מיצובישי אאוטלנדר PHEV בארץ

רכב הפנאי החסכוני ביותר בדלק בארץ : מיצובישי אאוטלנדר PHEV נוחת בישראל עם יחידה היברידית פלאג אין נטענת, המאפשרת עד 52 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. המחיר יחל ב- 224,900 ש"ח.

ששי כהן 10 ביונ, 2014
מיצובישי אאוטלנדר PHEV

חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, מרחיבה את משפחת האאוטלנדר המצליח ומתחילה בשיווק מיצובישי אאוטלנדר PHEV הייבריד- פלאג-אין המבטיח להיות רכב הפנאי החסכוני ביותר בדלק בארץ, ואולי אף הרכב החסכוני ביותר בכלל עם נתונים של 54 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, קיימים הבדלים קלים מאוד מגרסת הבנזין המוכרת, כשעירם, תוספת קלה של פתח טעינה בצד ימין של הרכב המתווסף לפתח טעינת הבנזין שבצד השני. את השינוי העיקרי תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם מצויד האאוטלנדר PHEV במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר וצמד מנועים חשמליים ( אחד מלפנים והשני מאחור ) המפיקים הספק כולל מירבי של 203 כ"ס ( ומאפשרים על הדרך הנעה 4X4 ). עם יחידת הכח הנ"ל, מאיץ הרכב ל- 100 קמ"ש תוך 11 שניות ומגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש. כחלק מהיותו רכב פלאג-אין הנטען גם מרשת החשמל הביתית, מספק האאוטלנדר אפשרות ייחודית לנסיעה " על חשמל " בלבד למרחק של עד 52 ק"מ ובמהירות של עד 120 קמ"ש, לפי נתוני היצרן, מה שמעניק לרכב תצרוכת דלק ממוצעת של 52.6 ק"מ לליטר! לפי נתוני היצרן. פליטת ה- CO2 שלו מרשימה לא פחות ועומדת על 44 גרם לק"מ בלבד. במיצובישי מעריכים שאנשים הנוסעים עד 30-40 ק"מ בממוצע ביום, ייתכן ולא יצטרכו לבקר בתחנת הדלק כלל.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEV


האפשרות לנסוע למרחק גדול כ"כ ובמהירות גבוהה על גבי המנועים החשמליים בלבד, מתאפשרת הודות לשימוש במצברי ליתיום-יון, הנטענים או ע"י רשת החשמל הביתית תוך 4.5 שעות, או אם תרצו במהלך נסיעה של 40 דקות ע"י מנוע הבנזין שתשרוף לכם 3 ליטרים נוספים של דלק, אך הופך להיות לא ממש כלכלי, שכן טעינה דרך רשת החשמל הביתית תעלה לכם 7.5-8 ש"ח בלבד.
יחד עם זאת, בשל בעיות של רישוי מקומיות המונעות לעת עתה שימוש במטען ייעודי המאפשר טעינת הרכב ללא שימוש בעמדת טעינה, יצטרכו רוכבי האאוטלנדר PHEV לרכוש עמדת טעינה ביתית קבועה מחברת ג'ינרג'י בעלות של 5,000 ש"ח + התקנה בעלות של 2,000-3,000 ש"ח ( בהתאם לתשתית הנדרשת ), מה שמייקר את רכישת הרכב הראשונית בסכום לא מבוטל.
מחיר מיצובישי אאוטלנדר PHEV אטרקטיבי, הודות להגדרתו ברמת זיהום 1 המעניקה לו מס נמוך של 20%, נקבע על 224,900 ש"ח. לדברי היבואן עיקר לקוחותיו יגיעו מלקוחות דגמי יונדאי סנטה פה, הונדה CRV, פורד אדג', ואחרים, שיקבלו בעלות רכישה דומה, רכב מאוד מתקדם טכנולוגית, בעל אמירה " ירוקה " + התואר " רכב הפנאי החסכוני ביותר בארץ ".


מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEV