מוכח בשטח: כרית האוויר לאופנועים יעילה !

HELITE מסכמים חצי שנה של פעילות בישראל עם כריות האוויר לאופנועים: 473 מעילי ואפודי כריות אוויר נמכרו, 5 מהלקוחות עברו תאונות קשות, כולם יצאו עם פגיעות קלות בלבד.

ששי כהן 13 בפבר, 2018

חצי שנה לאחר שהושקו בארץ כריות האוויר לאופנוע של חברת HELITE הצרפתית, מדווחת אדקיז טכנולוגיות בע"מ היבואנית, על פעילות החברה בארץ עד כה, המצביעה על הצלחה מרשימה בשיפור בטיחות רוכבי הדו-גלגלי שרכשו את אפודי ומעילי כריות האוויר.



מאז הושקו בישראל מעילי ואפודי כריות האוויר של HELITE באוגוסט 2017, נמכרו 473 יחידות בישראל, נתון בהחלט מכובד בהתחשב בכך שמחיר כרית אוויר בסיסית לאופנוע עומדת על 2,490 שקל. מה שיותר מדאיג הוא כמות התאונות שעברו הרוכבים: לא פחות מ-22 מהרוכשים, עברו תאונות בדרגות חומרה שונות, מהם 5 תאונות קשות עם פוטנציאל גבוה לפציעה קשה או מוות. 
התוצאה לפי דיווחי החברה (שסיפקה גם פרטים על המעורבים בתאונות) לא פחות ממדהימה: כל הרוכבים יצאו מתאונות אלה ללא פגיעה כלל או עם פגיעות קלות בלבד. אף לא אחד מהם נזקק להחלפת מעיל או אפוד כרית האוויר וכל שהיה לעשות כדי להשיבם לרכיבה מחדש הוא להחליף את מכל הגז בחדש (230 שקל).

מבין 473 היחידות שנמכרו, 68 אחוזים מהם רכשו את אפוד הטרטל של HELITE בעל ההגנה המשולשת לגב הרוכב (37 אחוזים בחרו באפוד הזוהר, 31 אחוזים באפוד השחור), 12 אחוז בחרו במעיל 4 HELITE  וונטד (4 עונות), 10 אחוז בחרו במעיל הטורינג, 7 אחוזים בחרו במעילי העור ו-3 אחוז בחרו באפוד ה-GP אייר המיועד ללבישה מעל לחליפת עור לרכיבה ספורטיבית (עם התאמה לגבנון החליפה).
כרית אוויר לאופנוע
אפודי ומעילי כריות האוויר של HELITE הצרפתית מיועדים להעלות משמעותית את רף הבטיחות וההגנה על רוכבים במקרה של תאונה. מנגנון הבטיחות מופעל מכאנית – מעיל הרכיבה מחובר ברצועה וקליפס אל האופנוע ובמקרה של מתיחה בעצמה של 20-25 ק"ג שנגרמת מהתנתקות הרוכב מהאופנוע, מכל CO2 ינפח את כרית האוויר שמסביב לפלג גופו העליון של הרוכב בזמן של עשירית שניה בלבד (0.07 שניה באפוד ה-GP אייר). כרית האוויר מגנה על גב הרוכב, עמוד השדרה, החזה, הצלעות וכל האיברים החיוניים בגוף. בנוסף לכך, כרית האוויר מתנפחת כך שראשו וצווארו של הרוכב מוגנים מפני צליפת שוט וחבטות. בנוסף לכך, חברת HELITE פיתחה את טכנולוגיית ה-TURTLE אשר יוצרת למעשה הגנה כפולה על גב הרוכב ופיזור יעיל עוד יותר של עצמת הפגיעה במקרה של תאונה. לפי טכנולוגיה זו, כרית האוויר נמצאת בין שתי שכבות של מיגון גב קשיח וכך יוצרת בידוד מקסימלי של גב ועמוד השדרה מפני חבטות.





עוד מדו גלגלי