משאירה אבק למתחרות: יונדאי איוניק במבחן ארוך טווח

עם קרוב ל-9,000 לקוחות מתחילת 2018 ותואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל", מוכיחה יונדאי איוניק שכשיש חבילה משפחתית מצויינת, הביקוש גבוה בהתאם. עכשיו היא מגיעה אלינו גם למבחן ארוך טווח.

ששי כהן 21 בספט, 2018

פחות משנתיים מאז שנחתה בארץ יונדאי איוניק, רושמת המשפחתית ההיברידית של יונדאי שיא במכירות, ולאחר שהיתה כבר למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בארץ אשתקד, רושמת האיוניק שיא נוסף השנה, עם קידום מעמדה לתואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל" השנה, עם לא פחות מ-8,846 מסירות בינואר-אוגוסט, וזה בעידן שנדמה שכולם עברו לשלל הקרוסאוברים השונים. כעת היא מגיעה אלינו גם למבחן ארוך טווח, בו נחקור אותה לעומק, ונבדוק מה מציעה החבילה המשפחתית שגרמה לאלפי משפחות ועסקים להעדיף אותה על-פני המתחרות.


שוחה נגד הזרם

למרות שנוטים להספיד את סגמנט המשפחתיות בשנים האחרונות, עדיין מתמודדות כיום היטב המשפחתיות ראש בראש עם שלל הקרוסאוברים שמציפים את השוק על הובלת השוק הישראלי. יחד עם זאת, בעוד שאת הצניחה החדה בביקוש מרגישים דגמים כמו טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה עם ירידה של עשרות אחוזים השנה במכירות, מציעה מנגד האיוניק זינוק חד במכירות השנה, עם 8,846 מסירות מתחילת השנה לעומת 5,714 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר להיטים מקומיים כמו טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה, מסתפקים מתחילת השנה ב-4,915 ו-4,440 מסירות בהתאמה. אז מה יש באיוניק שגורם לה להשאיר אבק למתחרות הראויות והחזקות ביותר מיפן ומאירופה? את זה נצטרך לבדוק בתקופה הקרובה.

הופעה מודרנית ונאה

מעוצבת ומרווחת 

למרות שיונדאי איוניק כבר וותיקה למדי בארץ ומשווקת קרוב לשנתיים, עדיין מדובר במכונית נאה ומודרנית למראה, אמנם לא מסובבת ראשים עקב הכמויות הגדולות שכבר נעות על הכביש, אולם בהחלט נאה ומיוחדת, וצבע האפור בטון של רכב המבחן, בהחלט מחמיא לה. עם 4.47 מטר באורך, 1.82 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר גם באחת המשפחתיות המרווחות ביותר בקטגוריה, כשלצד המרווח הנאה הן ליושבים מלפנים והן לאלו שמאחור, מדובר גם במכונית שימושית למדי עם שלל תא אחסון יעילים הפזורים ברחבי תא הנוסעים, לצד תא מטען אדיר בנפח 550 ליטר, מרשים במיוחד כשנזכרים שמדובר במכונית היברידית בה מאוחסנים גם סוללות גדולות, שבאות לרוב על-חשבון נפח תא המטען. במקרה של האיוניק, הן ממוקמות מתחת לספסל האחורי ומאפשרות תא מטען ענק וגם אחסון גלגל רזרבי שחלק מהמתחרות מוותרות עליו.

מפנקת 

לצד המרווח הנאה לנוסעים, התמקמות במושב הנהג חושפת דשבורד מעוצב והנדסת אנוש מצוינת, עם שלל המתגים הממוקמים בדיוק במקום בו הם צריכים להיות, ומסייעים לתפעול קליל של שלל המערכות ללא צורך בלימוד ממושך של ממשקי הפעלה מסורבלים. איכות ההרכבה גבוהה, הפלסטיק שאמנם נראה לרגע קצת פשוט, כולל שלל חלקים רכים ואיכותיים ורק חבל שריפודי המושבים פשוטים מעט למראה ולתחושה באופן שמאפיין היום לצערינו גם את מרבית המתחרים. אבזור הרכב נדיב כסטנדרט וכולל בין השאר לוח שעונים דיגיטלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל עם מסך "8, (ניווט WAZE, מצלמת רוורס, רדיו אינטרנטי, אפליקציית פאנגו ועוד), חיישני אורות, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, טעינה אלחוטית לסמארטפון, תאורת LED קדמית ליום, חישוקי "17 קלים ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר " Supreme" (תוספת של 4,000 שקל), כלל בנוסף: קיפול מראות חשמלי, מערכת התראה על רכב בשטח מת במראות הצד, מושב נהג חשמלי, פנסי LED אחוריים, חיישני רוורס מקוריים ולוח שעונים דיגיטלי משודרג.

תא נוסעים מרווח ועשיר באבזור כבר מרמת הגימור הבסיסית

בטיחותית

כחלק מאסטרטגיית היבואן להביא כל דגם חדש עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, מציעה האיוניק כבר מרמת הגימור הבסיסית אבזור בטיחותי מתקדם הכולל בין השאר: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הפעילה עד 80 קמ"ש, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת בנוסף: התראת שטח מת במראות הצד, חיישני רוורס מקוריים והתראה על רכב חוצה מאחור. מעבר לכך מדובר במכונית בטוחה שזכתה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם ציונים גבוהים מהמקובל בכל הקטגוריות (הגנה על נוסעים, הולכי רגל וציוד מערכות בטיחות מתקדמות).

זריזה וחסכונית

על הכביש מספקת האיוניק חווית נסיעה היברידית, הכוללת נסיעה שקטה למדי ונוחות מרשימה לטובה ברוב סוגי הכביש. יחידת הכח ההיברידית הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, מפיקה הספק משולב של 141 כ"ס ו-27 קג"מ, ובעזרת תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת מצמדים, מציעה המכונית אופי מתון בכל הקשור לביצועים, בתמורה לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים. עברו חובבי הביצועים, מעבר למצב "S" בתיבת ההילוכים, משנה את לוח השעונים הדיגיטלי לספורטיבי יותר, מקשה את ההגה, משנה את יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים ומגביר את המומנט באופן שהמכונית כמעט משנה את אופיה לחלוטין והופכת לזריזה משמעותית. אמנם עם 11 שניות ל-100 קמ"ש אין כאן באמת בשורה לחובבי הספורט, אך מראש אלו הם לא לקוחות טיפוסיים של הרכב. מי שקונה דגם היברידי, רוכש אותו בעיקר בשביל החיסכון בדלק, הנסיעה השקטה והאמירה הירוקה, ואת זה עושה האיוניק בצורה מושלמת, לעת עתה עם 19.2 ק"מ לליטר בממוצע, שכמרבית הנסיעות הינן עירוניות מהסוג הבזבזני.

חבילה משפחתית מצוינת

קל להבין מדוע הפכה יונדאי איוניק ללהיט היסטרי בארץ והתחבבה לא רק בקרב ציי רכב וחברות, אלא גם בקרב לקוחות פרטיים. שוק הרכב העולמי צועד לעבר הרכב החשמלי ודגמי ההייבריד הם תחנה מרכזית וחשובה בדרך ליעד שכנראה יהיה מהיר יותר מכפי שמצפים. במחיר התחלתי של 135,900 שקל, הגבוה באלפים בודדים מול מחירן של מרבית המשפחתיות בארץ, מציע האיוניק רכב משפחתי מרווח ושימושי, מאובזר היטב כבר מדגם הכניסה, בטיחותי עם חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה ועם יחידת כח היברידית חזקה וחסכונית, המספקת נסיעה נעימה מאוד וביקורים מעטים בתחנות דלק, המתורגמים לחיסכון ניכר בכסף. כשמוסיפים לחבילה את מוניטין האמינות, שמירת הערך והסחירות הנלווים ליונדאי, מתקבלת כאן מכונית משפחתית מצויינת עם חסרונות זניחים למדי.

בעד: מרווחת, מאובזרת, בטיחותית, חסכונית ונעימה לנהיגה נגד: לא היינו מתנגדים לליטוש קל לתא הנוסעים לסיכום: המלכה החדשה של המשפחתיות