מטוס אל על החדש בצביעת הרטרו נחת בישראל

מטוס הדרימליינר 787 השישי של אל על נחת הבוקר בישראל, בגרסת רטרו נוסטלגית בהשראת מטוסי הבואינג 707 של החברה משנות ה-60, ועם דיילת רטרו אורחת מפורסמת במיוחד…

ששי כהן 14 באוג, 2018

חברת התעופה הלאומית אל על השיקה הבוקר בנתב"ג את מטוס הבואינג 787 דרימליינר ה-6 שלה, אשר לכבוד חגיגות 70 שנה למדינה ולחברת התעופה, נצבע בצביעת רטרו מרהיבה בהשראת מטוסי ה-707 של החברה משנות ה-60. שמו של המטוס החדש – "רחובות", כשמו של מטוס הבואינג 707 הראשון של החברה, שהיה בשירות אל על משנת 1961 ועד שנת 1989, והיה למטוס הסילון הראשון של החברה בארץ.




אל על 787 דרימליינר בצביעת הרטרו


הבוקר בשעה 8:50 נחת המטוס החדיש שהגיע בטיסה ישירה ממפעל בואינג שבסיאטל, בטיסה שארכה 12 שעות ו 9 דקות. המטוס מצטרף לחמישה מטוסי דרימליינר של החברה, מתוך 16 שהוזמנו שעתידים להחליף את מטוסי הבואינג 767 ו-747 המיושנים. מיד לאחר טקס ההסלנה המסורתי שנערך עם נחיתתו בארץ, בו שתי כבאיות רשות שדות התעופה משפריצות מים על המטוס החדש, ירדו דיילי הטיסה כשהם לבושים במדי הדיילים של אל על משנות ה-60.

דיילי אל על במדי הרטרו הנוסטלגים


לדברי מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "בימים הקרובים נארח את ילדי עוטף עזה לטיסה במטוס והם יהיו הנוסעים הראשונים שיטוסו במטוס הזה, בתקווה שזה יסב להם קצת נחת". הטיסה המסחרית הראשונה של מטוס זה צפויה לערך ביום שישי הקרוב לניו יורק.

אורחת מיוחדת בטקס היתה הגברת שרה נתניהו, שבצעירותה עבדה בתור דיילת אל על, שם גם הכירה את בעלה. נתניהו הגיעה לטקס כשהיא לבושה במדיי דיילת של אל על…

הגברת שרה נתניהו במדי דיילת אל על בהשקת מטוס הרטרו


תודתנו לספוטר המטוסים באינסטגרם אופיר כהן (israel.spotter)