מערכת גז לרכב – כמה זה משפיע על הביטוח?

האם ביטוח לרכב מונע בגז יקר יותר מביטוח לרכב רגיל? על יתרונות מערכת הגז לרכב ( מדור פרסומי )

ששי כהן 23 במרץ, 2015
רכב מונע בגז ( צילום GAZPRO )

עלותו של ביטוח רכב נקבעת על פי מידת הסיכון אותה נוטלת על עצמה החברה המבטחת. ככל שהרכב נחשב מסוכן יותר, כך צפויה עלות הביטוח לגדול. כתוצאה מכך, התקנה של מערכת גז לרכב צפויה להוזיל את הפרמיה עבור הביטוח. רכב המונע בגז נחשב בטיחותי והביטוח עבורו בשום פנים לא אמור להיות יקרה בהשוואה לביטוח רכב רגיל. בנוסף, תמיד ניתן להשוות בין סוכני ביטוח על מנת לקבל את הצעת המחיר ההוגנת והמשתלמת.
מבחינת כיסוי ותנאים אין הבדל בין ביטוח לרכב המונע בגז לבין פוליסת ביטוח רגילה. את שני סוגי הרכבים ניתן לבטח עם פוליסת ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. הכיסויים המוענקים לרכב המונע בגז ולרכב המונע בבנזין מפורטים בתוך הפוליסה. נהג יכול לבדוק האם התנאים בפוליסה עולים בקנה אחד עם אופי השימוש הצפוי ברכב, עם נתוניו האישיים וכן הלאה.
מהי מערכת גז לרכב?
על אף ההשפעה השולית של מערכת גז לרכב על עלות הביטוח, קיימת שורה ארוכה של פרמטרים אליהם כדאי להתייחס כאשר בוחנים את הנושא. ראשית, חשוב להסביר מהי מערכת גז לרכב וכיצד היא באה לידי ביטוי. מדובר למעשה על מערכת גפ"מ – גז פחמימני מעובה – הנחשב נקי ובעל אוקטן גבוה. גפ"מ הנו דלק המורכב בעיקר מפרופאן ובוטאן. הוא מופק כתוצר לוואי בתהליך זיקוק של נפט והוא דומה בהרכבו לגז הבישול המשמש לצרכים ביתיים או תעשייתיים.
שנית, ניתן להסב כל רכב בנזין עם מערכת גפ"מ. התנאים היחידים הם שיהיה ברכב ממיר קטליטי ומערכת הזרקת דלק. מערכות הגז עומדות בתווי התקן האירופאיים והעולמיים המחמירים ביותר, וקיימים גם מנגנוני בטיחות המנטרלים סיכון במקרה של תקלה או דליפה. מנגנונים אלו לא קיימים במערכות דלק רגילות והן תורמות לאטרקטיביות של מערכת גז לרכב. בעקיפין, אלו גם המנגנונים האחראיים על תשלום הפרמיה הנמוכה יחסית עבור ביטוח רכב עם מערכת גז ייעודית.
היתרונות של מערכת גז לרכב
מערכת גז לרכב מפחיתה את כמות המזהמים הנפלטים לסביבה. היא תורמת לשמירה על איזון אקולוגי והתחזוקה שלה פשוטה, זולה ונוחה. המערכת חוסכת באופן משמעותי בהוצאות התדלוק והיא מתאימה לשימוש פרטי או מסחרי ברכבים שונים. עם זאת, הוספה של מערכת הנעה הכוללת מיכל אינה באה על חשבון מערכת הנעה קיימת. לפיכך נדרש חלל נוסף לצורך אחסון המיכל והתוצאה היא איבוד מקום בתא המטען.
לסיכום, כדאי להביא בחשבון את כל היתרונות והחסרונות כאשר שוקלים הוספת מערכת גז לרכב. כיום מדובר על מערכת לגיטימית המתאימה לרוב סוגי הרכבים הנמצאים על כבישי הארץ. המערכת תורמת לירידת מחירי הביטוח והיא משפרת את רמת הבטיחות. ניתן להעביר את המערכת מרכב לרכב והיא אינה פוגעת באחריות היצרן.
* הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן

עוד מחדשות רכב