מרצדס C קלאס קופה החדשה במבחן דרכים

גרסת הקופה החדשה של מרצדס C קלאס, מציעה עיצוב מרהיב בסגנון S קלאס קופה, תא נוסעים שצמח במידות ושלל פינוקים לנוסעים. מה יש לה להציע מעבר? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 21 בספט, 2016
מרצדס C קלאס קופה החדשה

שוק מכוניות הקופה הספורטיביות והיוקרתיות מצומצם למדי בארץ ומהווה בעיקר מקדם תדמית ספורטיבית ליצרן. מכוניות קופה לא נרכשות מההיגיון אלא מהרגש, ולרוב מדובר במכוניות שעשויות לגרום לכם הנאה עוד לפני שהתיישבתם בהם והתחלתם לנהוג. חווית נהיגה עילאית יספקו ללא ספק גם דגמי הסדאן המשפחתיים יותר שלהם, אך התרגשות והתפעלות הנובעים מהמראה החושני של הרכב הנצפה מהצד, שמורים בד"כ לדגמי הקופה/ קבריולט הפוגעים ישירות ברגש.
מרצדס C קלאס קופה החדשה- עיצוב חיצוני סטייל AMG מרצדס C קלאס קופה החדשה- עיצוב חיצוני סטייל AMG
מרצדס C קלאס קופה החדשה נחשפה בדיוק לפני כשנה בתערוכת פרנקפורט 2015, ומציעה התקדמות רבה מול הדור היוצא. בראש ובראשונה, העיצוב החיצוני מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של החברה, ומציע שילוב בין סדרת ה- C-Class סדאן הנוכחית בחזית, דרך מרכב קופה שרירי ואגרסיבי, וסיום עם עיצוב חלקה האחורי של המכונית בסגנון ה- S קלאס קופה המרהיבה, שיחד מעניקים לרכב לוק של בייבי S קלאס קופה. הדגם מיובא לארץ רק עם חבילות עיצוב AMG ספורטיביות המעצימות את המראה הספורטיבי עם גריל יהלומים מוכסף, פגושים וחצאיות ספורטיבים, חישוקי "18 קרביים, תאורת LED קדמית ואחורית וסופיות מפלטים גלויות בגימור כרום. התוצאה בפועל: מכונית קופה שרירית, אלגנטית ודרמטית גם יחד, מהסוג שיעניק לכם הרבה כבוד והערכה על הכביש.גודל הוא עניין יחסי... ה- C קלאס קופה החדשה גדולה מהמתחרות גודל הוא עניין יחסי… אך ה- C קלאס קופה החדשה גדולה מהמתחרות
גדולה ומרווחת יותר
הדגם החדש צמח גם במידות מול הדור היוצא, עם 4.69 מטר באורך, 1.81 מטר ברוחב, ו-1.4 מטר בגובה, המציעים יחד עם בסיס גלגלים של 284 ס"מ, תא נוסעים מרווח למדי לארבעה נוסעים, כאשר צמד המושבים מאחור מסוגלים לאכלס זוג מבוגרים בנוחות טובה יחסית, יחד עם גישה נוחה יחסית שאינה דורשת בעבר שלכם רקע וגמישות של מתעמל קרקע. ביחס למתחרות ( ב.מ.וו סדרה 4 ולקסוס RC200) מדובר בתא הנוסעים המרווח ביותר, וגם בסעיף השימושיות מציעה ה- C קלאס קופה יתרון עם תא מטען בנפח 480 ליטר, הגדול בקטגוריה.
תא נוסעים מפנק
תא הנוסעים ברכב המבחן הציע שילוב מרהיב של ריפוד עור בצבע קאמל, עם גימור כהה בתא הנוסעים ושילוב של דיפונים דמויי עץ בצבע אפור שנראים מעולה. בדומה ל- C קלאס סדאן שמציעה לטעמנו את תא הנוסעים היוקרתי והמחניף ביותר לנוסעים, גם במקרה של גרסת הקופה נדמה שמרצדס עדיין מראה למתחרים את הדרך לעיצוב תא הנוסעים היוקרתי המושלם. דגם הקופה מצויד בנוסף גם בצמד מושבים ספורטיביים בעלי כיוונון חשמלי, הגה 3 צלעות בעיצוב ספורטיבי, לוח מכוונים בחיפוי עור, דוושות ספורט בגימור אלומיניום ושעון זמן אנלוגי בגימור עץ המשתלב היטב באווירה הנעימה. פחות התחברנו לממשק העכבר השולט על מערכת השמע ודורש יותר מדי תשומת לב בביצוע פעולות פשוטות. מזל שלפחות ניתן לשלוט גם בלעדיו על עוצמת הווליום, העברת תחנות ועוד כמה תכונות בסיסיות חשובות  מההגה. מרצדס C קלאס קופה החדשה - תא נוסעים המרשים והאיכותי בקטגוריה מרצדס C קלאס קופה החדשה – תא נוסעים המרשים והאיכותי בקטגוריה
אבזור נדיב
מעבר לכך, בחרו בכלמוביל היבואנית לא להביא לארץ גרסאות "ערומות" באבזור שיגררו ביקורות לנוכח תג המחיר, וכל הדגמים מגיעים כסטנדרט ברמת הגימור AMG Line הכוללת מעבר למה שצויין עד כה גם גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, תאורת אווירה פנימית עם 3 גוונים לבחירה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה מתכוונן חשמלי לגובה ולעומק, מצלמת רוורס מקורית, מערכת חנייה אוטומטית במקביל ובניצב, מערכת תוכניות נהיגה, חימום מושבים קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7, מערכת התרעה על שמירת מרחק הפעילה במהירויות 7-250 קמ"ש ואף בולמת חלקית את הרכב, מערכת התרעה על עייפות הנהג, 7 כריות אוויר, אורות בלימת חירום אדפטיביים ומערכת התרעה של רכב בשטח מת במראת הצד.
על הכביש
ה-C קלאס קופה החדשה משווקת בארץ עם מגוון המנועים המוכרים של גרסת הסדאן ( 1.6 ליטר 156 כ"ס, 2.0 ליטר 184/245 כ"ס ודגמי ה- AMG עם מנועי 4.0 ליטר 476 ו- 510 כ"ס), המוצעים כולם עם הנעה אחורית ותיבות הילוכים אוטומטיות. במקרה של רכב המבחן – C200, מצוידת המכונית במנוע ה-2.0 ליטר 4 צילינדרים, המפיק 184 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 7 הילוכים. על הכביש, מזנקת ה- C קופה בהחלטיות, המנוע מושך כלפי מעלה ללא ריפיון, ועם מומנט מירבי של 30 קג"מ המתקבל כבר ב-1,200 סל"ד נמוכים, ותיבת הילוכים שמשתפת פעולה היטב עם המנוע, מתקבלת תחושה של מכונית חזקה ומהירה, לא בסגנון של מכונית ספורט (את זה שמרו לדגם ה- C63 AMG), אבל בהחלט נתונים נאים של מכוניות ספורטיביות. עם 7.3 שניות ל-100 קמ"ש, הזהה למתחרה מבית BMW, הן גם המהירות בקטגוריה. ככל שהכביש החל להתפתל, הפגינה המכונית גם אחיזת כביש גבוהה, הגה עם משקל ודיוק טובים ושלדה שמתמסרת לאתגרים, אך נוחות הנסיעה לא מושלמת, עקב כיול מתלים נוקשה יחסית וככל הנראה גם עקב חישוקי הגלגלים הגדולים והצמיגים בעלי החתך הנמוך.מרצדס C קלאס קופה החדשה - עיצוב מרהיב בסגנון S קלאס קופה מרצדס C קלאס קופה החדשה – עיצוב מרהיב בסגנון S קלאס קופה
צריכת דלק
לצד אלה, מתהדרת ה- C קלאס בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים הטובים בקטגוריה. במבחן שנעשה בתנאים מעט מאומצים, הציגה המכונית נתון של 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, הרחוק למדי מהצהרת היצרן שעומדת על 18.5 ק"מ לליטר, וזאת עוד ללא כיבוי מערכת ה- Start&Stop שמסייעת לחיסכון, אך פוגעת בתפקוד המזגן בעת עמידה. מעבר לכך, מדובר גם במכונית הידידותית ביותר לסביבה בקטגוריה, עם דרגת זיהום 5.
מרצדס C קלאס קופה החדשה מרצדס C קלאס קופה החדשה
יש בשורה במחיר…
כשמגיעים לשורת המחיר, נרשמת סוג של הפתעה חיובית: בשעה שגרסת הסדאן של מרצדס C קלאס מתומחרת גבוה משמעותית מעל מחירי המתחרות (50,000 פלוס מינוס), מצוידת ה- C קלאס קופה במחיר התחלתי של 360 אלף שקל לדגם ה- C180 הבסיסי, או 375 אלף שקל לדגם ה-C200 קופה הנבחן כאן, דומה מאוד למחירי המתחרות ואף זול מחלקן כשמתחשבים ברמת האבזור הגבוהה שמגיעה כאן כסטנדרט. אם תרצו, יקרה רק ב-5,000 ש"ח מלקסוס RC200 בעלת רמת האבזור המקבילה, שאיננה נהנית עדיין מאותו מעמד שמציעה הגרמניה. במחיר הנ"ל תקבלו מכונית קופה יפהפייה, מרווחת ומפנקת מעל לממוצע, בעלת ביצועים נאים שללא ספק יספקו את מרבית הלקוחות, ועם אפקט הגעה של מיליון דולר במחיר תחרותי באופן מפתיע.