מבחן דרכים: רנו טווינגו 2017– מיני אופנתית ומתוחכמת

רנו טווינגו 2017 נכנסת לקטגוריית המיני עם עיצוב צעיר ואופנתי, תא נוסעים עמוס גימיקים ויחידת כח חזקה וחסכונית, אך דורשת בתמורה מחיר הגבוה מהמקובל בקטגוריה. שווה את הכסף?

ששי כהן 18 בינו, 2017
רנו טווינגו 2017

לאחר שנים רבות של היעדרות משוק מכוניות המיני, ויותר מ-20 שנה לאחר שהושקה כאן לראשונה רנו טווינגו המקורית, השיקה בחודש החולף קרסו מוטורס יבואנית רנו את הטווינגו החדשה בישראל. בדומה לאותה טווינגו מקסימה ומקורית מאמצע שנות ה-90, גם הטווינגו החדשה מלאת מקוריות וקסם, ובשל כך איננה מיועדת להתחרות ראש בראש בשלל מכוניות המיני הזולות בארץ, אלא מכוונת דווקא לסגמנט המיני המעוצבות, שם מחכות לה מתחרות וותיקות כמו פיאט 500 ואופל אדם. מה היא מציעה מולם, יצאנו לבדוק.רנו טווינגו 2017 - מיני מעוצבת ועגלגלה רנו טווינגו 2017 – מיני מעוצבת ועגלגלה
רנו טווינגו דור 3

מפגש במציאות עם הדגם, חושף מכונית מיני חמודה. חמודה מאוד אפילו, אך יחד עם זאת, למרות נתוני מידות מרשימים ביחס לסגמנט המיני, עם 3.59 מטר באורך, 1.64 מטר רוחב, 1.55 מטר גובה ובסיס גלגלים של 249 ס"מ, היא נראית קטנה משמעותית ממתחרות כמו קיה פיקנטו ושברולט ספארק, ומשהו בעיצוב העגלגל שלה פוגע בפונקציונליות שלה ובמרווח הפנים שלה ובמיוחד במושב האחורי שדי צפוף ומוגבל ל-2 נוסעים בלבד.

רנו טווינגו החדשה שפותחה בשיתוף מרצדס ומהווה אחות חצי תאומה לסמארט פורפור, המיוצרת אף לצידה באותו מפעל בסלובניה, חולקת עם הסמארט את אותה שלדה וקונספט ייחודי הכוללים מנוע אחורי והנעה אחורית. יחד עם זאת, למרות שהמנוע שוכן מאחור מתחת לתא המטען, עדיין תוכלו למצוא גם תא מטען במיקום המסורתי אך בנפח של 188 ליטר בלבד, הצומח עד 219 ליטר הודות למנגנון Cargo ייחודי המאפשר להניע את גב הספסל האחורי קדימה ולהגדיל את תא המטען על חשבון נוחות הנסיעה במושב האחורי. גלגל רזרבי אגב לא תמצאו כאן, ובמקומו ממוקמת ערכת תיקון פנצ'רים בתא הנוסעים. מאכזב רק היה לגלות שלמרות פינוי המנוע מהחזית, החלק הקדמי לא יועד לתא מטען נוסף, אלא נפתח חלקית בלבד ומיועד לשרת חלק מאחזקת הרכב, עם מיקומם של מיכל מילוי המים למתזים, נוזל קירור, שמן בלמים ועוד. אם אתם לא אוהבים לבדוק שמן ומים מדי פעם, עכשיו תבדקו עוד פחות, עקב פתיחת "מכסה מנוע" לא ממש ידידותית במקרה הזה.

המנוע עבר לאחור, אך מקדימה תמצאו את בדיקות הנוזלים עם פתיחה מסובכת יחסית למכסה תא המנוע. המנוע עבר לאחור, אך מקדימה תמצאו את בדיקות הנוזלים עם פתיחה מסובכת יחסית למכסה תא המנוע.
תא נוסעים מקורי עמוס גימיקים

כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב מודרני, צעיר ומרענן. ברנו לא חסכו בגימיקים בתכנון תא הנוסעים, מתוך ניסיון לשחזר את הקסם של הדור הראשון של הטווינגו מ-1993, וכך תוכלו למצוא כאן תא כפפות הבנוי כתיק אופנתי נשלף, אותו תוכלו לקחת אתכם ברגע שאתם יוצאים מהרכב. עוד תמצאו מיכל אחסון מרכזי גדול ושימושי הנשלף גם הוא, שילוב צבעים צעיר ומדליק ברחבי תא הנוסעים, שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות שימושיים, לוח שעונים קטן משולב אנלוגי ודיגיטלי ועוד. יחד עם זאת, איכות החומרים לא תמיד גבוהה, אך איכות ההרכבה נראית דווקא טובה.

תא נוסעים עמוס גימיקים: תא אחסון נשלף מימין ותא כפפות נשלף שהופך לתיק. תא נוסעים עמוס גימיקים: תא אחסון נשלף מימין ותא כפפות נשלף שהופך לתיק.

בסעיף האבזור, משווקת הטווינגו ב-4 רמות גימור שונות, כאשר רמת הגימור הבסיסית LIFE כוללת: מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, דיבורית BT, חיבורי USB ו-AUX, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום קדמית מסוג LED, מערכת סיוע לזינוק בעליה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד. האבזור הבטיחותי מעט מאכזב עם 4 כריות אוויר (כולל בגרסאות היקרות) ואופציה למערכת לשמירה על נתיה הנסיעה שמוצעת בדדגמים מאובזרים יותר. הדגם הנבחן כאן, מרמת הגימור הכי גבוהה, כולל בנוסף: חישוקי גלגלים קלים "15, גג בד נפתח חשמלית, מערכת התראה על סטיה מנתיב, שמשות אחוריות כהות ועוד.

גימיק נחמד בתחום האבזור, כולל אפליקציית R&GO לסמארטפון, ההופכת את הטלפון החכם שלכם למערכת המולטימדיה של הרכב. כך תוכלו להניח את הסמארטפון על תושבת ייעודית ומקורית המגיעה עם הרכב (הכוללת גם יציאת USB להטענת הטלפון), ושימוש באפליקציה מדמה את הטלפון שלכם למערכת מולטימדיה, ומאפשר לכם ניווט ב- Waze, שליטה על תחנות הרדיו + רדיו אינטרנטי, נתונים על צריכת הדלק, ואף אופציה להצגת מד סל"ד.  יש לציין שהעסק עובד טוב בהחלט, אך מסתיר מעט את המתגים המקוריים של מערכת השמע המקורית.

תא נוסעים צעיר ומיוחד. הסמארטפון האישי שלכם משמש כמולטימדיה. תא נוסעים צעיר ומיוחד. הסמארטפון האישי שלכם משמש כמולטימדיה.
על הכביש

עם נתונים יבשים של מנוע אחורי, הנעה אחורית, טורבו ומשקל קל, נשמע כאילו מדובר כאן בסוג של מכונית קארטינג לחובב הנהיגה. במציאות, מהנדסי רנו/ מרצדס עמלו קשות כדי שלא תהפכו את המכונית לסוג של חיית נהיגה, ושלל בקרות אלקטרוניות ידאגו שלא תצליחו לנפנף בזנב שלה. גרסת המבחן שצפויה להיות הפופולרית בארץ, מצוידת במנוע טורבו 0.9 ליטר המוכר של רנו, המפיק 90 כ"ס ומומנט מרבי של 13.8 קג"מ, המתקבל כבר מ-2,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. על הכביש מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה, זריזה ביחס למקובל בקרב מכוניות המיני (10.8 שניות ל-100 קמ"ש) ובעלת אופי קליל לנהיגה, לא מעט הודות להגה קל, וקוטר סיבוב מצוין (כחלק מיתרונות ההנעה האחורית), המאפשר לבצע פניות פרסה במקומות צרים למדי ולרוב ללא צורך בשימוש ברוורסים. לצד אלה, מציעה המכונית נוחות נסיעה טובה יחסית, אך גם מעט קופצנית כשהכביש איננו סלול היטב. תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים, זריזה באופיה וחלקה, ומהווה אחת מנקודות הזכות הגדולות של הדגם על פני המתחרות, המצוידות כיום רובן בתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד. בסעיף החיסכון בדלק, הציגה המכונית במבחן צריכת דלק של 14.2 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק מאוד מהצהרת היצרן (20.8 קמ"ל), אך סביר בהחלט בתנאי הנהיגה המאומצים יחסית.

הודות למנוע טורבו וגיר אוטומטי כפול מצמדים, מדובר בסוג של מטוס ביחס למתחרות הישירות. הודות למנוע טורבו וגיר אוטומטי כפול מצמדים, מדובר בסוג של מטוס ביחס למתחרות הישירות.
לסיכום

רנו טווינגו 2017 נכנסת לשוק מכוניות המיני הפורח, בו נהנות מובילות הסגמנט ממכירות של אלפי מכוניות בשנה (פיקנטו, i10 וספארק), כאשר האחרות מסתפקות בנתונים נמוכים בהרבה. ברנו לא מכוונים את הטווינגו להובלת הקטגוריה (צפי צנוע של 600 מכוניות בשנה), אלא כמתחרה לשוק המיני המעוצבות ואופנתיות המתומחר כיום גבוה משמעותית. שם במחיר התחלתי של 75,000 שקל לדגם אוטומטי , נהנית הטווינגו מיתרון משמעותי מול המתחרות הודות ליחידת הכח המצוינת הכוללת מנוע טורבו חזק ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (ולא רובוטית עם מצמד בודד בשתי המתחרות), המסייעת לנוחות נסיעה טובה חלקה וטובה משמעותית, לצד יתרון משמעותי במחיר מולן ( פיאט 500 מ-91 אלף שקל ואופל אדם מ-85 אלף שקל). אם נוסיף גם את תוספת 2 הדלתות מאחור המוסיפה לשימושיות, נראה שהטווינגו מציעה כיום עסקה טובה יותר, שגם אם תרכשו את הדגם המאובזר ביותר שלה (גג בד נפתח חשמלית ועוד שלל פינוקים), במחיר של 87 אלף שקל, היא עדיין תהיה זולה עדיין מפיאט 500 אוטומטית בסיסית.