מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

מיצובישי לקחו את מעצב הרכב מניסאן שעיצב את ה- 370Z וה-GTR הספורטיביות, ביקשו ממנו להפגין את כישוריו בעיצוב ג'יפון, הוסיפו לו את השם "אקליפס" ששירת מכונית ספורט בעבר וציידו אותו במנוע טורבו חזק. איך כל זה מתנהג במציאות? יצאנו לבדוק. מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים.

ששי כהן 05 במאי, 2018
מיצובישי אקליפס קרוס

מיצובישי ישראל 2018: 87% מהמכירות הם ג'יפונים וטנדרים
הרבה שנים חלפו מאז ששלטו בכבישי ישראל הלנסר והסופר-לנסר בשנות ה-90. מיצובישי אמנם גם היום מדורגת בין עשרת מותגי הרכב הנמכרים בישראל (מקום 8 מתחילת השנה), אך משהו בתמהיל המכוניות שלה השתנה ללא היכר מאז אותם ימים: עידן המשפחתיות הקלאסיות חלף מהעולם, (אין למיצובישי שום משפחתית אמיתית היום בהיצע), ודגמי הספייס סטאר והאטראז' הקומפקטיים, מחזיקים רק 13% מהמכירות. יתר המכירות מגיע בעיקר מדגמי הפנאי-שטח והטנדרים.




מיצובישי אקליפס קרוס – רכב פנאי רביעי של מיצובישי
אל הפג'ארו והאאוטלנדר הוותיקים, הצטרף בסוף 2017 גם ה-ASX החדש והקומפקטי, אך למיצובישי היתה חסרה עוד חוליה חשובה בהיצע הדגמים הנוכחי, שתתחרה בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים בגודל בינוני כמו הספורטאז' והטוסון הפופולרים, המרכזים מכירות ענק מדי שנה בשוק הישראלי. אל המשבצת הזו בדיוק, נכנס עתה האקליפס קרוס, אשר ינסה לצוד לקוחות מהמתחרים ועשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של מיצובישי בשנים הקרובות, כאשר ככל הנראה גם חלק לא קטן מהמכירות יגיע על חשבון האאוטלנדר הגדול יותר, עבור מי שלא חשוב לו באמת 7 מושבים.

עיצוב ספורטיבי דמוי קופה

עיצוב קרוס קופה ספורטיבי 

על המעצב הבכיר של ניסאן שעבר לפני מספר שנים לשרת את מיצובישי, הוטלה המשימה לעצב את הג'יפון החדש של החברה, ועבור מי שאחראי היה בעבר על עיצובים נועזים כמו הג'וק, ה- Z370 וה-GT-R של ניסאן, היה זה די טבעי שעיצוב הדגם החדש יהיה ברוח ספורטיבי. בשעה שחזית הרכב החדש מזוהה מיידית עם שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי, מבט מהצד חושף עיצוב דמוי קופה ספורטיבי, וחלקה האחורי של המכונית חריג ביחס למקובל וללא ספק בולט ומיוחד, עם שמשה אחורית גדולה אשר נחצית לשתיים ע"י ספוילר מובנה.   היו כאלה שלא עפו על זה, אבל בכל מקרה מדובר ללא ספק ברכב נאה והצבע האדום של רכב המבחן בהחלט סייע לו לבלוט בשטח (יותר נכון בעיר).

תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, בין השאר הודות למידות המשפחתיות של הרכב, עם 4.4 מטר אורך, 1.8 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים של 267 ס"מ, המעניקים מרווח נאה במיוחד גם לנוסעים מאחור. לצד אלה, כדי ליהנות ממרווח נאה ליושבים מאחור, תא המטען צנוע יחסית ועומד על 341 ליטר בלבד, הצומחים עד ל-448 ליטר ממוצעים לקטגוריה, במידה ותצמצמו את המרווח לרגלי הנוסעים במושב האחורי (המושב נע על מסילה) אל אלו מצטרפים עיצוב דשבורד מודרני ומתקדם, צג מגע מרכזי "7 בסגנון "צף", איכות חומרים גבוהה והנדסת אנוש טובה. תלונות נרשמות במשטח המגע המיותר לתפעול מערכת השמע, שמעט מסורבל ואפשר להסתדר היטב בלעדיו (בדומה לרוב גם אצל מה שקורה אצל המתחרים) ולוח תצוגה עילית של נתוני הדרך שגדול מדי, שיותר מפריע לטעמי בעין מאשר עוזר.

תא מטען בנפח 341-448 ליטר בהתאם למיקום הספסל האחורי

אבזור

האקליפס קרוס משווק בארץ ב-4 רמות גימור, כאשר כבר מרמת הגימור INTENSE תקבלו את מערכת המולטימדיה המקורית עם מסך מגע "צף" "8, מצלמת רוורס, waze, שלל אפליקציות, משטח מגע לשליטה ותמיכה ב- Android Auto ו- Apple CarPlay, בקרת אקלים חישוקי גלגלים קלים "18, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט ועוד. גרסת ה"INSTYLE כוללת בנוסף: גג שמש פנוראמי חשמלי, קיפול מראות חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח. דגם ה-"Premium" שנבחן כאן, כלל בנוסף ריפודי עור, תאורת חזית מסוג LED עם שטיפת פנסים, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים ועוד. דגם ה- ELITE הבכיר יוצע גם עם הנעה כפולה ובורר תכניות נהיגה. האבזור הבטיחותי נדיב וכולל כסטנדרט: התרעות על סכנת התנגשות בכלי רכב והולכי רגל עם בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, 7 כריות אוויר ועוד. גרסת ה-INSTYLE כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית ו-2 רמות הגימור הגבוהות כוללות גם התרעת שטח מת במראות ותנועה חוצה מאחור. מעבר לכך, הרכב נבחן בריסוק וזכה לחמישה כוכבי בטיחות.

עיצוב מודרני ולא שגרתי לחלקה האחורי של המכונית

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מצויד האקליפס קרוס במנוע טורבו בנזין ראשון של החברה בארץ, בנפח 1.5 ליטר, המפיק 163 כ"ס ומומנט של 25.3 קג"מ, ומשודך לגיר אוטומטי רציף המדמה חלוקה של 8 הילוכים. על הכביש  מדובר ביחידת כח חזקה ושקטה, המספקת ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, מומנט נדיב הזמין לרגל ימין כמעט לאורך כל טווח הסל"ד, ומספיק כח לבצע עקיפות זריזות כשצריך. את ההפתעה סיפק הרכב גם כאשר הגענו לכבישים מפותלים, שם הפגין האקליפס קרוס אחיזת כביש גבוהה, ואפילו הנאה גבוהה מנהיגה ביחס למקובל אצל מרבית המתחרים. מחמאה נוספת ניתן לרשום גם להתנהגות תיבת ההילוכים הרציפה, אשר דומה מאוד באופי פעילותה לתיבה אוטומטית "רגילה" (פלנטרית), ועם הרבה פחות תחושה של נסיעה על הילוך אחד גם תחת מאמץ. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה, עם מתלים שלרוב מסתדרים היטב עם האספלט הישראלי, וצירכת דלק סבירה שעמדה על כ-9.5 ק"מ לליטר במבחן, בתנאים שאינם מאומצים.

9.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

לסיכום

מיצובישי אקליפס קרוס נכנס לקטגוריה הלוהטת של רכבי הפנאי המשפחתיים, שם צפויה לו תחרות לא פשוטה, עם ריבוי מתחרים ותחרותיות גבוהה הגוררת עימה גם ירידת מחירים ושוק 0 ק"מ פעיל "הגונב" לקוחות רבים מאולמות התצוגה המסורתיים. יחד עם זאת, עבור אלו שמחפשים רכבי פנאי עם מנוע טורבו חזק, מדובר ככל הנראה באופציה היפנית היחידה כיום בשוק, בשעה שמרבית האירופאיות כבר מצוידות במנוע טורבו. במחיר התחלתי של 148,900 שקל לדגם ה-INTENSE הבסיסי,  הוא מעט יקר מהמקובל בקטגוריה, אולם לזכותו מנוע טורבו חזק המספק ביצועים טובים, המקבילים או אף טובים יותר מהמתחרים בעלי מנועי 2.0 ליטר, וכן רמת אבזור מרשימה כבר בדגם הבסיסי, המשפרת את התמורה למחיר. כשמוסיפים למשוואה גם את המוניטין היפני והאמינות הגבוהה הצפויה לדגם, מתקבלת כאן עסקה טובה עם קריצה לחובבי ההגה והביצועים שביניכם, אשר מצטרפים לעדר הג'יפונים שמציף את ארצנו, ומעויינים לפחות בג'יפון קצת יותר מתקשר וכיפי לנהיגה.
בעד: עיצוב, תא נוסעים, אבזור, בטיחות, ביצועים נגד: צריכת דלק סבירה לסיכום: ג'יפון יפני משפחתי בניחוח ספורטיבי