מיצובישי L200 חוגג 40 שנה עם טיזר של הדור הבא

מיצובישי חוגגת 40 שנה לטנדר ה-L200 הפופולרי שלה, ממנו נמכרו בעולם כ-4.7 מיליון עותקים מחמשת הדורות שלו, וחושפת על הדרך טיזר ראשון לדור הבא שייחשף בקרוב.

ששי כהן 17 בספט, 2018

40 שנה לך תזכור… 1978 היתה שנה בה הגיחו לעולם כמה חידושים: הרשת הסלולרית הראשונה הוקמה ביפן, משחק הוידאו הפופולרי "Space Invaders" נולד, הסרט סופרמן הגיע לאולמות הקולנוע וגם מיצובישי רשמה חידוש משמעותי בתולדותיה עם הצגת טנדר ה-L200 החדש שלה, שהפך לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר שלה בעולם, עם כ-4.7 מיליון עותקים שנמכרו עד כה ברחבי העולם, בחמשת הדורות של הדגם.


כבר מהדור הראשון של המיצובישי טנדר, ביקש היצרן לפתח טנדר עמיד, שימושי ואמין במיוחד, עם יכולות העמסת מטען גבוהים ושינוע אנשים, עם ביצועי כביש ושטח שיאפשרו לו לנוע בכל מקום בעולם ובכל מזג אוויר. הדור הראשון של ה-L200 שענה גם לשם "מיצובישי פורטה", הוצג ב-1978 והציע שילוב של יכולת העמסת 1 טון מטען ואופי ידידותי שאפשר נהיגה קלה ונוחה ביחס למצופה מטנדרים. הטנדר יוצר ביפן ושווק בעולם תחת השמות "מיצובישי טראק" ומיצובישי L200 ושווק רק בגרסת חד-קבינה. שנתיים מאוחר יותר הוצגה גם לראשונה גרסת ה-4X4 שלו, שהצלחתה היוותה גם את הבסיס לשאר דגמי ההנעה הכפולה של מיצובישי ובראשם הפאג'רו. המנועים המרכזיים שלו ביפן היו 1.6 ו-2.0 ליטר בנזין.

מיצובישי טנדר L200 דור 1 מ-1978


הדור השני של ה-L200 שנקרא גם בעולם "טרייטון", הוצג בשנת 1986, יוצר גם הוא במפעל החברה ביפן ולראשונה הוצע גם בגרסאות קבינה וחצי ודאבל קבינה עם 2 אורכים למרכב ומנועי בנזין בנפח 2.0 ו-2.6 ליטר ומנוע דיזל בנפח 2.5 ליטר. זה היה גם הדור הראשון של טנדר מיצובישי ששווק בישראל, והיה לטנדר היפני הראשון ששווק בישראל ולא מבוסס על מכונית משפחתית.

מיצובישי טנדר דור 2 עובר הכנות לקראת מסירה ללקוח בישראל 1993 (צילום: ארכיון הרווארד)


הדור השלישי של ה-L200 הוצג בסוף 1995 והחל את דרכו בעולם במפעל החדש של מיצובישי בתאילנד, שם מיוצרים מאז שאר הדורות של הטנדר. בדומה לקודמו הוא יוצר במגוון גרסאות מרכב, עם מנועי דיזל בנפח 2.5 ו-2.8 ליטר, מעבר להנעה כפולה מתקדמת "Easy Select 4WD" ונמכר בארץ בשם מיצובישי L200 מגנום.
הדור הרביעי שהוצג בשנת 2005, חזר לשם "טרייטון" וזכה למנועי דיזל חדשים בנפח 2.5 ליטר ו-3.2 ליטר והציע לצד עיצוב מודרני וספורטיבי משהו, שלל גרסאות מרכב והנעה.

מיצובישי טרייטון הנוכחי ( דור 5 )


הדור החמישי והנוכחי של הטנדר של מיצובישי, הוצג בעולם בסוף 2014 וכמו שני הדורות שקדמו לו, מיוצר במפעל המרכזי בתאילנד, שם מיוצרים כיום כ-400,000 מכוניות בשנה ומשם מיוצאים לכל העולם. לצד עיצוב מחודש לדגם, מוצע הדגם עם מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.4 ו-2.5 ליטר, לצד מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר.
ויש גם טיזר לדור השישי שיוצג בקרוב…
לרגל חגיגות 40 שנה ל-L200, חושפת מיצובישי טיזר ראשון של הדור הבא של הטנדר של מיצובישי שייחשף בקרוב. הולך כנראה להיות מעניין.

טיזר לטנדר מיצובישי L200 החדש 2019