המאפשר העמסת מטען, תא אחסון קדמי המאפשר לאכלס חפצים קטנים (סמארטפון וכו'), ותא אחסון מתחת למושב המבטיח אכלוס קסדה שלמה, אך הקסדה האישית שלי בגודל בינוני, נכנסה די בלחץ. לצד אלה, מדובר בקטנוע בסה"כ די איכותי ביחס למחיר.
ארומה בעיר- המחיר דווקא קופיקס ארומה בעיר- המחיר דווקא קופיקס
יוצאים לדרך
הארומה מצויד במנוע 125 סמ"ק מקורר אוויר ובסיסי למדי המפיק 8.24 כ"ס. על הכביש מתגלה הארומה כחולץ פקקים יעיל בתנועה עירונית, עם זינוק מהיר יחסית מהרמזור, צבירת מהירות בקלילות ובשקט יחסי ושילוב מוצלח של המנוע והווריאטור. בכביש המהיר הצלחנו לראות קצת מעל 100 קמ"ש על השעון, אך גם פחות יציבות ויותר נדנודים במהירות הנ"ל, המבהירים שהוא מגיע לקצה היכולות שלו. בתוך העיר הוא מציע כושר תמרון מצויין בין פקקי תנועה, עם מבנה צר יחסית המאפשר השתחלות במקומות בהם חלק מהקטנועים נעצרים, וגם טיפוס על מדרכות נעשה בקלילות וללא חבטות של הגחון במדרכה.
קסדה שלמה תיכנס בלחץ יחסית קסדה שלמה תיכנס בלחץ יחסית
נוחות הנסיעה שלו טובה כל עוד ולא תיתקלו במהמורות יוצאות דופן והיציבות שלו שופרה הודות לשימוש בגלגל קדמי "12. בסעיף הבלימה, לא תמצאו כאן בתפריט מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה משולבת או ABS. במקומם תמצאו בלם דיסק קדמי שעושה את העבודה ובלם תוף אחורי שעושה קצת פחות. עבור מי שנוהג להתפרע מרמזור לרמזור, זה עשוי להיות בעייתי. עבור רוכבים שאינם חיים על המסלול, זה לא אמור להיות בעייתי.
דיאלים ארומה ודארט בשלל צבעים מדליקים דיאלים ארומה ודארט בשלל צבעים מדליקים
תלונות? לוח השעונים פשוט למדי וכולל מד מהירות אנלוגי, מד דלק (שזייף קצת והראה שהמיכל ריק למרות שהיה בו עוד 1/3) ומד צבירת ק"מ מכאני וזהו. אין מחשב דרך, אין שעון זמן ושום דבר בעצם. קטנוע חֶסֶךְ או לא? בסעיף האבזור, תמצאו דווקא מאותתי חירום, שלא תמצאו לעיתים גם בקטנועים יקרים בהרבה. צריכת הדלק שלו עמדה במבחן על 27 ק"מ לליטר, בתנאים נינוחים ולא מאומצים ולקטנוע דרגת זיהום אוויר 6.
לוח שעונים בסיסי לחלוטין לוח שעונים בסיסי לחלוטין
שווה את הכסף?
דיאלים ארומה נכנס לשוק הקטנועים העירוניים עם הבטחה להיות הכלי הזול בארץ, אך בהחלט לא מרגיש כך במציאות. לזכותו עיצוב רטרו נאה, איכות לא רעה ביחס למחיר, נוחות נסיעה טובה וביצועים נאים בעיר, כאשר בסעיף החובה מצאנו בעיקר את הבלמים הלא מבריקים. במחיר של 9,000 שקל, בעסקה כלכלית כדאית של 36 תשלומים ללא ריבית והצמדה, וללא תשלום מקדמה או סוף תקופה, מדובר לדעתנו בתמורה טובה מאוד לכסף. ולכל מי שתוהה מה בקשר לאמינות, אז נוסיף שיש לו 3 שנים אחריות ללא הגבלת ק"מ, נתון אשר עשוי לקרוץ גם לחברות שליחויות, פיצריות וכו'. אם לא יהיו הפתעות, ככל הנראה מדובר באחד ממנועי הצמיחה העיקריים של דיאלים בשנה הקרובה.





עוד מדו גלגלי