מבחן דרכים: פולקסווגן גולף 2017 המחודשת

פולקסווגן גולף, הדגם הנמכר ביותר של פולקסווגן, זוכה למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב מחודש, ושדרוג ניכר של מערכות הבטיחות. האם זה מספיק מול המתחרות המודרניות?

ששי כהן 09 ביונ, 2017
פולקסווגן גולף 2017

המפלגה השמרנית
פולקסווגן גולף המיוצרת כ-43 שנים באותו שטנץ הכולל מרכב 5 דלתות שימושי, תא נוסעים איכותי ומרווח, מנועים יעילים וחסכוניים ועיצוב שמרני שאינו מנסה להתבלט באופן עקבי, נחשבת אולי למכונית הכי שמרנית בעולם, (אולי אפילו יותר מהמקבילה היפנית -טויוטה קורולה), אך זה לא מפריע לה להיות אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בעולם בהיסטוריה. כמו בדיוק בתוצאות הבחירות בבריטניה המתפרסמות היום ומראות ירידה חדה במספר התומכים במפלגה השמרנית שזכתה בבחירות, גם הגולף סבלה אשתקד מירידה של כ-12% במכירות בארץ מוצאה (גרמניה), אך עדיין נחשבת לכוכבת הבלתי מנוצחת של המכירות. וכדי לשמור על המכירות הגבוהות, זכתה הגולף למתיחת פנים מקיפה, האמורה לחזק את מעמדה מול המתחרות החדשות שצצו בשנים האחרונות.




עיקר השינויים מבחינה עיצובית מתרכז בחזית מחודשת לרכב עיקר השינויים בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית מחודשת לרכב
דור 7 וחצי
גם בארץ נחשבת הגולף לכוכבת המכירות של מותג פולקסווגן, עם 905 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של השנה, וקרוב לפי שתיים מהג'טה הממוקמת שניה במכירות המותג בארץ. מפגש במציאות עם הדגם המחודש, חושף עדכונים קלים לעיצוב החיצוני, שככל הנראה רק בעלים של גולף מדור 7 ששוטף את הרכב שלו עצמאית ומכיר היטב את המראה, יבחין שהדגם צויד בפגוש קדמי חדש, יחידות תאורה חדשות המשלבות תאורת LED אופנתית ליום, ויחידות תאורה אחוריות מבוססות LED, המהווים את עיקר השינויים. צבע האדום של רכב המבחן אותו קיבלנו, גרם לה השם ישמור להיראות אפילו נועזת ונחשקת בין ים המכוניות האפורות והלבנות השולטות בכביש.
מהצד ומאחור, יתקשו גם בעלים של גולף לחוש בשינויים מהצד ומאחור, יתקשו גם בעלים של גולף לחוש בשינויים
תא נוסעים
ביחס לעדר היפניות והקוריאניות החדשות שנחתו בארץ בשנתיים האחרונות, מתקשה הגולף להציע את אותו יתרון מסורתי שליווה אותה שנים ארוכות ונגע לתחושה יוקרתית משמעותית שסיפק תא הנוסעים. יחד עם זאת, למרות קווי עיצוב לא חדשניים וצבעים כהים השולטים בתא הנוסעים, נהנית הגולף עדיין מאותה תחושה איכותית מהמקובל בקרב המשפחתיות, עם שלל משטחי פלסטיק רך העוטפים את סביבת הנהג והנוסעים, שילוב של ריפודי בד נעימים בדיפון הדלתות ורמת גימור והנדסת אנוש טובים במיוחד. הגולף המחודשת גם זוכה למערכת מולטימדיה חדשה, עם מסך "8, הנראה כמו "10, התומך גם באפל ובאנדרואיד, ומציע תפעול קליל, מסך מגע איכותי מהמקובל ומעניק בנוסף גם תחושה יוקרתית משהו ללוח המתגים המרכזי.
תא נוסעים איכותי מהמקובל ומאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית תא נוסעים איכותי מהמקובל ומאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית
אבזור, בטיחות
לצידה של מערכת המולטימדיה המקורית, תמצאו כאן כסטנדרט גם שקע AUX, שקע USB, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מערכת Start&Stop להדממת מנוע בעת עצירה, גלגל הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, מראות צד מתכווננות, מחוממות ומתקפלות חשמלית עם זיכרונות (כולל פונקציית הטייה אוטומטית בעת הנסיעה לאחור במראה הימנית), ותא כפפות מקורר, כאשר האבזור החיצוני כולל גם חישוקי גלגלים קלים "16. את החדשה העיקרית תמצאו דווקא במערכות הנסתרות מהעין, עם שדרוג המפרט הבטיחותי (ובמידה מסוימת ישור קו עם המתחרות), עם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Front Assist לשמירה וניטור מרחק מלפנים, מערכת בלימה אוטומטית בעיר, מערכת התראה על עייפות הנהג ו-7 כריות אוויר, ובנוסף, 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי שבוצע לדור הנוכחי בשנת 2012.
מרכב 5 דלתות שימושי ותא מטען בנפח 380 ליטר, לפני קיפול המושבים האחוריים. מרכב 5 דלתות שימושי ותא מטען בנפח 380 ליטר, לפני קיפול המושבים האחוריים.
על הכביש
פולקסווגן גולף המחודשת משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה: 1.4 ליטר 125 כ"ס ו- 20.4 קג"מ, ודגם 1.4 ליטר 150 כ"ס ו- 25.5 קג"מ, המשודכים שניהם  לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. רכב המבחן שהגיע בגרסת ה-125 כ"ס הבסיסית בהיצע, הוכיח שוב מדוע קהל כה גדול בעולם אוהב את הגולף: הזינוק מהמקום מיידי, קצב צבירת המהירות מרשים, ומעל לכל, הכל נעשה בנינוחות ובשקט באופן משביע רצון. עם 10 שניות ל-100 קמ"ש, היא אמנם לא בין הזריזות כיום בשוק המשפחתיות (גרסת ה-150 כ"ס דווקא כן), אולם עבור מרבית המשפחתות, מדובר ברכב זריז למדי ואף מהנה לנהיגה, ובהתחשב בעומסי התנועה הכבדים המאפיינים את הכבישים כיום בארץ על פני חלק גדול של שעות היום, ממש לא היינו ממהרים לשדרג את הדגם לגרסה החזקה יותר. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה מצוינת (אולי הטובה ביותר שניתקלנו בקטגוריית המשפחתיות העממיות), ותחושה של "רכב גרמני איכותי" מעל לממוצע בסגמנט. בסעיף צריכת הדלק, בתחילת המבחן, כשהתאפיינה הנסיעה בשילוב של כביש עירוני ושיוט נינוח בכביש המהיר עם נהג בלבד ברכב, עמדה צריכת הדלק על כ-15.3 ק"מ לליטר. בהמשך המבחן, עם רכב וארבעה נוסעים ושלל נסיעות עירוניות פקוקות, עלתה צריכת הדלק ל-12 ק"מ בממוצע. בסה"כ, אם אתם נהגים רגועים, מדובר במכונית חסכונית למדי בדלק.
גולף נועזת? גולף נועזת?
סיכום
פולקסווגן גולף היתה מאז ומתמיד מכונית משפחתית טובה מהממוצע, ולמרות ההתקדמות הענקית שעשו המתחרות, עדיין נותר לגולף משהו בגנים שמציע איכות נסיעה קצת יותר טובה מהמתחרות, לצד תא נוסעים איכותי כמעט ברמת דגמי פרימיום קומפקטיים. אז נכון, העיצוב החיצוני לא מסובב ראשים, ולא מדובר במכונית שפורצת דרך באיזה תחום, אך בסופו של דבר, מדובר ללא ספק באחת המשפחתיות הטובות ביותר שתוכלו לרכוש כיום, שנהנית בנוסף גם ממוניטין טוב של סחירות וביקוש גם בשוק המשומשות, וקהל נאמן שברובו לא ממהר להתמסר למתחרות. לקינוח, אם בעבר היתה הגולף מכונית יותר יקרה מהמתחרות, במחיר של 131,900 שקל לדגם ה-125 כ"ס הנבחן כאן, היא אפילו זולה מחלק מהמשפחתיות הקוריאניות.
בעד: נוחות, ביצועים, חסכונית, איכותית, בטיחותית נגד: עיצוב שמרני לסיכום: בצמרת המשפחתיות