מרצדס טנדר? מרצדס X קלאס נחשף

מרצדס חושפת את ה- X קלאס, טנדר ראשון של החברה המיועד לשוק המסחרי, אך יוצע גם בגרסאות מפוארות כתחליף לרכב פנאי. בישראל עוד השנה.

ששי כהן 19 ביול, 2017
מרצדס X קלאס

מרצדס מרחיבה את היצע הדגמים המסחריים שלה המיועדים לשוק העבודה, וחושפת רשמית את טנדר ה- X קלאס, המהווה גרסת יצור לדגם הקונספט שהוצג אשתקד. הדגם יגיע לשיווק עוד במהלך 2017, ולדברי כלמוביל היבואנית ינחת בארץ כבר בסוף השנה הנוכחית.



מרצדס X קלאס מרצדס X קלאס
מרצדס X קלאס לא פותח מהיסוד בחברה, ולמעשה מהווה אח תאום למחצה עם טנדר הניסאן נבארה, שחולק עימו את אותה שלדה ומספר מכלולים מכאניים, וכמוהו ייוצר במפעל החברה בספרד. יחד עם זאת, בכל הנוגע לעיצוב, מדובר יהיה ככל הנראה בטנדר הדאבל-קבינה היפה ביותר בשוק, כאשר החזית שלו מזכירה דגמי פנאי של מרצדס ומעניקה לו מראה מפתה למדי.
ה- X קלאס גם יציע מידות מעט גדולות מהמקובל, עם 5.34 מטר אורך, 1.92 מטר רוחב, 1.82 מטר גובה ובסיס גלגלים של 315 ס"מ. לדגם כושר העמסה של 1.1 טון וכושר גרירה של עד 3.5 טון, ולארגז אורך של 1.59 מטר ורוחב של 1.56 מטר. מרווח הגחון שלו נע בין 20 ל- 22 ס"מ בהתאם לדגמים.
מרצדס X קלאס מרצדס X קלאס
היצע הדגמים של ה- X קלאס כולל בשלב הראשון את ה- X220d המצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.3 ליטר המפיק 163 כ"ס, ואת ה-X250d המצויד באותו מנוע המפיק 190 כ"ס. בנוסף יוצע הדגם גם בגרסת הנעה כפולה X250d 4MATIC, כאשר הדגמים יוצעו בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
בתוך תא הנוסעים יציע הטנדר של מרצדס סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ומפתה בהרבה מהמקובל בקרב המתחרים, אך יחד עם זאת, עדיין לא משהו שיאיים על דגמי השטח של החברה. האבזור צפוי להיות נדיב עם מערכת המולטימדיה המקורית של החברה, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור ובקרת שיוט חכמה (כאופציה) ושלל מערכות בטיחות מתקדמות.