מסירות רכב דו-גלגלי – סיכום חצי שנה

7,723 אופנועים וקטנועים עלו לכבישי ישראל במחצית הראשונה של 2015, המהווים נתון דומה לאשתקד. סאן יאנג, קימקו וימאהה בראש.

ששי כהן 08 ביול, 2015

איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי מפרסם את נתוני מסירות האופנועים והקטנועים למחצית הראשונה של 2015, מהם עולה שהשוק הדו-גלגלי אמנם שומר על יציבות , אך מסרב להתרומם מהמספרים הנמוכים אליהם הורגלנו בשנים האחרונות. בחודש יוני 2015 עלו לכביש כ-1,408 כלים, נתון כמעט זהה לחודש הקודם, וסה"כ כ- 7,723 כלים מתחילת השנה, המהווים עליה קלילה לעומת אשתקד.



סאן יאנג מוסיף להיות המותג החזק ביותר בשוק הדו-גלגלי בארץ עם 2,077 כלים שנמסרו במחצית הראשונה של השנה. מתחרהו המסורתי קימקו שומר על המקום השני עם 1,403 כלים ומקדים את ימאהה שמתחזקת משמעותית ומוסרת עד כה 1,105 כלים. פיאג'יו רביעית עם 586 כלים והונדה חמישית עם 580 כלים.
נתונים נוספים מספקים דיאלים עם 483 מסירות, קוואסאקי עם 339 מסירות, KTM עם 277 מסירות , סוזוקי עם 156 מסירות, BMW עם 125 מסירות, הוסקוורנה עם 99 מסירות, גאס גאס עם 51 מסירות, דוקאטי עם 46 מסירות, יוסאנג עם 41 מסירות, ZERO החשמליים עם 27 מסירות
הרלי דיווידסון שחזר לישראל לפני מספר חודשים רושם עד כה 61 מסירות וגם מותג הקטנועים TGB שחזר אלינו הספיק להעלות כ- 60 יחידות עד כה. מוטוגוצי מסתפקת ב- 6 מסירות, אך 5 מהן בחודש החולף בעקבות הפחתת מחירים.
מבחינת החלוקה לנפחי מנועים, ממשיכה קטגוריית ה- 125 סמ"ק להוביל את השוק עם 2,957 כלים שנמסרו ומקדימה את קטגוריית ה- 126-250 סמ"ק בה נמסרו 2,153 כלים. בקטגוריית ה- 251-500 סמ"ק נמסרו 1,252 כלים ובנפחי 501-750 סמ"ק נמסרו 782 כלים. בקרב האופנועים הגדולים בעלי נפח מנוע של 750 סמ"ק עלו לכביש עד כה כ-481 כלים. הכלים החשמליים מתחילים לצבור תנופה ומהם נמסרו עד כה 93 כלים, מהם שליש בחודש האחרון בלבד.


עוד מדו גלגלי