מיוצר בישראל: מרכבים תשיק בקרוב את האוטובוס החשמלי

חברת מרכבים נכנסת לראשונה לתחום האוטובוסים החשמליים הידידותיים לסביבה, ותשיק בקרוב את האוטובוס החשמלי הישראלי הראשון.

ששי כהן 17 במאי, 2018

לאחר שבשנים האחרונות הגיעו לישראל כמויות קטנות של אוטובוסים חשמליים, שיובאו לארץ ממספר מפעלים סינים, נכנסת חברת "מרכבים" הישראלית לשוק האוטובוסים החשמליים הידידותיים לסביבה, ותשיק בקרוב את האוטובוס החשמלי הראשון שיורכב בישראל. למרות בחברה מדווחים על אוטובוס מתוצרת ישראל, מדובר למעשה במפעל הרכבה מקומי לדגם חשמלי של החברה הסינית "גולדן דרגון".


האוטובוסים החדשים יפעלו באמצעות אנרגיה חשמלית שתצמצם את פליטת המזהמים מהאוטובוס, תעזור לשמור על איכות הסביבה, ותצמצם את עלויות האחזקה של חברות האוטובוסים. צמד הדגמים הראשונים מתוצרת מרכבים שיעלו בשבועות הקרובים לכביש, ימסרו לחברות אגד ודן.

האוטובוסים עומדים בתקינה אירופאית יורו 6, מרכבי האוטובוסים עשויים מפלדת אל-חלד (נירוסטה) המקנה חוזק ובטיחות ובשלוב ההנעה חשמלית מוזילים באופן דרמטי את עלויות ההפעלה והתחזוקה של האוטובוסים. הנעת האוטובוסים תתבצע על ידי סוללות נטענות שיספקו לאוטובוסים החשמליים את הכוח הנדרש עבור הנסיעה, כל אוטובוס מדגם זה מיועד לשאת עד 80 נוסעים בו זמנית, וטווח הנסיעה המוערך של האוטובוס בין הטענה להטענה מוערך בלפחות -200 ק"מ, טווח זה מכסה יום עבודה מלא של אוטובוס עירוני.

האוטובוס החשמלי של מרכבים. צילום: יח"צ

הרכבת האוטובוסים החשמליים הסינים בישראל, היא צעד נדיר בתעשיה, לאחר שעד כה הגיעו כל האוטובוסים הסיניים (שהשתלטו בינתיים על חלק נכבד מהשוק) כשהם מוגמרים, מה שאיים על תעשיית הרכבת האוטובוסים הישראלית. עם המהלך החדש של מרכבים, מדובר ללא ספק בבשורות מעודדות לשוק המקומי.

רמי טסלר, סמנכ"ל שיווק חברת מרכבים: "חברת מרכבים פועלת רבות ומחוייבת למען שמירה על איכות הסביבה. רק לאחרונה זכינו בפרס תו הזהב לאיכות, בטיחות ואיכות הסביבה וזאת כתוצאה ישירה של מאמצינו הרבים בנושא. פננו כל העת בחדשנות ופתוחים חדשים וכחלק מאותם מאמצים פועלת בימים אלו החברה בייצור האוטובוס החשמלי הראשון כחול-לבן, בשיתוף עם חברת גולדן דרגון. אנו מאמינים כי עתיד התחבורה פונה אל תחבורה ירוקה המונעת באנרגיות חלופיות, האוטובוס החשמלי כאמור אינו פולט מזהמים והנעתו שקטה ביותר וכמעט שאינו נשמע, נתונים אלו מסיעים רבות לשמירת איכות הסביבה."

חברת מרכבים המובילה בישראל בייצור ושיווק תמהיל רחב של אוטובוסים, ממוקמת בפארק תעשיה החדש בקיסריה, ומייצרת כ-600 אוטובוסים בשנה. היא מובילה את התעשייה בארץ, מעסיקה כמה מאות עובדים, ומתגאה בייצור כחול-לבן שלה.