הונדה ג'אז ידנית במבחן דרכים: מרווחת וחסכונית

ההונדה הזולה בישראל, היא גם מכונית הסופר-מיני הידנית היקרה בישראל. בתמורה היא מציעה תא נוסעים ענק, מנוע חסכוני במיוחד בדלק, בטיחות מרשימה ומוניטין מוצלח של אמינות וסחירות עתידית. הונדה ג'אז ידנית – מבחן דרכים.

ששי כהן 13 בדצמ, 2016

"מחיר הנפט זינק היום ב- 2.6% לשיא של 17 חודשים" זעקו אתמול (12/12/16) הכותרות הכלכליות… אם חשבתם שמחירי הנפט הנוחים יחסית שליוו אותנו תקופה די ארוכה ישארו כאן עוד הרבה, אז אתמול קיבלנו תזכורת כואבת לכיוון הכללי של מחיר הדלק. נותר לקוות שמחיר הדלק לא יאמיר במהירות לשיא שהיכה אותנו כאן לפני 4 שנים עם 8.25 שקל לליטר בנזין 95. אז אם לא הבנתם את המסר בפתיח דלעיל, ברכב הבא שאתם מתכננים לרכוש, הגיע הזמן לחשוב על רכב חסכוני בדלק. הונדה ג'אז ידנית שנחתה אצלנו למבחן בדיוק עם בוא החורף (באיחור אופנתי), סיפקה בסוף שבוע גשום במיוחד יופי של פרטנר לטיולים משפחתיים ולא רק בגלל החיסכון בדלק.



הונדה ג'אז הונדה ג'אז
יש שוק בארץ לסופר-מיני ידנית?
בדיוק שנה לאחר שלקחנו את הונדה ג'אז החדשה למבחן דרכים לדגם האוטומטי והפופולרי שלה בארץ, החלטנו לבדוק גם מה יש לדגם הידני להציע, מעבר להיותה של המכונית להונדה הזולה בישראל. עבור מי שחושב שמכוניות המצוידות בגיר ידני נמכרות רק אם הן מסגמנט המיני הזולות, או שיש להם סמל של דאצ'יה בחזית, אז לידיעתכם: סיאט איביזה, סקודה פאביה, רנו קליאו, יונדאי i20 ופיג'ו 208 מכרו כל אחת מהן מתחילת השנה מאות יחידות המצוידות בגיר ידני, כאשר חריגה היא ניסאן מיקרה שמסרה כאן קרוב ל-1,100 דגמים ידניים מתחילת השנה, הודות למחיר נמוך במיוחד. הונדה ג'אז המצוידת בגיר ידני, מסרה כאן מתחילת השנה כ-141 יחידות, נתון לא רע בהתחשב בזה שהיא היקרה בחבורה. מה יש לה להציע בתמורה? יצאנו לבדוק.עיצוב חיצוני נאה שפותח על-מנת להעניק תא נוסעים מרווח במיוחד עיצוב חיצוני נאה שפותח על-מנת להעניק תא נוסעים מרווח במיוחד
מרווחת כמו משפחתית קומפקטית
בשעה שבמכונית סופר-מיני ממוצעת, ידוע שצריך להתפשר לא מעט בכל הקשור למרווח לנוסעים, הג'אז בעלת המבנה הקופסתי המסורתי שלה לאורך הדורות, מצליחה בזכות תכנון חכם להציע את תא הנוסעים הגדול והמרווח בקרב המתחרות בסגמנט, עם תכנון יעיל של תא הנוסעים ומושבי ה- Magic Seats האחוריים שמסייעים לשלל אפשרויות העמסה מקוריות. עם 3.99 מטר באורך, 1.69 מטר רוחב, 1.52 מטר גובה ובסיס גלגלים של 253 ס"מ, ארבעה מבוגרים ימצאו בה לרוב ללא שום בעיה תנוחת ישיבה נוחה, וגם משפחות צעירות עם 3 ילדים יסתדרו בה היטב וללא צפיפות יתר מעיקה. עם 354 ליטר בתא המטען, הצומחים עד 1,314 ליטר מכובדים ביותר עם קיפול המושבים האחוריים, מדובר גם במכונית שימושית ברמה אחת מעל למתחרות, כאשר את סעיף השימושיות חותמים גם שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפרוסים בחלל הרכב.תא מטען גדול ביחס למרבית המתחרות תא מטען גדול ביחס למרבית המתחרות (354L)
אבזור, בטיחות
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג שכבר פחות מבולגנת מהדור היוצא. הנדסת האנוש טובה, ולמרות שימוש בשלל משטחי פלסטיק מהסוג הקשיח, איכות ההרכבה גבוהה וללא ספק הרכב יפגין גם עמידות מרשימה לאורך השנים. כמקובל אצל רוב מכוניות הסופר-מיני המצוידות בתיבת הילוכים ידנית, גם במקרה של הג'אז תצטרכו להסתפק בפחות. אמנם לא מדובר כאן בגרסה המיועדת לשוק ההשכרה וערומה כמעט לחלוטין, אך האבזור בסיסי יחסית עם רדיו-דיסק מקורי נשלט מההגה (ברכב המבחן הותקנה מולטימדיה מקורית ויעילה), שקעי USB,12V ו- AUX, דיבורית BT, בקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות, חיישני גשם ואורות, תאורת LED קדמית ליום ומחשב דרך. בסעיף הבטיחות תמצאו מערכת בלימה אוטונומית לעיר, 6 כריות אוויר ומערכת התראת לחץ אוויר בצמיגים, כאשר מערכות בטיחות מתקדמות יותר תמצאו רק בדגם האוטומטי המאובזר. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
הונדה ג'אז ידנית הונדה ג'אז ידנית
על הכביש
הונדה ג'אז משווקת בארץ רק עם יחידת כח אחת. המנוע – 1.3 ליטרים המפיק 102 כ"ס ומומנט סביר של 12.54 קג"מ המתקבל ב-5,000 סל"ד, ותיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. מדובר במנוע חדש מסדרת ה- Earth Dreams Technology של הונדה, שפותח בעיקר בעבור חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה ופחות עבור ביצועים, אך יחד עם זאת מניב ביצועים נאים יחסית (וטובים ממרבית המתחרות) עם 11.2 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מרשימה של 190 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש מציעה הג'אז אופי נינוח ואף קליל לנהיגה, תיבת ההילוכים הידנית מדויקת וקלה לתפעול, ולזכותה גם מערכת לסיוע בזינוק בעליה הפותרת את אחת הבעיות העיקריות הגורמות לאנשים רבים לסלוד מתיבה ידנית. בנסיעה בהרכב משפחתי מלא (5 נפשות) ממרכז הארץ לגליל העליון, הציעה הג'אז אופי זריז יחסית (אם כי קצת פחות באזורים הרריים) ונוחות נסיעה טובה ברוב סוגי הדרך, כשמעל לכל למרות שמדובר במכונית סופר-מיני, התחושה בתא הנוסעים הזכירה משפחתית קומפקטית ולא נשמעו שום תלונות מצד הילדים מאחור על צפיפות יתר הגוררת אחריה וויכוחים…בסיומם של ימי המבחן, הציגה הג'אז גם תצרוכת דלק מרשימה של 17.2 ק"מ לליטר בממוצע, נתון טוב בהחלט, בהתחשב בכך שמרבית הנסיעות בוצעו עם 5 נוסעים ברכב.
נוחה ושקטה ברוב סוגי הדרך נוחה ושקטה ברוב סוגי הדרך
ההונדה הזולה בישראל
במחיר של 89,900 שקל (87,900 ש"ח במבצע סוף שנה), בו מוצעת כיום הונדה ג'אז המצוידת בגיר ידני, מבהירים בהונדה שהם לא מתכננים להתחרות בפלח הסופר-מיני הזולות (קליאו, 208, מיקרה), אלא דווקא כחלופה זולה וחסכונית למשפחתיות קומפקטיות, שם מציעה הג'אז יתרונות בדמות תא נוסעים שימושי ומרווח מאוד, מנוע חסכוני בדלק, אבזור סביר ובטיחות גבוהה. כשמוסיפים לחבילה הכוללת את מוניטין הסחירות, שמירת הערך והאמינות הטובים המתלווים לשם הונדה, מתקבלת כאן עסקה שאולי עדיין מעט יקרה בזמן הרכישה, אך מוסיפה לשקט הנפשי בעתיד.