מיצובישי אטראז' מבחן דרכים

מיצובישי אטראז', המשפחתית האוטומטית הזולה בארץ, מבטיחה למשפחות צעירות משפחתית קומפקטית חדשה במחיר של משפחתית משומשת בת שנתיים. הנתונים על הנייר נראים מרשימים. האם גם בפועל? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 18 במרץ, 2014

מנהרת הזמן
האם מיצובישי ישראל עומדת לשחזר את ימיה היפים משנות ה-90? לאחר שסיימה את שנת 2013 עם זינוק של 150% במסירות, ונהנתה ממכירות מצוינות לרכב הפנאי מיצובישי אאוטלנדר, לצד מכירות מרשימות מאוד גם לרכב הסופר-מיני מיצובישי ספייס-סטאר, תוקפת מיצובישי בתחילת 2014 גם את שוק המשפחתיות הקומפקטיות עם האטראז' החדשה, שפונה למשפחות צעירות ומבטיחה על הנייר חבילה משפחתית קוסמת לצד תג מחיר של 95,000 שקל, ההופך אותה למשפחתית האוטומטית הזולה בארץ. במיצובישי מאמינים מאוד ברכב החדש וחושבים שהוא הרכב הנכון בזמן הנכון, שיאפשר למעמד הביניים לרכוש רכב משפחתי חדש במחיר הנמוך ב-35 אלף ש"ח ממחיר משפחתית חדשה " בגודל מלא ", העונדת תג מחיר של 130 אלף שקל בממוצע. על הנייר יש לה נתוני פתיחה מאוד מרשימים. השאלה היא אם היא עומדת בזה גם במבחן המציאות. יצאנו לבדוק.

מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )


משפחתית קומקפטית?
מיצובישי אטראז' מבוססת אמנם על מכונית הסופר-מיני ספייס-סטאר וחולקת עימה לצד השלדה המשותפת גם שלל מכלולים משותפים. למרות זאת, הציפיה לקבל ספייס-סטאר שהדביקו לה באגאז' מאחור מתבדה במבחן המציאות הודות לתכנון חכם המספק בסופו של דבר מכונית מרווחת במפתיע. עד כמה מרווחת? אם נחזור רגע 20 שנה לאחור לאותה מיצובישי לנסר המשפחתית שהכתירה את מיצובישי אז כמלכת השוק הישראלי, האטראז' "הקומפקטית" נופלת ממנה רק בממד האורך עם 4.24 מטר, הקצרים רק ב- 8 ס"מ מהלנסר ההיא. בסעיף הרוחב, רושמת האטראז' רוחב זהה עם 1.67 מטר, גובה המכונית זינק בלא פחות מ- 17 ס"מ ל- 1.51 מטר ובסיס הגלגלים אף ארוך יותר ב- 10 ס"מ ועומד על 255 ס"מ. התוצאה במציאות, רכב מרווח מהציפיות, שארבעה נוסעים מבוגרים לא יתקשו למצוא בו מרווח מספק, כאשר הספסל האחורי מרווח במיוחד עם שפע של מקום לרגלי הנוסעים. גם בסעיף השימושיות מפתיעה המכונית עם תא מטען בנפח 450 ליטר , הגדול מלא מעט תאי מטען של משפחתיות גדולות יותר. ומה לגבי העיצוב החיצוני? הדעות חלוקות אך בסה"כ מדובר במכונית נאה, גם אם לא מסובבת ראשים.
מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )


תא הנוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג המוכרת למי שכבר הכיר את הספייס סטאר, ותכליתה עיצוב נאה ואיכות הרכבה גבוהה, אך שימוש בחומרים זולים כולל שפע של משטחי פלסטיק נוקשה וגימור זול עם שלל ברגים חשופים בתא הנוסעים. המושבים עצמם נוחים, אך קשיחים בצורה מעט מוגזמת והמרווח לנוסעים כפי שכבר כתבנו, מרשים לטובה. כחלק מהרצון לטשטש את תא הנוסעים הפשוט, מגיעה המכונית לארץ עם אבזור עשיר במיוחד כסטנדרט (רמת גימור INSTYLE )הכולל : חיישני גשם ואורות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ( בהתקנה מקומית ) הכוללת : מערכת ניווט, DVD, דיבורית BT, מצלמת רוורס, וחיבורי USB ו- AUX. עוד בתפריט : כניסה והתנעה ללא מפתח, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, חישוקי גלגלים "15 קלים, 6 כריות אוויר, שמשות אחוריות מושחרות וכל האבזור החשמלי המקובל. במקביל, קיים גם דגם לציי רכב "INVITE " ערום יותר במחיר מוזל של 1,000 ש"ח שלא רלוונטי ללקוח הפרטי.
מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )


יחידת כח
מתחת למכסה המנוע, מצוידת האטראז' במנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למרות הספק צנוע יחסית של 80 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 10.8 קג"מ, מצליחה האטראז' לספק ביצועים מספקים הם לתנועה עירונית והן מחוץ לעיר, בין השאר, הודות למשקל נמוך של 945 ק"ג לרכב. הנתונים הרשמיים מספרים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 13.3 שניות ומהירות מרבית של 174 קמ"ש. בפועל, אם אתם לא ממש חובבי נהיגה, הביצועים בהחלט יספקו אתכם. האטראז' מכוונת להיות מוביל נוסעים פרקטי וחסכוני ולא כרכב לנהג החובב, ואם תתיחסו אליה כך, לא תתאכזבו. יחד עם זאת, לרכב 2 נקודות תורפה עיקריות: בידוד תא הנוסעים מרעשי המנוע לא מוצלח וכל נהיגה מעט אגרסיבית עם לחיצה בריאה על דוושת הגז, מייצרת רעש מוחשי ברכב, ודבר נוסף, כצפוי ממנוע 3 צילינדרים קומקפטי, בעת עמידה ברמזור לדוגמא, ישנם רעידות קלות בתא הנוסעים. לא קריטי, אך קחו בחשבון.
מיצובישי אטראז' - תא מטען גדול למדי ( wheel )

מיצובישי אטראז' – תא מטען גדול למדי ( wheel )


מיצובישי אטראז' צריכת דלק
את סעיף ביצועי המנוע, חותמת האטראז' עם צריכת דלק נאה, שאמנם לא מתקרבת כל-כך לנתוני היצרן, אולם בהחלט השיגה תוצאות שמכניסות אותה לקבוצת המשפחתיות החסכוניות. במהלך שלושת ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של האטראז' על 16 ק"מ לליטר בממוצע בפועל, בנסיעות שכללו שלל נסיעות עירוניות פקוקות, אך גם ק"מ רב בדרך המהירה. את רוב הנסיעות אגב, היא עשתה בתפעול מלא של חמשת המושבים בנסיעה משפחתית עם שילוב חלקי של מזגן. אני מניח שנסיעה של אדם בודד, בדרך לעבודה לדוגמא, תניב תוצאה טובה אף יותר.
מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )

מיצובישי אטראז' מבחן דרכים ( wheel )


להיט נוסף של מיצובישי?
מיצובישי אטראז' מצטרפת לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות הזולות שזוכה לתנופת מכירות בארץ, ומציעה חבילה משפחתית מרווחת, שימושית, חסכונית ומאוד מאובזרת. בצד השלילה, היא מעט רועשת, ולא מתאימה לחובבי הנהיגה הדורשים גם ביצועים וקצת הנאה מנהיגה. בשילוב המחיר הנמוך משמעותית ביחס למתחרותיה, העומד כיום על 94,900 ש"ח, מתקבלת כאן מכונית עם תמורה טובה לכסף, שמתאימה בדיוק עבור אותם אנשים המבקשים להתקדם לרכב חדש וחסכוני במחיר של משפחתית " בגודל מלא " בת שנתיים-שלוש. בשורה התחתונה : מכונית פרקטית וחסכונית שלא תקרע לכם את חשבון הבנק.