נוסטלגיה לשבת: השקת דגמים ואולמות תצוגה מהעבר

חודשי הקיץ הם תקופה בה כמעט ולא נערכות השקות רכב חדש. אז למי שמתגעגע להשקות חדשות, החלטנו במדור הנוסטלגי שלנו להיזכר בכמה כאלו מהעבר:דגמים, אולמות תצוגה ועוד.

ששי כהן 11 באוג, 2018

הקיץ והחום הגדול, מתאפיינים לרוב בהאטת שוק הרכב החדש ומיעוט השקות של דגמים חדשים. אז בהיעדר השקות חדשות, מה רע מלהיזכר מכל מיני השקות מהעבר, בימים בהם אולמות התצוגה היו צנועים, קטנים יחסית ושלרוב לא היו צריכים לעמוד בסטנדרטים עולמיים של היצרן, הגוררים עימם השקעות במיליוני שקלים באולם תצוגה, שאיכשהו בסוף צריכים גם להתגלגל אלינו במחיר כדי לכסות את ההשקעה הענקית. הפעם במדור הנוסטלגי שלנו, חזרנו להשקות מהעבר, בימים בהם אולמות תצוגה נחשבו עוד סוכנויות ורבים מהדגמים שהושקו אז, תוכלו למצוא במקרה הטוב רק בשוק האספנות.



1994: נפתח אולם תצוגה ראשון של יונדאי בישראל

1994: יונדאי נכנסת לישראל עם אולם תצוגה ראשון בת"א, ששירת את החברה עד לחודש החולף עם המעבר לאולם התצוגה החדש והמפואר כמה עשרות מטרים ליד באותו רחוב (יגאל אלון).

1996: סניף חדרה מצטרף לרשת אולמות התצוגה של יונדאי
1995: קיה נכנסת לישראל ומשיקה אולם תצוגה ראשון בת"א

מותג הרכב הקוריאני קיה נכנס לישראל עם קיה ספיה המשפחתית בתחילת הדרך.
1992: אלפא רומיאו מושקת מחדש בת"א (בתוך אולם תצוגה של פיאט)

כוכבות השקת אולם התצוגה : אלפא ספיידר
1995: יגואר מתחילה שיווק סדיר בישראל

1995: ראשוני דגמי יגואר XJ יורדים מהאוניה בארץ הקודש
1990: בית סובארו החדש נחנך במעמד שר התחבורה

1990: לאחר שהשתלטה על שוק הרכב הישראלי עם נתח שוק מטורף של 25%, חנכה יפנאוטו בשנת 1990 את בית סובארו החדש ברחוב המסגר 30 בתל- אביב, בהשתתפות יו"ר הכנסת דב שילנסקי, שר התחבורה משה קצב, שגריר יפן בישראל ומשלחת בכירים מקונצרן פוג'י יצרנית סובארו. בהשקה התגאו בעלי סובארו בישראל כי במשך 21 שנות שיווק בישראל, עלו לכביש כ-230,000 מדגמי סובארו ואחדים מדגמי 1969, השנה בה החל השיווק, עדיין נעים על הכבישים. בית סובארו שימש את החברה עד לשנת 2017.
2000: עידן חדש בפורד- הפוקוס מגיעה לישראל

2000: עם מעבר זיכיון היבוא של מכוניות פורד בישראל לידי דלק מוטורס היבואן החדש, מגיעה לראשונה לישראל גם המשפחתית החדשה פורד פוקוס, אשר בעזרת מסע פרסום חכם, בה מתויג הרכב כמכונית של דור ההייטקיסטים, הופכת הפוקוס לסמל סטטוס בקרב המשפחתיות העממיות ולאחת המכוניות הנמכרות בישראל בשנים הבאות.
1991: סקודה מגיעה לישראל

1991: שלמה שמלצר ז"ל מקבל את זיכיון יבוא מכוניות סקודה לישראל ופותח אולם תצוגה ראשון בת"א, בו מוצגת סקודה פייבוריט, המשפחתית הקומפקטית, בהם נחשבה סקודה למותג LOW COST וטרם עידן סקודה תחת בעלות קונצרן פולקסווגן, שהפך את המותג לאחד המובילים באירופה והמכונית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות.
1983: דייהטסו מתקינה שלט פרסומת חדשני בארץ לשרייד החדשה

1983: דייהטסו מתכוננת להשקת דגמי 84' החדשים של השרייד ומתקינה שלט חוצות בו משולבת מכונית אמיתית במהלך חדשני בישראל.
מקורות: Harvard University, Judaica Division, עיתון מעריב
צילומים: ישראל סאן