מבחן דרכים טויוטה היילקס: 4X4 במהדורת חורף מושלגת

סוף שבוע חורפי במיוחד, עם טויוטה היילקס 4X4 החדש ורמת הגולן המושלגת, סיפקו תירוץ מספיק טוב כדי לצאת מהבית ולשלב טיול חורפי מדהים עם אגדת שטח עולמית.

ששי כהן 02 בפבר, 2017

קצת יותר משנה לאחר שנחת בארץ הדור החדש של טויוטה היילקס, רכב שנחשב לסוג של אגדת שטח בעולם הטנדרים, הרחיבה יבואנית טויוטה בישראל את ההיצע, והשיקה בחודש החולף גרסת הנעה אחורית (2X4) בעלת תג מחיר שיחסוך לכם סכום של 22,000 שקל מול דגמי ה-4X4. מדובר בחידוש של ממש בשוק המקומי, לאחר שלא פחות מ-19 שנים חלפו מאז שווקה כאן ההיילקס ללא הנעה כפולה. קהל היעד: בעיקר מוסדות שונים, ועצמאים הזקוקים לטנדר ואין להם שום כוונה לרדת איתו לשטח. בטויוטה לא בונים עליו דווקא להוביל את מכירות הדגם בארץ ואפילו אין רכב מבחן. במקום זאת, קיבלנו את גרסת ה-4X4 האוטומטית המאובזרת (באמת רחמים עלינו), וכשמזג האוויר ניבא שלג ברמת הגולן בדיוק בימי המבחן, הלב התרחב משמחה.



טויוטה היילקס 2017 טויוטה היילקס החדש ברמת הגולן המושלגת
אוטוטו בן 50 !
טויוטה היילקס כבר איננו צעיר, ובשנה הבאה הוא יחגוג כבר 50 שנה בעולם. קרוב לוודאי שתצא לכבוד האירוע איזו גרסה מיוחדת בסגנון "Hilux 50 anniversary" . בשונה מהמתחרים היפנים שמאמצים שמות שונים כל כמה שנים, אולי במטרה להציג חדשנות, ההיילקס נותר נאמן לשם המקורי, למרות שאי שם בשנות ה-60 הוא שווק גם תחת השם בריסקה (Briska). בכלל, נאמנות היא אולי השם היחיד שיכול להחליף אי פעם את השם "היילקס". עם אין ספור סיפורים מרחבי העולם המתארים את עמידות הדגם ואמינותו (חלקם בהחלט נשמעים כמו אגדות), אמינות הדגם הולכת לפניו ומאפשרת לו גם לגזור על זה קופון באולם התצוגה, עם המחיר הגבוה מבין המתחרים.
טויוטה היילקס 2017 טויוטה היילקס – אירופה ביקרה כאן לכמה ימים
יותר מ-16 מיליון יחידות שלו נמכרו עד כה בעולם, לרבות יותר מ-33,000 יחידות בישראל, מאז החל השיווק ב-1992, ועוד כמה מאות רכבים שמככבים כיום בשלל ערוצי ה- TV בעולם בחסות המדינה האיסלאמית (דעאש). האגדות מספרות שחלקם אף ממשיכים לתפקד גם לאחר הפגזה מהאוויר, רק עם נהגים אחרים…, מה שאי אפשר להגיד אפילו על הטנקים הרוסים שסופגים טילים…
הופעה
הדור השמיני של ההיילקס המשווק החל משנת 2015, נראה טוב, וצבע האדום שצויד רכב המבחן יחד עם גימור הניקל לגריל, מראות צד וידיות הדלתות, בהחלט החמיא לו וגרם לו להתבלט בשטח, אך יחד עם זאת, עדיין מזוהה מיידית עם דגמי ההיילקס מהשנים האחרונות וללא מהפכות מיותרות. מה שכן עבר מהפכה בדור החדש, הוא תא הנוסעים שהפך להיות הרבה יותר מזמין והרבה יותר נעים לשהייה. למרות שמדובר בדגם האוטומטי המאובזר, האבזור דווקא אינו נדיב במיוחד, אך עיצוב חדש ונאה לדשבורד, יחד עם מערכת מולטימדיה מקורית "7 מתקדמת וכאילו פסי תפירה מעור המכסים את דיפוני הפלסטיק הקשיח בדש ובדלתות, מעניקים לרכב תחושה יוקרתית משמעותית מבעבר. שעון הזמן הדיגיטלי הארכאי ובקרת המיזוג הפשוטה בסגנון שנות ה-80-90, מזכירים את נאמנותו לעבר. מעבר לכך תמצאו כאן גם מצלמת רוורס, דיבורית מקורית, מחשב דרך, שלל שקעי כח (כולל שקע חשמל 220V) ותאי אחסון לרוב, אך האבזור הבטיחותי אינו נדיב וכולל 7 כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות.
תא נוסעים נעים לשהייה תא נוסעים נעים לשהייה, הפלסטיקה קשיחה ועמידה, איכות ההרכבה ללא דופי.
כושר העמסה/ גרירה
מעבר לכך מדובר בטנדר דבל קבינה גדול ממדים, עם אורך של 5.33 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.82 מטר ובסיס גלגלים של 309 ס"מ, כאשר בסעיף האורך והגובה הוא מוביל את הקטגוריה, ובשאר מסתפק בנתונים דומים למתחרים. דווקא כושר ההעמסה שלו אינו המצטיין בחבורה ועומד על 810 ק"ג, לעומת קצת יותר מטון אצל המתחרים מבית מיצובישי ואיסוזו. עם וו גרירה שמסופק כעת במתנה (מבצע פברואר 2017), הוא בעל כושר גרירה מרשים של 3.2 טון בגרור עם בלמים, אך דורש רישיון נהיגה שונה.
טויוטה היילקס 2017 חווית חורף של פעם -פעמיים בשנה
על הכביש
עם מנוע 2.4 ליטר טורבו-דיזל המפיק 150 כ"ס ב-3,400 סל"ד ומומנט נדיב של 40.8 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,600 סל"ד, מתקשה ההיילקס להציע ביצועים מסעירים על הכביש. עם משקל עצמי של 2.1 טון הוא מרגיש כבד יחסית, היציאה מהרמזור אינה מהזריזות ועקיפות מהירות דורשות משנה זהירות. יחד עם זאת, לא מדובר בנתונים חריגים לקטגוריה, ולקהל היעד של הדגם זה פחות רלוונטי. לצד אלה, נוחות הנסיעה טובה מהממוצע, תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה שדה ראיה מצוין לצדדים ומושבי הרכב נוחים גם בנסיעות ארוכות.
טיולי שבילים מהנים ויכולות גבוהות מאוד בשטח טיולי שבילים מהנים ויכולות גבוהות מאוד בשטח
בשטח / צריכת דלק
טויוטה היילקס אמנם מתעדן קלות עם השנים, אך עדיין נאמן למסורת יכולות השטח האמיתיות, ומציע גם בדור הנוכחי שלדת סולם, הנעה 4X4, הילוך כח, נעילת דפרנציאל אחורית, סרן חי ועוד. בנהיגת שבילים בוציים, אך לא מדי, הציג ההיילקס יכולת התקדמות קלילה ומהנה, במקומות בהם מרבית ג'יפוני ה-4X4 כיום היו נעצרים עוד הרבה לפני. לשטח טכני ומסולע לא הגענו במהלך המבחן, אך במקום זאת זכינו לשטחי רמת הגולן במהדורת חורף מוגבלת ומרהיבה ביופיה. את העליה התלולה יחסית להר בנטל שכוסתה בשלג לא הצלחנו לבדוק עקב סגירת כביש הגישה ע"י הצבא, אך נהיגה בכבישים עמוסי שלג ואת הגיחות הקלילות לשטח מושלג ביצע הטנדר בקלילות מרשימה וללא הצורך בשימוש נעילות או הילוך כח.  את ימי המבחן סיים ההיילקס עם 9.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מעט מאומצים.
טויוטה היילקס 2017 טויוטה היילקס החדש
אתה חמוד אתה
במחיר התחלתי של 204,900 שקל לדגם ההנעה האחורית עם תיבת הילוכים ידנית (שזהה אגב במראה ובגובה לדגם ה-4X4),ועד ל-255,900 שקל לדגם ה-4X4 האוטומטי הנבחן כאן, מדובר במחירים הגבוהים ב-15-20 אלף שקל מהמתחרים. ברמות המחיר הנ"ל, לא מדובר בהפרש גבוה במיוחד (לפחות לפני מבצעים), ונראה גם שהלקוחות לא ממש מתרגשים מהעניין, כאשר 1,084 יחידות מהדגם החדש עלו אשתקד לכביש והציבו אותו במקום השני במכירות בקטגוריה אחרי ה- DMAX, וזאת עוד לפני כניסתו של דגם ההנעה האחורית המוזל להיצע. בשורה התחתונה : טויוטה היילקס הינו טנדר משובח, העושה היטב את המוטל עליו הן בשוק העבודה והן בזמן הפנאי שלכם, עם יכולות גבוהות במיוחד בשטח, ומעל לכל אמינות מוכחת ויכולת שרידות מרשימה, שיתרמו בעתיד גם למכירתו כמשומש במחיר גבוה וכנראה גם די בקלות.