מימד חדש: פיג'ו 5008 החדש 2018 בישראל

פיג'ו 5008 החדש מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים, וישווק בארץ בדגמי דיזל ובנזין, עם אבזור עשיר כסטנדרט, שלל מערכות בטיחות ומחיר שיחל ב-179,900 שקל.

ששי כהן 11 בדצמ, 2017

בדיוק שנה לאחר שהושק בארץ פיג'ו 3008 החדש, הג'יפון החדש שהפך בשנה החולפת לדגם הנמכר ביותר של פיג'ו בישראל, עם כ-1,834 יחידות שעלו לכביש עד סוף נובמבר, מרחיבה יבואנית פיג'ו את היצע דגמי הפנאי שלה ל-3 (יחד עם ה-2008), ומתחילה בשיווק ה-5008 החדש, הנכנס לקטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים, כמתחרה לדגמים פופולרים כמו: מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק. לדברי היבואן, ה-5008 תהיה חוד החנית בגידול מכירות פיג'ו בישראל, לנוכח המעבר של סגמנט מכוניות המנהלים הקלאסיות לסגמנט ה- D-SUV אליו משתייך הדגם החדש.



בשונה מהדור היוצא של ה-5008 שהציע מרכב בעיצוב מיניוואן, הדור השני של ה-5008 זוכה לעיצוב חדש בסגנון קרוסאובר, האמור לקרוץ הרבה יותר מבעבר ללקוחות, עם דימיון ניכר ל- 3008 המעוצבת ומידות אקסטרה לארג', עם 4.64 מטר אורך (19+ ס"מ), רוחב זהה של 1.84 מטר, גובה של 1.64 מטר (2+ס"מ), ובסיס גלגלים של 284 ס"מ (16+ס"מ), המבטיח תא נוסעים מרווח למדי ל-7 נוסעים, כאשר כל  7 המושבים עצמאיים וניתנים לשלל כיוונונים. מרווח הגחון שלו מכובד ביחס לקטגוריה ועומד על כ-23 ס"מ, המאפשרים לו תנועה בשטח קל. נפח תא המטען בקיפול השורה השלישית, עומד על כ-780 ליטר.

פיג'ו 5008 החדש 2018 (צילום: רונן טופלברג)

פיג'ו 5008 החדש 2018 (צילום: רונן טופלברג)


בתוך תא הנוסעים מציע ה-5008 החדש את סביבת הנהג המוכרת מה-3008 בשינויים קלים, הכוללת עיצוב מודרני בטכנולוגיית ה-i-Cockpit העוטפת את הנהג ומקנה אווירה של תא טייס, מוט הילוכים אלקטרוני בסגנון סטיק והגה ספורטיבי וקטנטן. הדגם ישווק בארץ ב-3 רמות גימור, כאשר כבר ברמת הגימור הבסיסית "Active", האבזור נדיב וכולל: לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 תומך עברית, ובעל אפשרות להתאמה אישית של התצוגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום מסוג LED קדמית. תאורת LED מלאה אחורית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8, התומכת ב-Apple Carplay, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה קטום ספורטיבי מצופה עור, חישוקי "18 קלים, 6 כריות אוויר, חבילת כרום חיצונית ועוד. רמת הגימור "פרימיום" הגבוהה יותר, כוללת בנוסף: בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי מושבים משולבי עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, גג שמש פנורמי נפתח, מושב נהג חשמלי, שמשות אחוריות כהות ועוד.
פיג'ו 5008 החדש 2018

פיג'ו 5008 החדש 2018


מימד חדש של בטיחות
לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, כבר ברמת הגימור הבסיסית "אקטיב" כולל הדגם התרעה על שמירת מרחק, כולל זיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש, התרעת עירנות הנהג, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה ועוד. מרמת הגימור הבאה והלאה, כוללת המכונית גם בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית והחלפת אורות אוטומטית.
פיג'ו 5008 החדש 2018 (צילום: רונן טופלברג)

פיג'ו 5008 החדש 2018 (צילום: רונן טופלברג)


היצע המנועים
היצע הדגמים כולל בגרסת הבסיס את מנוע הטורבו-דיזל 1.6 ליטר 120 כ"ס ומציעה לצד תצרוכת דלק מרשימה של 23.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, גם ביצועים נאים עם מומנט מרבי של 30.6 קג"מ, המתקבל כבר ב-1,750 סל"ד, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.9 שניות ומהירות מרבית של 184 קמ"ש. לצידה תוצע גרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר 165 כ"ס, המציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, מהירות מרבית של 206 קמ"ש ותצרוכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר בממוצע. בפסגת היצע הדגמים, תוצע ה-3008 GT בגרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר 180 כ"ס, המפיקה מומנט מרבי של 40.8 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד, ומציעה ביצועים מרשימים עם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 208 קמ"ש ותצרוכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. שלושת הדגמים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת AISIN היפנית בעלת 6 הילוכים.
מחיר פיג'ו 5008 יחל ב-179,900 שקל לדגמי הבנזין ודיזל ברמת הגימור "אקטיב", כ-196,900 שקל לדגמי ה-"פרימיום" ועד 239,900 שקל לדגם ה-GT החזק ומאובזר ביותר. למזמינים בחודש דצמבר 2017 – תוענק מערכת טאץ' בשווי 4,000 שקל במתנה.