מבחן דרכים: סוזוקי בלנו החדשה

סופר מיני מרווחת או משפחתית קטנה? סוזוקי בלנו החדשה מציעה תא נוסעים מרווח, מנוע חסכוני במיוחד בדלק ואבזור נדיב בדגם האוטומטי, הארוזים במחיר תחרותי. שווה את הכסף?

ששי כהן 19 באוג, 2016
סוזוקי בלנו החדשה

אחרי שכיכבה כאן מאמצע שנות ה-90 ועד תחילת המילניום הנוכחי, היתה למכונית הנמכרת ביותר בארץ בשנים 1996-7 ומכרה כאן לא פחות מ-35,885 עותקים מהדור הראשון שלה, הושקה לאחרונה בארץ הבלנו החדשה, שייתכן ותתקשה לשחזר את הצלחת הדור הקודם עקב דרישות שונות כיום בשוק הישראלי, אך ללא ספק תהיה אחד ממנועי הצמיחה של סוזוקי בשנים הקרובות. בעידן הגלובליזציה והמעבר לארצות בהן כח העבודה זול, מגיעה אלינו הבלנו החדשה הפעם מהודו. לא משהו שאמור להטריד אתכם כיום.


סוזוקי בלנו דור 2 : תשחזר את הצלחת הדור הראשון? סוזוקי בלנו דור 2 : תשחזר את הצלחת הדור הראשון?
משפחתית קטנה או סופר-מיני מרווחת?
בעוד שהדור הראשון של הבלנו היה משפחתית קטנה בעלת מרכב סדאן האהוב על הישראלים, הדור השני של הבלנו מציג מרכב האצ'בק 5 דלתות ומראה מודרני שנראה במציאות אף טוב ומרשים מהתמונות. למרות שהיבואן מצהיר עליה כסוג של משפחתית, עם 3.995 מטר באורך, היא לכל היותר סופר-מיני מרווח, ואף קצר בכמה ס"מ  מדגמי סופר-מיני מובהקים כמו קיה ריו ויונדאי i20. יחד עם זאת, עם רוחב נדיב לקטגוריה של 1.745 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 252 ס"מ, מציעה הבלנו החדשה תא נוסעים מרווח במפתיע. עד כמה מפתיע? צריך להיכנס למושבים האחוריים ולגלות כמה מקום יש לרגלי הנוסעים. פשוט מדהים איך הצליחו ליצור מרווח בסדר גודל כזה למכונית קומפקטית, וזה לא שלקחנו את המושבים הקדמיים קדימה כמה שניתן. היא באמת מרווחת. לצד המרווח הנאה לנוסעים, היא מציעה גם תא מטען נדיב יחסית בנפח 320 ליטר, שנחשב לאחד הגדולים בסגמנט, ואת סעיף השימושיות חותמים שלל מחזיקי כוסות ותאים שימושיים.
סוזוקי בלנו החדשה: תא מטען גדול יחסית לקטגוריה סוזוקי בלנו החדשה: תא מטען גדול יחסית לקטגוריה ( 320 ליטר )
תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים יפני טיפוסי: הנדסת האנוש טובה, איכות ההרכבה גבוהה וההרגשה הכללית היא שהכל ישאר כך גם לאורך שנים רבות. יחד עם זאת, מדובר עדיין במכונית זולה: איכות החומרים אינה גבוהה, הפלסטיקים קשיחים ונעדרים משטחים רכים למגע ולא תמצאו כאן איזו בשורה חדשנית בנושא העיצוב. הדגם האוטומטי שנבחן כאן, משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה יחסית הכוללת כסטנדרט: בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית), כניסה והתנעה ללא מפתח, הגה בציפוי עור, חיישן תאורה, ספוילר אחורי, תאורת LED קדמית ליום, גימור כרום בדלתות, חיישני חניה מקוריים עם חיווי בלוח השעונים, חישוקי גלגלים קלים, שמשות אחוריות כהות, 6 כריות אוויר ועוד.
סוזוקי בלנו החדשה: תא נוסעים מרווח ומאובזר סוזוקי בלנו החדשה: תא נוסעים מרווח ומאובזר
קלת משקל
סוזוקי בלנו החדשה הינה הסנונית הראשונה של תכנית Suzuki Next האמורה לספק לנו כ-20 דגמים חדשים בארבע שנים הקרובות. לשם כך, נבנתה המכונית על שלדה חדשה וקלה במיוחד, המבטיחה שילוב של התנהגות כביש טובה, לצד בטיחות משופרת ותצרוכת דלק נמוכה. עם משקל עצמי של 905 ק"ג בלבד, היא קלה ב-300 ק"ג בערך מהמתחרות הישירות, מה שמבטיח במציאות התנהגות קלילה יותר וחיסכון ניכר בדלק. יחד עם זאת, בסעיף הבטיחות, זכתה הבלנו ב-3-4 כוכבים בלבד (בהתאם לגרסאות) במבחן הריסוק האירופאי, ונכון לעכשיו הדגם שמגיע לארץ נטול מערכות הבטיחות המתקדמות ( בלימה אוטונומית,סטיה מנתיב וכו' ), מה שמעניק לו 3 כוכבים בלבד בריסוק. בשנה הקרובה אמור היבואן להתחיל בשיווק גם הגרסה המאובזרת במערכות הבטיחות המתקדמות, מה שיביא אותו לדירוג של 4 כוכבי ריסוק. עד אז, מספק היבואן חלופה בטיחותית בדמות מערכת המובילאיי שמוענקת במתנה לרוכשי הדגם ומשפרת משמעותית את הבטיחות.
בלנו החדשה ובלנו סטיישן - כמויות ענקיות של בלנו מהדור הראשון עדיין נעות על הכביש בלנו החדשה ובלנו סטיישן – כמויות ענקיות של בלנו מהדור הראשון עדיין נעות על הכביש
ביצועים
מתחת למכסה המנוע, מצוידת הבלנו החדשה במנוע 1.25 ליטר חדש, המפיק 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ המתקבל ב-4,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש, למרות המשקל הקל, לא מדובר במכונית זריזה במיוחד או ספורטיבית באופיה, אך יחד עם זאת, מדובר עדיין במכונית נעימה מאוד לנהיגה ואפילו מעט יותר זריזה מהמתחרות עם נתון תאוצה של 12.3 שניות ל-100 קמ"ש. תיבת ההילוכים הרציפה חלקה ונעימה מאוד וכל עוד לא תנסו לסחוט מהמנוע ביצועים, מפגינה התיבה אופי נינוח למדי. בנוסף, מדובר במכונית די נוחה ושקטה בתנאי נהיגה רגועים, אך נהג הנוטה לסחוט ביצועים ולרמוס את דוושת הגז בכל יציאה מרמזור, יקבל בתמורה רעש מנוע שיחדור לתא הנוסעים ותחושה של נסיעה " על הילוך אחד" המזוהה עם תיבות רציפות. עבור רוב רובם של הלקוחות הפוטנציאלים של הרכב הנ"ל, נקודות התורפה הנ"ל כלל לא יופיעו במציאות.
סוזוקי בלנו החדשה סוזוקי בלנו החדשה
חסכונית בדלק?
בדומה לדגמי סוזוקי מהשנים האחרונות, גם הבלנו החדשה נחשבת למכונית חסכונית למדי בדלק. במהלך ימי המבחן, הציגה הבלנו צריכת דלק של 15.8 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מהטובים ביותר בהם נתקלנו בדגמים קומפקטים אוטומטים. מעבר לכך, מדובר גם במכונית ידידותית למדי לסביבה עם פליטת CO2 של 110 גרם בלבד לק"מ, מנוע שתואם דרישות זיהום האוויר EURO6 ודרגת זיהום מצוינת 3 שהוענקה לדגם ( 2 לידני ). אם חיפשתם מכונית מאוד חסכונית בדלק ואתם לא מתלהבים ממכוניות דיזל או היברידיות, ייתכן וזו המכונית בשבילכם.
MAX POWER? ממש לא, אבל מאוד חסכונית בדלק MAX POWER? ממש לא, אבל מאוד חסכונית בדלק
לסיכום
במחיר של 74,990 ש"ח לדגם הידני ו-93,990 ש"ח לדגם האוטומטי הנבחן כאן, אנחנו מעריכים שיש לסוזוקי להיט נוסף בדרך. באופן מעט מוזר, מתומחרת סוזוקי בלנו החדשה זול יותר מהסוויפט הקטנה יותר והפחות מאובזרת, מה שעשוי לגרום גם לנדידה  של לקוחות הסוויפט לעבר הבלנו עקב תמורה טובה יותר לכסף. הבלנו החדשה מציעה משפחתית קומפקטית (או סופר-מיני מרווחת ליתר דיוק) מרווחת מאוד, מאובזרת, נעימה לנהיגה ומאוד חסכונית בדלק, כאשר כחלק ממדיניות היבואן, כמעט ואינה פונה לציי הרכב ובשל כך נהנית ממחיר תחרותי. בסעיף השלילה: הבטיחות אינה מושלמת בשל היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, דבר שייפתר במהלך 2017 עם הגעת דגם מאובזר יותר מבחינה בטיחותית. כך או כך, בהתחשב במוניטין האמינות והסחירות הטובים המתלווים לשם סוזוקי, מדובר בעסקה טובה בהחלט.