מדינה אוכלת רוכביה

הפגנות רוכבי הדו גלגלי ממשיכות במלוא העוצמה , והבוקר שיבשו הרוכבים ובניגוד להנחיות המשטרה את התנועה בכביש מספר 1 בדרך לירושלים. למרות סירוב המשטרה לאשר את האירוע, עלו הבוקר אלפי בעלי כלים דו גלגליים לכביש מספר 1 בדרך לירושלים ושיבשו את התנועה הסדירה תוך כדי שהם נוסעים "כמכוניות " ותופסים נתיבים שלמים בנסיעה איטית המדמה…

ששי כהן 30 בספט, 2009

הפגנות רוכבי הדו גלגלי ממשיכות במלוא העוצמה , והבוקר שיבשו הרוכבים ובניגוד להנחיות המשטרה את התנועה בכביש מספר 1 בדרך לירושלים.

למרות סירוב המשטרה לאשר את האירוע, עלו הבוקר אלפי בעלי כלים דו גלגליים לכביש מספר 1 בדרך לירושלים ושיבשו את התנועה הסדירה תוך כדי שהם נוסעים "כמכוניות " ותופסים נתיבים שלמים בנסיעה איטית המדמה מכוניות בפקקי הבוקר הידועים.
מחאת האופנוענים המוצדקת אמורה להביא בסופו של דבר לביטול כוונות האוצר לייקר באופן חד את  תעריפי הביטוח חובה לכלים דו גלגליים בנובמבר הקרוב . חשוב לציין שכבר היום תעריפי הביטוח גבוהים ללא כל פרופורציה .
הבוקר (החל מהשעה 07:00) יצאו אלפי רוכבי דו גלגלי ממחלף לטרון לכיוון ירושלים .למרות ניסיון של המטה לתאם את האירוע מול משטרת ישראל – המשטרה סירבה לכל הבקשות מצד נציגי הרוכבים וחסמה הבוקר את צירי התנועה : כביש 1, כביש 3 והיציאה מלטרון . התנהלותה של המשטרה גרמה לפקקי תנועה ענקיים בכיוון לירושלים ולזעמם של אלפי נהגי מכוניות שלא הצליחו להגיע ליעדם. המשטרה אשר הבינה את גודל טעותה, פנתה לנציגי המאבק וביקשה מהם להתפנות מהציר ולאפשר נסיעה שוטפת של התנועה. נציגי המאבק נענו לבקשה ופינו את הציר, אולם ביקשו מהמשטרה אישור להמשיך במאבקם ולהעלות ללשכת שר האוצר במטרה למסור לידיו את מכתבם ולהבין מדוע אינו נענה לבקשתם להיפגש עימם. המשטרה אישרה לכ- 15 נציגי הרוכבים לשרך את דרכם לכיוון לשכת השר. שאר הרוכבים, הופנו לכיוון איצטדיון טדי.
ח"כ היחיד שהביע את נכונותו לעזור עד כה הוא מר יואל חסון אשר הביע את דעתו בעניין : " מאבק האופנוענים כל עוד מתקיים במסגרת החוק הוא מאבק לגיטימי שמטרתו להתמודד עם ממשלה שבניגוד לכל הממשלות האחרות בעולם לא מבינה שאת התחבורה הדו גלגלית יש לעודד ולחזק מכל הסיבות הברורות והנכונות, בוודאי שלא לייקר באופן כ"כ משמעותי את דמיי הביטוח. בכוונתי להוביל את המאבק בכנסת, מאבק שימנע גזירות מסוג אלה. זהו מאבק לרווחת כלל ציבור הנהגים בישראל".
בימים הקרובים צפוי מטה המאבק להודיע על שיבושים נוספים אשר למרות הצער והפגיעה באזרחים המטרה בסופו של דבר חברתית ובהחלט צודקת.

עוד מדו גלגלי