מוצר במבחן: פוינטר מוטו – מערכת איתור לאופנועים

כשכלי רכב דו-גלגליים הינם מטרה נוחה וקלה לגנבים, ומחירי הביטוח המקיף בשמיים, מערכת איתור לאופנועים עשויה להפחית מעט מהדאגות. הכל על המערכת של פוינטר מוטו.

ששי כהן 02 בנוב, 2017
פוינטר מוטו

כלי רכב דו-גלגליים הם פיתרון תחבורתי זול במרבית מדינות העולם. כמובן שבארץ העסק הרבה יותר מסובך: מיסוי דרקוני (בעיקר לאופנועים כבדים), ביטוח חובה מהיקרים בעולם, עלויות טיפולים שלרוב יקרות מתחזוקת רכב פרטי ועוד. את היתרונות של הדו-גלגלי, כולם כמעט מכירים: היעדר פקקים ובעיות חניה, צריכת דלק נמוכה, וכמובן תחושת החופש… שעשויה להיגמר באחת (לא במקרה חלילה של תאונה), אלא במקרה של גניבת הכלי. ביטוח מקיף לאופנוע הוא עסק יקר מאוד, ולרוב מסתכם בלפחות 10% משווי הכלי, מה שגורם כמובן למרבית הרוכבים לא לרכוש אותו, ולהסתפק בחלופות מיגון שונות, כאשר הטובה מביניהם ככל הנראה, היא מערכת איתור לאופנוע/ קטנוע. מה היא מציעה? יצאנו לבדוק את מערכת האיתור של פוינטר מוטו.



פוינטר מוטו (pointer moto)

פוינטר הינה חברה המתמחה בפיתוח מגוון רחב של מערכות ושירותים מבוססי מיקום למיגון ואיתור בארץ ובעולם. מומחיות החברה מתמקדת באיתור והשבת כלי רכב גנובים, מתן שירותי מידע מתקדמים ושירותים מבוססי מיקום לאיתור כלי רכב. בשנים האחרונות הם נכנסו גם לשוק מערכות האיתור לדו-גלגלי ומציעים את מערכת האיתור "פוינטר מוטו" המיועדת לאופנועים וקטנועים. המערכת מאפשרת ניטור של האופנוע 24/7 וכוללת משדר אקטיבי, המתריע ומדווח ישירות לסמארטפון על כל נסיון גניבה, הטיה או גרירה של האופנוע.

התקנה

את מערכת הפוינטר מוטו התקנו על אופנוע מסוג KTM דיוק 390 במרכז התקנות מורשה של החברה בראשל"צ. מדובר במערכת קטנה במיוחד, השוקלת כמה עשרות גרמים בודדות, הניתנת בקלות להסלקה בתוך האופנוע. זמן ההתקנה של המערכת עמד על כחצי שעה בלבד. בנוסף, מדובר במערכת אטומה למים, שאינה מצריכה לוח מקשים ופועלת על ידי צריכת זרם נמוכה במיוחד לדברי היצרן.

מערכת פוינטר מוטו לפני ההתקנה מערכת פוינטר מוטו לפני ההתקנה

המערכת מבוססת על משדר היברידי (בשיתוף סלקום) המשלב שתי טכנולוגיות תקשורת GPS/GPRS לצד טכנולוגיית RF וכן שלוש טכנולוגיות מיקום (לווייני, RF וסלולאר) במוצר אחד המגבות זו את זו בהתאם לצורך ומספקות הגנה מקסימאלית לאופנוע גם במקומות נטולי קליטה.

בפועל…

הפיתרון של פוינטר מציע ללקוח אפליקצייה ייעודית לסמארטפון (ipointer), הכוללת התראות אמת והצגת מיקום של האופנוע בכל רגע נתון באמצעות משדר ה-GPS שלו. הלקוח יכול לבחור את סוג ההתראות שיקבל עם כל תזוזה של הכלי, בעזרת ניהול התראות המציע המאפשרת קבלת מידע על מיקום האופנוע, מעקב, התראה בעת יציאת מאזור מוגדר, התראה בעת חריגה ממהירות מוגדרת, חיווי מתח מצבר, התקשרות ישירה למוקד ועוד. שנשלחות ללקוח באמצעות SMS, אי-מייל או בהודעות "push" בסמארטפון, (אפשר לבחור גם בשלושתם יחדיו) וללא הגבלה וללא תוספת מחיר.

כמה עולה התענוג?

עלות מערכת האיתור פוינטר מוטו (במחיר מבצע שהציעה החברה במהלך אוגוסט 2017) עמד על כ-999 שקל כולל מע"מ והתקנה, כאשר על הסכום הנ"ל יש תוספת של דמי מינוי של 25 שקל בחודש כולל מע"מ.

חוות דעת אישית

בסה"כ נראה שמדובר במערכת יעילה למדי. במהלך חודשיים לשימוש המערכת, בכל תזוזה, הטיה או התנעה וניתוק של האופנוע, נשלחו שלל הודעות באופן מיידי לטלפון, מה שגורם אגב לעומס חריג של הודעות מייל שמתקבל עבור כל נסיעה (ניתן כמובן לכבות את ההתראות אם מעיקות מדי). בנוסף, מדובר גם בסוג של שקט נפשי, כאשר ניתן בכל רגע באמצעות הטלפון לבדוק היכן עומד הכלי. במקרה שלנו, ביטחנו גם את האופנוע בביטוח מקיף וזכינו להנחה כמעט בגובה עלות המערכת כולה ! חסרונות? מייקר את אחזקת האופנוע ב-300 שקלים נוספים בשנה.

האם כל זה מבטיח שהאופנוע לא ייגנב? ממש לא, אבל בכל מקרה עשוי להקשות על הגניבה, ומגביר את האפשרות לאתר את האופנוע ולהחזירו לבעליו במקרה ונגנב. בשורה התחתונה: מומלץ בעיקר לכל מי שלא עושה ביטוח מקיף לאופנוע, כאמצעי הגנה נוסף לקשירת הכלי וכל גורם מיגון נוסף.






עוד מדו גלגלי