מתיחת פנים: סקודה ראפיד 1.0 ליטר טורבו

סקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית אך מרווחת של החברה, זוכה למתיחת פנים מקיפה ותוספת של מנוע טורבו 1.0 ליטר להיצע. בישראל בסוף השנה.

ששי כהן 23 בפבר, 2017

5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של סקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית של החברה, זוכה הדגם למתיחת פנים מקיפה שתיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש הבא. הראפיד הינה המכונית השניה הנמכרת ביותר של סקודה בישראל (אחרי האוקטביה), כאשר עיקר לקוחותיה הם ציי הרכב שריכזו את מרבית מכירותיה אשתקד שהסתכמו ב-4,049 מסירות.



סקודה ספייסבק 1.0 ליטר סקודה ספייסבק 1.0 ליטר במסגרת מתיחת הפנים (הכוללת גם את גרסת הספייסבק הקצרה יותר), זוכה הראפיד המחודשת לחזית מעט שונה, הכוללת יחידות תאורה בי-קסנון משולבות תאורת LED ליום כסטנדרט, עדכונים קוסמיטים קלילים לעיצוב החיצוני וחישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש עם אופציה ל-"17 בגרסאות הבכירות. בתוך תא הנוסעים מציעה הראפיד לוח שעונים מעודכן, פתחי מיזוג מעט שונים, מולטימדיה חדשה, בקרת אקלים חדשה ועדכונים קוסמטיים למתגים שונים. כאופציה, תוצע גרסת "מונטה קרלו" מהודרת הכוללת: מושבים בריפודים צבעוניים, תפירה אדומה להגה ולדיפוני הדלתות ודוושות אלומיניום. יושבי הספסל האחורי יזכו ל-2 שקעי טעינה USB לסמארטפונים.סקודה ראפיד המחודשת סקודה ראפיד המחודשת
את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר כיום, יחליף מנוע טורבו 3 צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר, אשר יוצע בהספק של 95 כ"ס בדגם הידני ו-110 כ"ס בדגם האוטומטי-רובוטי המצויד ב-7 הילוכים. דגם זה עשוי להיות הדגם הפופולרי בארץ ויציע בגרסתו האוטומטית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות, מהירות מרבית של 187 קמ"ש ותצרוכת דלק של 22 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.
לצד אלה, אמורה הראפיד המחודשת להשתדרג גם באבזור הבטיחותי, עם אימוץ של מערכת בלימה אוטונומית לעיר ומערכת התראה על עייפות הנהג.




סקודה ראפיד המחודשת תגיע לארץ ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה. עוד לפני כן, יושקו בארץ סקודה קודיאק (רכב פנאי 7 מושבים) וסקודה אוקטביה שעברה גם היא מתיחת פנים.