מיצובישי ספייס סטאר 2017 – מבחן דרכים

מיצובישי ספייס סטאר זוכה למתיחת פנים מקיפה, המבטיחה לטפל בנקודות התורפה של הדור היוצא, ועל הדרך משפרת את המראה והפינוקים בתא הנוסעים. יצאנו לבדוק.

ששי כהן 20 בדצמ, 2016

3 וחצי שנים לאחר שנחתה בארץ מיצובישי ספייס סטאר, עם מיצוב לא ברור הנע בין מכונית מיני לסופר-מיני, נתון שככל הנראה תרם לה רבות בדרך להיות אחת מהמכוניות הקטנות הפופולריות בארץ (ובעיקר בקרב ציי רכב), לאחר היעדרות של מספר חודשים מהשוק עקב סיום המלאי והמתנה לדגם המחודש, נחתה לאחרונה בארץ הספייס סטאר עם עיצוב מחודש והבטחה לטיפול בנקודות התורפה העיקריות של הדור היוצא. מה יש לה להציע מול הקטנות המודרניות? יצאנו לבדוק.




עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית חדשה ונאה יותר עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית חדשה ונאה יותר
הופעה בוגרת ומכובדת יותר
מפגש במציאות עם מיצובישי ספייס סטאר החדשה, חושף מכונית הרבה יותר נעימה לעין מהדור היוצא. במיצובישי שתלו פרצוף חדש לרכב הכולל יחידות תאורה מודרניות המשלבות תאורה ראשית בי-קסנון ותאורת LED ליום, שבכה קדמית רחבה יותר ופגוש מודגש שתורם למראה מעט ספורטיבי יותר. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים "15 בעיצוב חדש (בדגם Premium) ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים פגוש, ספויילר ויחידות תאורה חדשות מבוססות LED. לצד העדכונים לעיצוב החיצוני, צמחה המכונית גם בכמה ס"מ באורך ל-3.8 מטר (8.5+ ס"מ), נמוך עדיין מהמקובל בקרב מכוניות הסופר-מיני, אך בקצה העליון של מכוניות המיני. נפח תא המטען, בסיס הגלגלים ורוחב המכונית נותרו ללא שינוי, ובסעיף הגובה צמחה המכונית בס"מ וחצי ל-1.5 מטר.
תא נוסעים מרווח ומאובזר תא נוסעים מרווח ומאובזר, שילוב צבעים בהירים תורם לאווירה נעימה
תא נוסעים מרווח ומאובזר
כניסה לקבינה חושפת את אותו תא נוסעים מוכר של הדגם היוצא, אשר זכה למספר עדכונים קוסמטיים ובראשם הגה בעיצוב מחודש המשלב פסים בצבע שחור פסנתר וריפודי מושבים בעיצוב חדש. מעבר לכך, זו אותה ספייס סטאר מוכרת: עיצוב הדשבורד חביב ויעיל, הנדסת האנוש טובה והכל משדר עמידות יפנית טיפוסית (הרכב מורכב בתאילנד), אך איכות החומרים נותרה פשוטה ולא תמצאו כאן חומרי פלסטיק רכים התורמים לתחושה יוקרתית. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי, הרבה מעבר למקובל בקרב מכוניות מיני, המושבים נוחים ונעימים, ושילוב הצבעים הבהיר ברכב המבחן תורם לאווירה נעימה ואוורירית.
יחד עם זאת, אבזור הספייס סטאר שהיה גם כך נדיב בדגם הקודם, שודרג עוד יותר וכולל מעתה: הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת שיוט, ספוילר אחורי, שמשות אחוריות כהות, מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית ומערכת שמע מקורית הכוללת רדיו דיסק, שקע  USB ו-AUX ו-4 רמקולים. בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית ב- 6 כריות אוויר, מערכת מובילאיי מהדור החדש, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, איתות בעת בלימת חירום ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבכירה "פרימיום", כלל בנוסף: כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת המולטימדיה Connected המתקדמת של כלמוביל, חישוקי "15, תאורה ראשית מסוג Bi-Xenon ועוד.
תא מטען בנפח 285 ליטר, אך נוח להעמסה תא מטען בנפח 285 ליטר בלבד, אך נוח להעמסה
שקטה ונוחה יותר
במסגרת מתיחת הפנים לדגם, טיפלו במיצובישי במספר נקודות תורפה שליוו את הדגם היוצא. היצע המנועים נותר אמנם ללא שינוי (1.0 ליטר ידני 71 כ"ס ו-1.2 ליטר אוטומטי 80 כ"ס), אך מכלולים טכניים שונים עודכנו. כך למשל, בידוד הרכב מרעשי חוץ ובעיקר מנוע שופר, נעשה כיול מחדש למערכת המתלים, נוספה מערכת לסיוע בזינוק בעליה ובחברה מדווחים גם על טיפול במערכת ההיגוי. על הכביש מדובר במכונית אכן מעט יותר שקטה, ובסעיף התנהגות הכביש, מפגינה המכונית התנהגות בוגרת יותר ובטוחה יותר, איננה ממהרת לאבד אחיזה והקשר עם הכביש מעט טוב יותר מבעבר. יחד עם זאת, מנוע ה-3 צילינדרים אינו חלק בפעולתו ומספק לעיתים רעידות קלות בזמן עמידה. מנגד, תיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה, מתפקד באופן משביע רצון ומסייעת לנסיעה חלקה.
קלה לנהיגה וחסכונית בדלק, אך הביצועים לא מרגשים קלה לנהיגה וחסכונית בדלק, אך הביצועים לא מרגשים
"ביצועים ידידותיים לסביבה"
בסעיף הביצועים, למרות משקל נמוך של 865 ק"ג, חישוקי "15 ספורטיביים, ספוילר אחורי ותאורת בי-קסנון, המתארים לעיתים מכוניות ספורטיביות, במקרה של הספייס סטאר, עם תאוצה של 12.8 שניות ל-100 קמ"ש, הביצועים בסה"כ ממוצעים לקטגוריה וחובבי נהיגה כנראה לא ימצאו כאן את מבוקשם. במקום זאת מציעה הספייס צריכת דלק נאה, שעמדה בימי המבחן על 16.5 ק"מ לליטר בממוצע, וכן ידידותיות לסביבה עם פליטת CO2 של 100-104 גרם לק"מ בדגמים האוטומטים שזכו גם לדרגת זיהום 3. בשורה התחתונה: במיצובישי היטיבו להגדיר את סעיף הביצועים של הדגם בתיאור "ביצועים ידידותיים לסביבה".
תסייע רבות לדעתנו למכירות מיצובישי ב-2017 תסייע רבות לדעתנו למכירות מיצובישי ב-2017
החל מ-59,900 שקל
מיצובישי ספייס סטאר חשובה מאוד למכירות המותג בישראל, וסביר שתתרום רבות למכירות המותג במהלך 2017, לאחר שחלק גדול מהשנה החולפת לא שווקה המכונית בארץ. במחיר החל מ- 59,900 שקל לדגם הידני, או החל מ-79,900 שקל לדגם האוטומטי, ממוצבת הספייס סטאר בין היקרות בקטגוריית המיני, או בין הזולות בקטגוריית הסופר-מיני (שם לדעתנו היא יותר שייכת). בתמורה למחיר, תקבלו מכונית קטנה ונאה למראה בדגם המחודש, מאובזרת מאוד, קלה לנהיגה וחסכונית בדלק, הנהנית ממוניטין של מכונית יפנית. בצד השלילה: עבור חובבי נהיגה, הביצועים רחוקים מלרגש, ולמרות האבזור הנדיב בדגמים האוטומטים, התחושה מעט זולה. בשורה התחתונה: מכונית סופר-מיני נעימה לנהיגה וחסכונית בדלק, שעשויה להתחבב מעתה גם יותר על לקוחות פרטיים ולא רק בקרב ציי רכב.