מכונית השרים הבאה? ניסאן אלטימה מבחן דרכים

במכרז מכוניות השרים החדש של מנהל הרכב הממשלתי, זכו 3 מכוניות בהן ניסאן אלטימה המחודשת, המציעה את האופציה הזולה מבין הזוכות. מה הסיכוי שיבחרו בה?

ששי כהן 06 בדצמ, 2016

בפעם הקודמת הכל היה מסובך יותר: במכרז רכבי השרים הקודם משנת 2012, זכו 2 מכוניות: ב.מ.וו 528i שאף אחד (למעט אחד…) לא רצה לקחת מחשש לביקורת ציבורית על נהנתנות יתר, וסיטרואן C5, שלמעט שניים, אף אחד לא רצה כי לא היתה לדעתם מספיק מכובדת. בפועל, מרבית השרים העדיפו לשכור רכבים שונים ולוותר על רכב בבעלות המדינה. במכרז הנוכחי שתוצאותיו התפרסמו לפני חודש וחצי, זכו 3 מכוניות: סקודה סופרב שכבר התחבבה על לא מעט נבחרי ציבור, ניסאן מקסימה המעניקה את האופציה היוקרתית והמוחצנת מבין השלוש, וניסאן אלטימה שתהיה האופציה הזולה בחבורה. אז לקחנו את האחרונה למבחן דרכים, כדי לנסות ולהעריך אם הזול ביותר עלול גם לעלות להם ביוקר בחיי היום יום רוויי הנסיעות והק"מ.



עיקר השינויים בדגם המחודש מתרכז בחזית חדשה ונאה יותר עיקר השינויים בדגם המחודש מתרכז בחזית חדשה ונאה יותר
ניסאן אלטימה דור 5 וחצי !
ניסאן אלטימה (בדיוק כמו האחות מקסימה) מגיעות אלינו הישר ממפעלי ניסאן בארה"ב, שם הן מככבות כרכב משפחתי פופולרי במיוחד (אלטימה) וכרכב מנהלים (מקסימה) שזוכה גם הוא לפופולריות. הדור הנוכחי והחמישי של האלטימה, הוצג כבר ב-2012 ועבר מתיחת פנים אשתקד, שמנסה לחזק את הדגם מול המתחרות המודרניות עד להצגת הדור הבא. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר במכונית גדולה ומרשימה, אך יחד עם זאת, אינה מסובבת ראשים ולא דורשת תשומת לב מיותרת על הכביש. השרים יוכלו גם להתרווח בה בהנאה, הודות לבסיס גלגלים של כמעט 278 ס"מ, שיחד עם אורך של 4.87 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.47 מטר, מעניקים תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, הן ליושבים מלפנים והן ליושבים מאחור הנהנים ממרווח מכובד ביותר. את הציוד שלהם, יוכלו לאחסן בתא מטען בנפח 436 ליטר, שאינו נחשב מהנדיבים בחבורה, ובנוסף, סובל אף מקיפול מושבים אחורי שלא ממש נוח, אך עדיין מאפשר הובלת מטען גם חריג קצת באורכו בשעת הצורך.תא נוסעים מרווח ונעים לשהייה , אך האבזור אינו נדיב במיוחד תא נוסעים מרווח ונעים לשהייה , אך האבזור אינו נדיב במיוחד
תא נוסעים, אבזור
בשל היותה של האלטימה משפחתית ממוצעת בארה"ב, כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים שגרתית למדי, שלמעט המרווח המרשים והמושבים הגדולים יחסית ונוחים, מתקשה להתעלות מעל למשפחתיות מודרניות. יאמר לזכותו של רכב המבחן ששילוב הצבעים הבהירים בתא הנוסעים תרם לתחושה יוקרתית יותר בתא הנוסעים ואווירה הרבה יותר מזמינה. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת "SV" הכוללת: מושב נהג מתכוונן חשמלית, מערכת מולטימדיה אנדרואיד עם מסך מגע צבעוני "8 (בהתקנה מקומית) הכוללת גם WAZE ומצלמת רוורס, חיבורי USB ו- AUX, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, מחשב דרך עם מסך "4 צבעוני בלוח השעונים, בקרת אקלים מפוצלת, כיסוי עור להגה וידית הילוכים, חיישן אורות וחישוקי גלגלים קלים "17. באופן מעט מוזר, מראות הצד ללא קיפול חשמלי.לידיעת השרים: המרווח מצוין במושב האחורי, אך חסרים פתחי מיזוג לידיעת השרים: המרווח מצוין במושב האחורי, אך חסרים פתחי מיזוג
הנוסעים במושב האחורי ייהנו אמנם ממושבים נוחים ומרווחים ומשענת יד מרכזית עם מחזיק כוסות, אך לא ימצאו פתחי מיזוג אחוריים שהפכו להיות נפוצים במשפחתיות זולות בהרבה וגם לא שקע לטעינת הסמארטפון. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מובילאיי מהדור האחרון, המצטרפים לציון טוב במבחן הריסוק האמריקאי (לא נבחנה באירופה).עיצוב מכובד ונאה, אך לא מסובב ראשים עיצוב מכובד ונאה, אך לא מסובב ראשים
מנוע, ביצועים
בחרטום של האלטימה מותקן מנוע בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, המפיק 182 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 24.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ללא אפשרות לתפעול ידני. את המסלול הפופולרי שעוברים מרבית השרים על ציר ת"א- ירושלים, הכולל עליות נכבדות, האלטימה לא תתקשה כלל לבצע, ואף תעשה זאת לרוב בשקט מרשים בתא הנוסעים ובנוחות טובה עם רכות מעט מוגזמת המאופיינת עם דגמים המיועדים לשוק האמריקאי. מדובר ביחידת כח חזקה מהממוצע, המציעה ביצועים נאים מהמקובל בפלח, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות, וקצב צבירת מהירות קליל גם כאשר הרכב מאוכלס בחמישה נוסעים ונע באיזור הררי. למרות נפח המנוע הגדול יחסית (מרבית המתחרות מאירופה עושות שימוש במנועים קטנים מ-2.0 ליטר), סיפקה המכונית בימי המבחן תצרוכת דלק נאה של 11.3 ק"מ לליטר בממוצע.תהיה פופולרית בכנסת? תהיה פופולרית בכנסת?
לנוכח התחרות הגוברת בשוק מכוניות המנהלים בשנה החולפת, בה צמח מעט הסגמנט עקב כניסת מתחרות חדשות והפחתות מחירים חדות, גם ניסאן אלטימה המחודשת שהושקה בארץ בקיץ האחרון זכתה למחיר חדש – 164,900 ש"ח, המבטא הפחתת מחיר של 10,000 ש"ח מול הדגם היוצא. עבור המחיר הנ"ל, תקבלו מכונית מנהלים נאה, מרווחת מאוד, בעלת מנוע חזק וחסכוני יחסית בדלק, כאשר התלונה העיקרית נוגעת לאבזור לא ממש נדיב והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. האם השרים יבחרו בה? אנו מניחים שבעיקר אלו שינסו להפגין צניעות (היא הזולה בין המכוניות הזוכות). רובם יבחרו לדעתינו בסופרב או באחות מבית ניסאן מקסימה שמציעה הרבה יותר יוקרה וכבוד ועדיין עם סמל עממי בחזית.