מרצדס CLA – מבחן דרכים

מרצדס CLA, מכונית הקופה 4 דלתות המרהיבה, הפכה למרצדס הנמכרת ביותר בארץ וגם כמשומשת נמכרת בעשרות אלפי שקלים מעל למחירון. על מה ולמה? יצאנו לבדוק

ששי כהן 10 במרץ, 2016
מרצדס CLA

מרצדס ישראל פתחה את שנת 2016 עם זינוק מרשים במכירות, ושיא מקומי עם כ-1,133 מכוניות חדשות שנמסרו בחודשיים הראשונים של השנה ( לא כולל עוד 200 מוניות ), המהווים זינוק מרשים במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמסרו כ-741 מכוניות. האם כמות העשירים במדינה צמחה בעשרות אחוזים? ממש לא. מניתוח מכירות המותג בארץ, מסתבר שהגורם העיקרי לזינוק במכירות הוא פלטפורמת ה- NGCC החדשה יחסית של החברה, שאחראית מרכזית לצמיחה. מדובר בפלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של מרצדס, המציעה שלל דגמים משפחתיים קומפקטים עם ה-A קלאס, B קלאס, GLA וה- CLA, הנהנים ממחיר בסיסי נגיש יחסית, הקורץ לקהל לקוחות חדש ממעמד הביניים להצטרף לראשונה בחייו למותג הפרימיום. כך הפכה מרצדס CLA למכונית הנמכרת ביותר של מרצדס בארץ עם כ-403 מסירות ב-2015, ובחודשיים הראשונים של השנה לבדם, מסרה כ-231 יחידות נוספות, כשהיא מדיחה את ה- A קלאס מראש הטבלה. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

מרצדס CLA - חזית מרשימה בעלת נוכחות מרצדס CLA – חזית מרשימה בעלת נוכחות
מרצדס CLA הוצגה לראשונה בתחילת 2013 והגיעה לארץ באוגוסט אותה שנה. מדובר במרכב קופה ארבע-דלתות ל- A קלאס, הנהנה מעיצוב מרהיב ומוחצן בעל נוכחות מופגנת על הכביש, באופן שמושך הרבה מבטים ובעיקר בגרסאות המאובזרות שלו. החזית בעלת גריל עם מבנה יהלומים, סמל גדול במרכז ותאורת LED כוחנית, הפרופיל אתלטי ושרירי וחלקה האחורי ממשיך העיצוב עם יחידות תאורה מעוצבות בטכנולוגיית LED. אם צניעות ואיפוק באופי שלכם, זאת בהחלט לא המכונית שאתם צריכים. ביחס ל- A קלאס הקומפקטית עליה הוא מבוסס, מציע ה- CLA תוספת של 33 ס"מ באורך המכונית עם 4.63 מטר, כאשר רוחב וגובה המכונית כמעט זהים עם 1.79 מטר ו-1.43 מטר בהתאמה. נפח תא המטען, צומח משמעותית מ-341 ליטר ל-470 ליטר ב- CLA ובעל פתח הטענה רחב ונוח להעמסה. יחד עם זאת, למרות בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ הגדול מהמקובל בקבוצה ( אודי A3 סדאן לדוגמה ), יתקשו 5 נוסעים לשבת בנוחות, בשל עיצוב הקופה 4 דלתות המשפיע על המרווח ליושבים בספסל האחורי, כאשר נוסעים גבוהים מהממוצע ייתכן ויגרדו את ראשם בגג המכונית. בנוסף, תנוחת הישיבה נמוכה הן מלפנים והן מאחור, ולקוחות אשר יעברו לדגם לאחר שנהגו בכל מיני ג'יפונים בשנים האחרונות, יצטרכו להתרגל מחדש לתנוחת נהיגה ספורטיבית יותר.
מרצדס CLA - תא נוסעים מעוצב ומוקפד, אך צפוף מעט מאחור בשל עיצוב הקופה 4 דלתות מרצדס CLA – תא נוסעים מעוצב ומוקפד, אך צפוף מאחור בשל עיצוב הקופה 4 דלתות
תא נוסעים ספורטיבי
עיצוב הפנים של ה- CLA, כולל את תא הנוסעים המוכר של ה- A קלאס, בשינויים קלים בלבד. למרות שמדובר בדגם בסיסי יחסית בהיצע דגמי מרצדס, העיצוב מפתה ומוקפד, לוח השעונים מאיר עיניים וכל העסק הזה ארוז באיכות ייצור מהדרגה הראשונה, למרות שאיכות החומרים לא תמיד היתה כצפוי. בכל זאת דבר אחד הצליח להרגיז אותנו בסביבת הנהג, והוא מתג התנעת הרכב שעוצב בגודל פי כמה מהמקובל ונראה זול, מצועצע ולא לעניין. אבזור הדגם כולל כסטנדרט ( רמת גימור SE ) : מושבים ספורטיבים מצופים עור, בלם יד חשמלי, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, יחידות תאורה ראשיות מסוג Bi-xenon, תאורת פנים עשירה הכוללת תאורת רגליים קדמית ואחורית, חישוקי "16 קלים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7 וחוגת שליטה, ממשק BT עם Music Streaming ומצלמת רוורס. על מה חסכו עלינו? מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית וכניסה ללא מפתח לא תמצאו כאן. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבכירה AMG, כלל בנוסף : פגושים וחצאיות בעיצוב AMG, חישוקי "18 קרביים, תאורת יום קדמית בטכנולוגיית LED ושלל תוספות נוספות.
מרצדס CLA250 AMG- רמת גימור ספורטיבית המגובה בביצועים טובים מרצדס CLA250 AMG- רמת גימור ספורטיבית המגובה בביצועים טובים
מבחר מנועים
מרצדס CLA משווקת בארץ עם מנועי טורבו 1.6 ליטר בהספקים של 122 ו-156 כ"ס ו- 2.0 ליטר 211 כ"ס ו-360 כ"ס ! בדגם ה- CLA45, כאשר כל המנועים מוצעים עם תיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ואופציה לדגם ידני 6 הילוכים בדגם הבסיסי ( CLA180 ). כחלק מהרצון ליישר קו עם דרישות איכות הסביבה ותצרוכת הדלק, כל מנועי ה- CLA הינם 4 צילינדרים מוגדשי טורבו, המציעים שילוב מוצלח של ביצועים נאים, תצרוכת דלק ופליטת מזהמים, כאשר כבר הדגם הבסיסי המציע הספק צנוע במיוחד של 122 כ"ס, מציע ביצועים הטובים ממרבית המשפחתיות הנפוצות המצוידות במנועים בעלי הספק גבוה יותר.
מרצדס CLA - עיצוב קופה 4 דלתות מרהיב מרצדס CLA – עיצוב קופה 4 דלתות מרהיב
על הכביש
למבחן התיצבה גרסת ה-CLA250 המצוידת במנוע ה- 2.0 ליטר המפיק 211 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ החל מ-1,200 סל"ד נמוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח שקטה וחזקה במיוחד, המספקת ביצועים ספורטיבים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש לפי נתוני היצרן, ומציעה אופי ספורטיבי בכל הנוגע להתנהגות, עם אחיזת כביש גבוהה, הגה די מתקשר והרבה הנאה כשהכבישים מתחילים להסתלסל. יחד עם זאת, רכב המבחן שצויד ברמת הגימור הספורטיבית AMG, כלל חישוקי "18, צמיגים בחתך נמוך ומתלים המכויילים באופן קשיח יחסית, שהתוצאה שלהם היתה נוחות נסיעה בינונית בלבד, וזה אומר ששיבושים גדולים בדרכים מורגשים היטב בתא הנוסעים ואינם נעימים כשהכביש אינו סלול היטב. אני באופן אישי הייתי בוחר באחת הגרסאות האחרות של ה-CLA שמציעה נוחות נסיעה טובה משמעותית. מעבר לכך, תיבת ההילוכים האוטומטית מסוג 7G-DCT ( רובוטית כפולת מצמדים ) מתפקדת היטב ובעלת פעולת החלפת הילוכים זריזה יחסית וחלקה. את סעיף צריכת הדלק סיימה ה- CLA250 עם תצרוכת דלק של 10 ק"מ לליטר בממוצע, שנחשבים לחסכוניים יחסית עבור רכב בעל ביצועים מהסוג הנ"ל, וגם דרגת זיהום האוויר שלה – 9, נחשבת לסבירה.
מרצדס CLA - מבוקשת מאוד גם כמשומשת עם מחיר הגבוה משמעותית מהמחירון מרצדס CLA – מבוקשת מאוד גם כמשומשת עם מחיר הגבוה משמעותית מהמחירון
מבוקשת ונמכרת מעל המחירון
מרצדס CLA היא מכונית שרוכשים יותר מהרגש ופחות מההיגיון. עיצוב הקופה 4 דלתות היפהפה של הדגם, המקבל חיזוק בעיקר בדגמים המאובזרים שלו הכוללים את גריל היהלומים וחישוקי הגלגלים המעוצבים יותר, גובה מחיר בתא נוסעים שצפוף מעט במושב האחורי, והעיצוב המוחצן מסובב הראשים עשוי להתפרש אצל קהל מסוים כחיסרון. בכל אופן הדגם התקבל בארץ באהבה והפך למרצדס הנמכר ביותר בארץ בשנה האחרונה, כאשר גם בשוק היד שניה, הביקוש גבוה לעת עתה מההיצע, מה שגורם באופן נדיר למכונית משומשת בארץ, להיות מוצעת בלוחות הרכב השונים במחיר הגבוה בד"כ בעשרות אלפי שקלים ממחירון לוי יצחק !
במחיר התחלתי של 232,500 ל- CLA180 בהספק של 122 כ"ס ו-256,900 ש"ח לדגם ה-156 כ"ס, מציעים לדעתנו צמד הדגמים הנ"ל את התמורה הטובה לכסף במשפחת ה- CLA עם שילוב מוצלח של ביצועים, נוחות ואבזור במחיר סביר, כשכל זה עטוף באריזה יפהפיה ותא נוסעים מפתה לא פחות, כאשר דגם ה- CLA200 שנבחן כאן ועולה 316,900 ש"ח כבר יקר ממחירה ההתחלתי של ה- C קלאס הגדולה יותר שכבר עדיפה יותר לטעמנו במחיר הנ"ל.