מטרו מוטור חושפת מחירון חדש ומוזל לדגמי ה-125 סמ"ק

מטרו מוטור מפרסמת מחירון חדש ומוזל לדגמי ה- 125 סמ"ק הכולל את הפחתת מס הקניה בשיעור של 15% כפי שהחולט השבוע.

ששי כהן 21 ביול, 2016
ימאהה טריסיטי 125

יממה אחת בלבד לאחר שחתם שר האוצר משה כחלון על צו המפחית את שיעור מס הקניה המוטל על כלי רכב דו-גלגליים, שנפח מנועם אינו עולה על 125 סמ"ק, פרסמה אתמול מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי בישראל את מחירי כלי ה-125 המעודכנים, זאת לאחר הורדת רכיב מס הקנייה ב-15% אמש. יצוין כי המחירים לצרכן הופחתו באופן מידי, זאת  למרות קיומו של מלאי כלים ששוחררו כבר ממכס על פי המיסוי הגבוהה יותר, טרם הפחתת המיסוי.
הפחתת המיסוי הלגיטימציה והתמיכה של וועדת הכספים, משרד האוצר ומשרד התחבורה בתחבורה דו-גלגלית מהווים זריקת עידוד משמעותית לענף. קטנועי ה-125 מהווים לא רק חולץ פקקים עירוני, אלא גם מהווים לרוב את כרטיס הכניסה לעולם הדו-גלגלי. יחד עם זאת, עידוד נוסף באמצעות הפחתת מיסוי גם בכלי ה-250 וה-300 סמ"ק, תועיל באופן ישיר גם להפחתת עומסי התנועה הבין עירוניים, מהפריפריה הקרובה למטרופולין.
מדובר בהפחתה קלה בסה"כ במחיר שנעה בין 500 ש"ח לדגמים הזולים ועד כ-2,000 ש"ח בדגמי ה- 125 סמ"ק היקרים. בכל מקרה, מדובר בצעד חיובי ומעודד נוסף עבור קהל משתמשי הדו-גלגלי בארץ, ונותר לקוות שבעתיד יבינו סוף סוף במשרד האוצר שמדובר בפיתרון זול מכל השקעה אחרת בתשתיות כדי להפחית את העומס הבלתי נסבל בכבישים.
להלן המחירים המעודכנים בדגמי ה-125:
מחירון חדש לדגמי 125 סמ"ק המיובאים ע"י מטרו מוטור מחירון חדש לדגמי 125 סמ"ק המיובאים ע"י מטרו מוטור