מתקשים למכור את הרכב? כך תפרסמו נכון מודעה ביד 2

מעוניינים להתקדם לרכב חדש אך מתקשים למכור את הרכב? כך תפרסמו נכון מודעה למכירת הרכב שתגדיל לכם משמעותית את הסיכוי למכור את הרכב המשומש.

ששי כהן 18 בספט, 2016
מכירת רכב משומש

שוק הרכב בחדש בתנופה מטורפת, שובר כמעט מדי שנה שיאי מכירות ונדמה שכמעט כולם רוצים (ויכולים כנראה להרשות לעצמם) להתקדם לרכב חדש. יחד עם זאת, לצד הגאות במכירות רכב חדש, שוק היד-שניה סובל מביקוש נמוך יחסית, היצע רב של מכוניות, זמן מכירה ארוך מהצפוי, ומחירים שלרוב מתרחקים משמעותית ממחיר המחירון. השיטה המהירה והנפוצה למכור את הרכב כמה שיותר מהר, היא כמובן אופציית הטרייד-אין שתוכלו לקבל ברוב מגרשי הרכב ואולמות התצוגה של היבואנים, שלצד שחרור הרכב המשומש במהירות שיא ונוחות בדמות "החלפת מפתח במפתח" והיעדר בלבלול מוח של רוכשים פוטנציאלים, טומנת בחובה חיסרון אחד ואדיר והוא המחיר שתקבלו בעבור הרכב המשומש.

לצד מבצעי "טרייד-אין במחיר מחירון" שיוצעו לכם בחלק מאולמות התצוגה, מסתבר שבמציאות הדרך לקבלת "מחיר מחירון" עבור רכבכם הישן לרוב רחוקה מהרצוי וכוללת שלל תירוצים שתקבלו בסוכנות מדוע לא תזוכו במחיר מחירון. לעיתים רבות, גם אם תקבלו מחיר מחירון עבור רכביכם הישן זה יהיה בתמורה לרכישת הרכב החדש תמורת מחיר מחירון מלא, וכך תפסידו בסופו של דבר את ההנחה המיוחדת שמוענקת לרכב למי שאינו נזקק לטרייד-אין.
מתקשים למכור את הרכב הישן? מתקשים למכור את הרכב הישן?
אז מה כן ניתן לעשות כדי לזרז את תהליך מכירת הרכב הישן? לפרסם מודעה איכותית בלוח יד 2, פעולה הדורשת חצי שעה גג של עבודה ( כולל ללכת לרכב ולצלם תמונות נורמאליות). בתמורה, הסיכוי שלכם למכור את הרכב מהר יותר עשוי להשתפר באופן משמעותי.
המדריך לפרסום אפקטיבי של מודעה בלוח יד 2:

    1. הקפידו להעלות תמונות איכותיות : שיטפו את הרכב, נקו אותו בפנים מזבל, לכלוך ואבק (ניתן להבחין בתמונות גם באבק רב שהצטבר) וצלמו אותו לפחות 4 תמונות (לפחות אחת של תא הנוסעים ולוח השעונים). צלמו את התמונות באור, רצוי לא תחת שמש או מול השמש שיפגעו באיכות התמונה, והשתדלו לצלם מקרוב, ברור ושיראו את כל הרכב ולא רק חלקים ממנו. אם תרצו, תסתירו את לוחית הרישוי. בכל מקרה, הורדת תמונות יצרן, או תמונות מהאינטרנט של רכבים דומים בחו"ל לא תורמת למראה יפה יותר של הרכב, אלא מראה שייתכן ואתם מסתירים משהו, ומפחדים שיראו את מצבו האמיתי של רכביכם. לא תקין: תמונה מטושטשת לא תקין: תמונה מטושטשת
    2. הוסיפו תיאור מפורט של הרכב: דבר ראשון, דאגו לפרסום הדגם הנכון אותו אתם מוכרים ולא משהו דומה. אם הוא מטופל באופן מסודר, הדגישו זאת. אם הוא לא עבר תאונות, הדגישו זאת והתחייבו אף ל-"התחייבות בבדיקה לשלדה, גיר ומנוע תקינים" במידה והרכב אכן כזה. פרטו תוספות ואבזור מיוחד אם קיימיים ומלאו כמה שיותר פרטים שעשויים להעיד על רכב שמור, אם הוא אכן כך.

נדרש תיאור מפורט, אבל לא צריך להגזים...

      נדרש תיאור מפורט, אבל לא צריך להגזים…

    1. אל תשקרו: חסכו מעצמכם ביקורים מיותרים, וויכוחים ואופציה לתביעות מיותרות בבית משפט (החוק אגב מחייב אתכם לשקיפות כלפי הקונה). אם הרכב עבר תאונת שלדה, אל תסתירו זאת. אם הינכם סוחרים, עדיף שתיידעו מראש את הלקוחות (זה דווקא יצביע על אמינות ולא תחמנות). אם הרכב הוא יד 3, אז אין צורך לספר ש: "היד הראשונה של סבתא שלי, ויד שניה עברה אצל דוד שלי וכו'" – למי זה אכפת ומי גם יאמין לכם. גם הודעות כמו " לרגל נסיעה לחו"ל ", "יד ראשונה מרופא" ו- " לרגל קבלת רכב מהעבודה" לרוב אינן מעניינות את הרוכשים. בנוסף, השתמשו בשפה יפה. לצערנו, לא מעט מודעות, מלוות ע"י מילים לא מכובדות כמו " רכב בן זוXX" וכו' שעשויים להבריח מתעניינים.

תמונה עם רכב שעושה דריפטים עשויה להבריח קונים

      לא מסתירים את האמת… תמונה עם רכב שעושה דריפטים עשויה דווקא להבריח קונים

 

      רכב שטח, הכל טוב ויפה, אך גם תמונה כזו עלולה להבריח רוכשים

    1. הוסיפו מחיר למודעה: לוח יד 2 מאפשר לגולשים לסנן מודעות שפורסמו ללא מחיר (וגם תמונות), ורבים מהגולשים אכן משתמשים באופציה הזו, ואם לא תקפידו להוסיף תמונות ומחיר, אתם למעשה מונעים מקהל גדול להיחשף למודעה שפרסמתם. נושא התמחור צריך להיות קשוב כמובן לשוק ופחות למחיר המחירון. בקשו קודם כל מסוכנות הרכב בה אתם מתכוונים לרכוש רכב חדש אופציה לטרייד-אין וכך תגלו כמה הרכב שלכם שווה במקרה הכי גרוע ( צפו גם להפחתות של 30% ויותר מהמחירון אם הרכב אינו מבוקש ! ). במידה והרכב שלכם איננו מבוקש, כדאי להתחיל מראש כבר בסכום הנמוך משמעותית ממחיר המחירון, ויחד עם זאת להשאיר עוד כמה אלפים למיקוח. אם מדובר ברכב שסובל מביקוש גרוע במיוחד, פרסמו מחיר הגבוה במעט מהמחיר אותו הציעו לכם בטרייד-אין וכך אולי תרוויחו עוד כמה אלפי שקלים ועל הדרך תמכרו מהר ככל הנראה. רכב שטח, הכל טוב ויפה, אך גם תמונה כזו עלולה להבריח רוכשים רכב שטח, הכל טוב ויפה, אך גם תמונה כזו עלולה להבריח רוכשים
    2. הקפיצו את המודעה מדי יום: אל תתעצלו ודאגו להקפיץ את המודעה מדי יום, או לחילופין השקיעו 20 ש"ח בהקפצה אוטומטית של לוח יד 2 שתעשה זאת עבורכם פעמיים ביום למשך כעשרה ימים. לא תקין: צילום בלילה, תמונה אחת בלבד ולא רואים את כל הרכב לא תקין: צילום בלילה, תמונה אחת בלבד ולא רואים את כל הרכב
    3. השתדלו להיות זמינים: הקפידו להיות זמינים ככל שניתן. גם אם אתם באמצע עבודה, ענו לשיחה ותגידו שתחזרו ברגע שתתפנו, והקפידו גם לחזור ללקוח.

שיהיה בהצלחה !

כך עושים זאת נכון: מספר תמונות חוץ ופנים, ברורות ובאור יום כך עושים זאת נכון: מספר תמונות חוץ ופנים, ברורות ובאור יום