מזראטי לבנטה 3.0 ליטר – מבחן דרכים

מזראטי לבנטה הזניקה את מכירות המותג בישראל לשיא, עם מכירה של 78 מדגמי רכב השטח היוקרתי במחצית הראשונה של השנה. מדוע היא קוסמת לכ"כ הרבה לקוחות? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 21 ביול, 2017
מזראטי לבנטה

נתחיל מהסוף דווקא: מזראטי לבנטה היא סיפור הצלחה של החברה בעולם (וגם בישראל). אחרי שנים ארוכות בהן התעלמה יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית משוק רכבי ה- SUV הפורח, שחררה אשתקד לשוק באיחור ניכר החברה את הלבנטה (Levante), רכב פנאי-שטח ראשון ב-100 שנות החברה, שהתקבל עד כה בזרועות פתוחות ברחבי העולם, ומהווה את מנוע הצמיחה המרכזי של מזראטי, בדרך ליעד מכירות של 75,000 מכוניות בשנת 2018. גם בארץ הזניק הלבנטה את מכירות המותג לשיא מכירות השנה, עם מכירה של לא פחות מ-100 מכוניות במחצית הראשונה של 2017, מהן 78 מדגמי הלבנטה!



חזית כוחנית ואגרסיבית למראה חזית כוחנית ואגרסיבית למראה. (צילום: משה נרקיס)
מיצרנית קטנה לשחקן חשוב בשוק היוקרה העולמי
כשמסתכלים על נתוני המכירות של מזראטי בעולם בשנים האחרונות, רואים בבירור את המהפך שעוברת יצרנית מכוניות הספורט האקזוטית בשנים האחרונות. אם את שנת 2013 סיימה היצרנית עם מכירה של 15,393 מכוניות בעולם, אשתקד זינקו המכירות לשיא של 42,100 מכוניות, והיעד לשנת 2018 עומד על כ-75,000 מכוניות בשנה. את הדרך ליעד המכירות השאפתני בעידן החדש של החברה, אמורה החברה להשיג הודות ל- 6 דגמים חדשים שהחלו להגיע לשוק עם הצגת הגיבלי והקוואטרופורטה בשנת 2014 דרך הלבנטה אשתקד, כשברקע 3 דגמים חדשים נוספים.
מסובבת ראשים
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הלבנטה היא אטרקציה על כבישי ישראל, וגם הצבע הלבן והצנוע משהו של רכב המבחן (מבין שלל צבעים נועזים של הדגם), גרר שלל מבטים ועניין בימי המבחן. לא מדובר אמנם באיזה עיצוב חללי פורץ דרך שלא נראה כאן, אולם המראה של רכב שטח מודרני, עם גריל כוחני ומאיים הכולל את הלוגו היוקרתי, יחד עם חישוקי "21 ספורטיביים וצליל מדהים שבוקע מארבעת יציאות המפלטים של הרכב (במצב Sport), גורם להמון נוכחות על הכביש.
מזראטי לבנטה מזראטי לבנטה (צילום: משה נרקיס)
תא נוסעים איכותי ומפנק
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ומושקעת הכוללת שלל דיפוני עור איכותי, אבזור עשיר כסטנדרט ותחושה מאוד נעימה בתא הנוסעים. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור "גראן-ספורט" הגבוהה בהיצע הדגמים בארץ, כלל גם מושבי ספורט תומכים, מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של Harman Kardon, מערך מצלמות היקפי וחישוקי גלגלים בקוטר "21. אם תסתפקו בדגם 'הבסיסי', האבזור עדיין יהיה עשיר כמצופה בסגמנט עם מתלי אוויר, חישוקי "19, מושבי עור חשמליים עם זכרונות לנהג ולנוסע שלצידו, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהינף רגל, ומולטימדיה מקורית עם מסך "8, תומכת אנדרואיד ואפל. אבזור הבטיחות נדיב גם הוא וכולל כסטנדרט התראה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטיה מנתיב והתראה על רכבים בשטחים המתים. נקודות תורפה? בורר ההילוכים אינו הכי נוח לשימוש ומספר פעמים מצאנו את עצמנו מתקשים להעביר בין המצבים.
תא נןסעים מרווח, מאובזר ונעים מאוד לשהייה. תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים מאוד לשהייה.
מעבר לכך, מדובר גם ברכב גדול למדי (למרות שהעיצוב החיצוני מצליח להסתיר זאת בצורה יפה): עם 5.03 מטר באורך, 1.96 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים נדיב של 300 ס"מ, הלבנטה מציע מרווח מכובד לחמישה נוסעים, הנהנים ממושבים נוחים ומפנקים, תאורות LED אישיות ויציאות USB להטענת הסמארטפונים לכל נוסעי הרכב, לצד תא מטען שימושי בנפח נדיב של 580 ליטר, בין השאר בשל היעדר צמיג רזרבי והסתפקות בערכה לתיקון פנצ'רים.
ביצועים
כשחברה שה- D.N.A שלה הוא ספורט וביצועים חמים, מזראטי לא יכלה לפקשקש כשהגיעה לתכנן את רכב הפנאי-שטח הראשון בתולדותיה. אמנם כחלק מהרצון העז להכפיל ולשלש את מכירות החברה בזמן קצר מאוד במונחי עולם הרכב, נכנסת החברה לסגמנטים חדשים בהן לא פעלה בעבר וגם שלל דגמים שלה מצוידים במנועי דיזל החביבים על הקהל האירופאי.  היצע דגמי הלבנטה בישראל כולל את הלבנטה דיזל, המצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 275 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, ו-230 קמ"ש מירביים. מעליו נמצאת הלבנטה בנזין המצוידת במנוע 3.0 ליטר 350 כ"ס המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, ו- 251 קמ"ש מירביים (1 קמ"ש יותר מהגרמניות…) ובפסגת הדגמים מוצעת הלבנטה S המצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר 430 כ"ס, המציעה ביצועים הקרובים מאוד למנועי V8 עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ומהירות מרבית של 264 קמ"ש.
מזראטי לבנטה מזראטי לבנטה (צילום: משה נרקיס)
על הכביש…
מבטיחה וגם מקיימת: מזראטי לבנטה היא אמנם רכב שטח בהופעה, בגובה ובהנעה הכפולה, אך יחד עם זאת, חיה ומתנהגת על האספלט בדיוק כפי שאתה מצפה ממכונית ספורטיבית. הזינוק מהמקום חד, התאוצה ליניארית ומהירה מאוד (6 שניות בדגם הבנזין 350 כ"ס הנבחן כאן), תאוצת הביניים מרשימה לא פחות, תיבת ההילוכים האוטומטית 8 הילוכים מתפקדת למופת, ומעל לכל כל העסק הנ"ל מגובה בצליל ספורטיבי משכר ומענג הבוקע מארבעת המפלטים. למעשה, וויתרנו על האפשרות להתענג על מערכת השמע המשודרגת שמקפיצה את מחיר הרכב בכמה עשרות אלפי שקלים והעדפנו להאזין לצלילי המנוע… אם תרצו שקט, בחירה בתוכניות הנהיגה במצב רגיל תשתיק כמעט לחלוטין את כל הדרמה. אל אלו מצטרפים מערכת הנעה כפולה חכמה, המעבירה רוב הזמן את הכח לגלגלים האחוריים, חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 והגה הידראולי שאינו חשמלי (מזראטי לא מייצרת מכוניות עם הגה חשמלי), המספקים אחיזת כביש פנטסטית והרבה הנאה מנהיגה בכבישים מפותלים, כאילו היה מדובר במכונית ספורטיבית קטנה משמעותית.
מספק הנאה בשפע גם בשטח מספק הנאה בשפע גם בשטח (צילום: משה נרקיס)
בשטח, צריכת דלק
למרות יכולות אמיתיות לנהיגת שטח (לא עם צמיגי הכביש שעימם הוא מגיע), לא ירדנו עם הדגם למסלול שטח אמיתי (כפי שכנראה 98% מהלקוחות יעשו) והסתפקנו בנהיגת שבילים קצרה ומהירה שבעיקר עשתה הרבה אבק, וקצת חול טובעני, עליו דילגה הלבנטה בקלילות ובנוחות מרשימה, הודות למתלי האוויר המאפשרים הגבהת המרכב או הנמכתו בהתאם לתוואי הנסיעה ומאפשרים נוחות נסיעה מצוינת הן בכביש והן מחוצה לו. בסעיף צריכת הדלק, עמדה צריכת הדלק של הרכב על 5.8 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, אך בתנאים מאומצים. סביר להניח שצריכת דלק בנהיגה שגרתית תנוע סביב ה-7 ק"מ לליטר. חשוב לכם במיוחד הנושא? לכו על גרסת הדיזל החסכונית יותר.
משרד ורכב באותו המחיר... החל מ-610 אלף שקל לדגם הדיזל. משרד ורכב באותו המחיר…
לסיכום
מזראטי לבנטה מציעה חבילה משובחת המשלבת בין רכב SUV גדול מימדים למכונית ספורט, עם שילוב מושלם של התנהגות כביש, ביצועים, נוחות וחווית נהיגה כפי שמצופה מיצרן מכוניות הספורט האיטלקי. במחיר החל מ-610,000 שקל לדגם הדיזל, או 625,000 שקל לגרסת הבנזין, המקבילים למדי למחירי המתחרים בשוק היוקרה, מדובר אף בתמורה גבוהה לכסף בשוק היוקרה הצומח, בו לייחודיות ובידול מההמון יש חשיבות גבוהה בקרב הלקוחות, וסמל המזראטי עדיין נחשב לנדיר בארץ ומקדם סטטוס מובהק. חבל רק שחבילות אבזור יקרות להחריד. ( רכב המבחן עם חבילת אבזור לא ממש גדולה בתוספת של 100 אלף שקל ! בשורה התחתונה: מזראטי לבנטה היא המכונית החשובה ביותר של המותג בעולם, ותעשה לו טוב כפי שעשה דגם הקאיין לפורשה המתחרה.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, ביצועים, צליל, נוחות, חווית נהיגה, סמל נגד: צריכת דלק, חבילות אבזור יקרות לסיכום: איך אומרים חלום באיטלקית?